Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV via S3 Savage grafikkort? Kun sort/hvid~
Fra : Asger Steffensen

Dato : 27-05-02 20:55

Hej,

jeg har en IBM Thinkpad T21 med nævnte S3 grafikkort. Når jeg prøver at
slutte det til TVet via et scart stik kan jeg kun få s/h på TV'et . Hvordan
får man farver?

Mvh.
Asger

Fra : Bent Christensen

Dato : 28-05-02 09:02

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg har en IBM Thinkpad T21 med nævnte S3 grafikkort. Når jeg prøver at
> slutte det til TVet via et scart stik kan jeg kun få s/h på TV'et .

Prøv http://tvtool.info/english/cablefaq_e.htm (side 3)
Det virkede for mig i.f.m. ASUS 7100 (s-vhs) til B&O (vhs)

Hilsen
Bent

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 28-05-02 09:49

Asger Steffensen wrote:
> [...]
> slutte det til TVet via et scart stik kan jeg kun få s/h på TV'et . Hvordan

det har jeg set 3 gange før og i alle tilfælde var det scart stikket der
var noget i vejen med..

Dennis

Fra : Asger Steffensen

Dato : 28-05-02 16:35

"Dennis Jakobsen" <brunis@kolumbus.fi> skrev i en meddelelse

Hvordan

> det har jeg set 3 gange før og i alle tilfælde var det scart stikket der
> var noget i vejen med..

Jeg har prøvet med flere forskellige kabler, de er næppe alle defekte.

Asger

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 28-05-02 18:17

Asger Steffensen wrote:
> "Dennis Jakobsen" <brunis@kolumbus.fi> skrev i en meddelelse

> Hvordan

> Jeg har prøvet med flere forskellige kabler, de er næppe alle defekte.

måske ikke.. jeg prøvede bare at hjælpe i den retning som det altid var
tilfældet for mig.. dog var mine grafikkort henholdsvis, Voodoo3, ATI
Radeon og et GeForce Ti200..

prøv at opdatere din driver så..

Dennis

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 28-05-02 18:20

Asger Steffensen wrote:
> "Dennis Jakobsen" <brunis@kolumbus.fi> skrev i en meddelelse

> Hvordan

måske jeg skulle spørge efter nogle flere detaljer om kablet.. nu
siger du der er scart i den ene ende, som jeg så formoder er tv'et.. men
er det composite eller SVHS i computer enden ?

har du kigget på IBM's support side for din laptop.. IBM har KANON
support på deres produkter.. igen, efter min erfaring.. :)

Dennis

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 28-05-02 18:33

Dennis Jakobsen wrote:

> [...]
>
> har du kigget på IBM's support side for din laptop.. IBM har KANON
> support på deres produkter.. igen, efter min erfaring.. :)

se her fx:
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4JSQHB.html?lang=en_US&page=brand&brand=root&doctype=&subtype=Cat

der står fx under driver readme filen:

version 7.31.11

* (New) Support for ThinkPad T21
* (Fix) TV PAL 640x480 display is out of sync. or flickering on T21
model only.
* (Fix) Window scroll causes system to hang intermittently.

og driverne er opdateret i march og april for henholdsvis win2k og winxp.

Dennis

Fra : Asger Steffensen

Dato : 29-05-02 21:08

> [...]
>
> jeg har en IBM Thinkpad T21 med nævnte S3 grafikkort. Når jeg prøver at
> slutte det til TVet via et scart stik kan jeg kun få s/h på TV'et .

Det var faktisk kablet. Ved at se her:
http://tvtool.info/english/cablefaq_e.htm fandt jeg ud af at scart stikket
var forbundet forkert. Nu virker det.
Tak.