Scan af harddisk via hjemmeside?
Fra : Newsreader

Dato : 27-05-02 21:01

Jeg har et spørgsmål angående dette link:
http://home6.inet.tele.dk/anton/C-Drev.htm

Når man går ind på dette link kommer der efter et øjeblik efter en
side frem med teksten: "Så nemt er det at scanne indholdet af din
Harddisk", sammen med et udsnit af en del af harddisk indholdet i form
af et udpluk af de mapper der er på harddisken, sammen med nogle af
filerne. Indehaveren af siden siger at dette ikke kan lade sig gøre
med en firewall, MEN eftersom jeg bruger en firewall, hvordan kan de
så lade sige gøre. Er der nogen der kan gennemskue hvad der sker på
denne side?

Med venlig hilsen
Newsreader

E-mail: newsreader@REMOVEe-box.dk
Fjern "REMOVE"

Fra : Anders Lund

Dato : 27-05-02 21:13

Newsreader wrote:
> Er der nogen der kan gennemskue hvad der sker på
> denne side?

Ja, hjemmesiden åbner en "stifinder" op igennem hjemmesiden. Der bliver ikke
sendt noget information om din harddisk til nogen som helst - det hele
forgår lokalt hos dig.

--
Anders Lund - news@anders.adsl.dk
Message enhanced by "OE-QuoteFix" - http://home.in.tum.de/~jain/

Fra : Newsreader

Dato : 27-05-02 21:10

On Mon, 27 May 2002 22:12:43 +0200, "Anders Lund"
<news@anders.adsl.dk> wrote:

>Ja, hjemmesiden åbner en "stifinder" op igennem hjemmesiden. Der bliver ikke
>sendt noget information om din harddisk til nogen som helst - det hele
>forgår lokalt hos dig.

Tak for svaret.

Fra : TVN

Dato : 27-05-02 21:15

Jeg kan sige en ting helt sikkert, de er ikke noget ulovligt trafik der går
tilbage, i loggen på min firewall er der kun udgående trafik.
Jeg vil gætte på at de man kan se, sker lokalt på maskinen.
Hvis ikke så er der et ordenligt hul i CheckPoint FW1

Mvh
Thomas

Fra : F.Larsen

Dato : 27-05-02 21:28

"Newsreader" <newsreader@REMOVEe-box.dk> wrote in message
> [...]
> med en firewall, MEN eftersom jeg bruger en firewall, hvordan kan de
> så lade sige gøre. Er der nogen der kan gennemskue hvad der sker på

Med et hurtigt kig i sourcekoden kan man se at han starter en active-x i din
browser:
<object CLASSID="clsid:EAB22AC3-30C1-11CF-A7EB-0000C05BAE0B"
ID="browserIcons" WIDTH="600" HEIGHT="245" BORDER="0" VSPACE="0" HSPACE="0">

Du kan slå udførelse af active-x fra i din browseropsætning - så er siden
bare tom - ligesom hos mig :=)

Jeg tvivler på at en firewall vil hjælpe da det er en ren browser ting ...
så skal den kunne håndtere applikations laget.

--
Flemming

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-05-02 21:31

F.Larsen wrote:
> [...]
> <object CLASSID="clsid:EAB22AC3-30C1-11CF-A7EB-0000C05BAE0B"
> ID="browserIcons" WIDTH="600" HEIGHT="245" BORDER="0" VSPACE="0" HSPACE="0">

Kan kildeteksten ikke ændres til at sende objektet til webserveren?

Fra : Anders Lund

Dato : 27-05-02 22:39

Christian E. Lysel wrote:
> Kan kildeteksten ikke ændres til at sende objektet til webserveren?

Jo sikkert .. men det sikkerhedshul skulle gerne ha været løst, så vidt jeg
husker?

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 28-05-02 00:48

Anders Lund wrote:

> Jo sikkert .. men det sikkerhedshul skulle gerne ha været løst, så vidt jeg
> husker?

ja, men har hele verden også hentet og installeret det? jeg tvivler..

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-05-02 06:36

Dennis Jakobsen wrote:

> ja, men har hele verden også hentet og installeret det? jeg tvivler..

Hvis man er ude på at demonstrere et sikkerhedshul, skal det
gøres ordentligt. Den pågældende side kan i bedste fald
betegnes som useriøs.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Michael [2800]

Dato : 27-05-02 22:21

> Du kan slå udførelse af active-x fra i din browseropsætning - så er siden
> bare tom - ligesom hos mig :=)
Hvilket man altid bør havde slået fra.

/md

Fra : Michael [2800]

Dato : 28-05-02 11:38

> Hvilket man altid bør havde slået fra.
Det gælder i øvrigt også VBScript hvis det er muligt i Explore og Outlook,
det ved jeg ikke om det er, jeg bruger ikke selv Explore og jeg bruger kun
Outlook til nyhedsgrupper.

/md

Fra : Newsreader

Dato : 28-05-02 00:11

On Mon, 27 May 2002 22:28:03 +0200, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:

> [...]
>
>Du kan slå udførelse af active-x fra i din browseropsætning - så er siden

Ups, her er noget jeg ikke kender til. Hvilke active-x skal jeg slå
fra? Er det alle eller blot nogle enkelte?

Fra : F.Larsen

Dato : 07-06-02 21:13

> Ups, her er noget jeg ikke kender til. Hvilke active-x skal jeg slå
> fra? Er det alle eller blot nogle enkelte?

Alle sammen. Kig I din browser menu under:
Tools->internet options->Security

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/AlphaPal8045T/index.htm

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 28-05-02 00:52

Newsreader wrote:
> [...]
> med en firewall, MEN eftersom jeg bruger en firewall, hvordan kan de
> så lade sige gøre. Er der nogen der kan gennemskue hvad der sker på

nej, jeg får bare en lam titel.. og w3.org kan heller ikke validere
dokumentet.. men når man bruger frontpage har man vel heller ikke planer
om at holde sig til andet end microsoft 'standarder' ...