2 x Halogenpærer men hvad med strømforbrug~
Fra : Lars

Dato : 27-05-02 20:09

Hej G.
er ved at body-tune min XT600 fra 1987.
Vil gerne have en frontkåbe på med 2 x 12 V halogenpærer som frontlys.
Jeg har afmonteret batteri (har kun kickstart og ikke EL start) og sat en
kondensator på istedet (det der kan købes som en batteri-eliminator).

Har lige fået at vide, at de 2 halo-pærer kan (afhængigt af størrelse)
trække mere strøm end generatoren kan følge med til.

Kender i til problemet ??

Lars V.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-05-02 07:39

> Har lige fået at vide, at de 2 halo-pærer kan (afhængigt af størrelse)
> trække mere strøm end generatoren kan følge med til.

H4 pærer fåes i en 35W version (Bruges bla i til fzr600us) 2 af dem giver jo
"kun" 70W men hvor kraftig er generatoren ?

Soklerne til 35/45/55 W H4 er næsten ens. Det er kun nogle små "flapper"
placering til forskel, eller dvs afstanden mellem dem.
Så med en lille tang bukkes de bare til side.

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150, 98', 40Mm

Fra : oxford

Dato : 28-05-02 16:02

> [...]
> placering til forskel, eller dvs afstanden mellem dem.
> Så med en lille tang bukkes de bare til side.

Effekt er = spænding x strøm

Det vil sige at 70 watt divideret med 12 volt. Det giver et strømforbrug på
5,83 ampere.

Flemming

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-05-02 18:11

> Det vil sige at 70 watt divideret med 12 volt. Det giver et strømforbrug

> 5,83 ampere.

Er generatoreres effekt ikke oftest angivet i watt ?

/Anders - der ikke helt ved hvor du vil hen med de ~6A ?

Fra : oxford

Dato : 28-05-02 19:58

> på
>
> Er generatoreres effekt ikke oftest angivet i watt ?
>
> /Anders - der ikke helt ved hvor du vil hen med de ~6A ?

Det var dig selv der spurgte hvad strømforbruget var. Strøm er = Ampere.
Jeg aner ikke hvor meget sådan en spole kan levere af strøm. Det kan måske
tænkes at det har
noget med laderelæet at gøre. På en bil er det nogen gange sådan man gør,
men måske ikke til mc.
Så jeg må blive dig svar skyldigt.

Flemming

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-05-02 07:18

> Flemming
> Det var dig selv der spurgte hvad strømforbruget var. Strøm er = Ampere.

Det var nu ikke mig der spurgte, men Lars V. Jeg skrev kun at jeg havde
kendskab til at h4* pærer fåes i 35W og 45W. Man ser oftest de almindelige
H4 55/55W da de er std. i mange biler. To af dem er formodenligt for meget
for generatoren.

Men Lars hvor kraftig er den originale forlygte ?

* pærerene hedder ikke H4 når det er 35W men FS1 eller lignende

/Anders

Fra : Lars

Dato : 29-05-02 20:47

Har lige fået at vide at i den frontkåbe, er de to haloér på hver 35 W. Den
originale H4 pære plejer at være på 55 W. Så efte rat have afmonteret
blinklys (og evt. udskifte baglys pæren til en 35 - 45 W) går det nok..

L.
Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) skrev i
meddelelsen <3cf47325$1$78768$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-05-02 07:22

> (og evt. udskifte baglys pæren til en 35 - 45 W)
'
Så meget har du garanteret ikke som baglys. Er en normal baglygte pærer ikke
noget med 10/20W ?
(Altså 10W til lys og 20W til stoplys)

/A