Garage på gaden dårligt ?
Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 27-05-02 19:28

Hej,

Jeg købte for en lille uge siden en ny SV650. Da jeg bor i lejlighed
(Vigerslev KBH) står den ugen for på en parkeringsplads, låst fast til nogle
jernrør ("stakit" mellem pladsen og en græsplæne). Det er sådan set et meget
stille sted, men jeg snakkede men en ældre gut efter jeg kom hjem fra en tur
idag, og hans syntes ikke det var særlig smart at stille den der pga.
hærværk og tyveri. Det var lidt æv at hørre.

Er der andre her fra området der har erfaring med det ? findes der garager
man kan leje sig ind på her i København ?

Måske jeg blev lidt for panisk :o|

--

Jacob Michaelsen

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-05-02 20:35

"Jacob Michaelsen" <loke@lokes.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der andre her fra området der har erfaring med det ? findes der garager
> man kan leje sig ind på her i København ?

Goddaw JMI

Får du kørt nogen km på det gule lyn?

Kenneth

Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 27-05-02 21:06

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message
> Goddaw JMI
>
> Får du kørt nogen km på det gule lyn?

Hej Kenneth...
Jow har trillet "lidt", for man bliver jo hurtigt afhængig af det - så
omkring 650 km...

--

Jacob Michaelsen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-05-02 22:47

> [...]
> hærværk og tyveri. Det var lidt æv at hørre.
>
> Er der andre her fra området der har erfaring med det ?

Min xj600'er står også på gaden her i københavn (nørrebro) og jeg har endnu
ikke været ude for problemer (7-9-13, knock on wood osv.) andet end en
enkelt gang hvor havari-blinket var slået til da jeg kom ned til den.

Hilsner,

Tony
Divvy 01'er

Fra : Razer

Dato : 27-05-02 23:09

"Jacob Michaelsen" <loke@lokes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andre her fra området der har erfaring med det ? findes der garager
> man kan leje sig ind på her i København ?

Hej Jakob..

Jeg har haft min stående på gaden på Amager og nu i Vanløse og jeg har
ALDRIG oplevet nogen for, for hærværk. det eneste var engang en lille pige
satte et slikklistermærke på den, men det er vel næppe hærværk.

Den står generelt med et kondom/stofgarage over sig og det er det.

Mvh.
Thomas ZX-10

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-05-02 07:46

> [...]
nogle
> jernrør ("stakit" mellem pladsen og en græsplæne).

Det står mange motorcykler på gaden i området men jeg har været udsat for 4
gange hærværk/tyveriforsøg på 4 år på Vigerslevvej - Heraf de 2 siden nytår
!!!! Min står også låst fast til et stakit - og det endda helt ud til vejen
hvor der er gadebelysning og en del trafik på alle tider af døgnet.

Hvis den kæde du bruger ikke er det ypperste ville jeg skifte den asap og
hvis du ikke har alarm på den så overvej det. Du vil selv formodenligt kunne
høre alarmen i lejligheden så den kan være en god hjælp...

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150, 98', 40Mm

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-05-02 09:20

> [...]
kunne
> høre alarmen i lejligheden så den kan være en god hjælp...

Jacobs kæde ER af det ypperste

...men det er rigtigt, få en alarm, så kan du sove lidt roligere. Og drop
ideen men MC-garagen (..du ved, stof/lærred), det slider lakken mere end det
gavner.

Kenneth
R1

Fra : james

Dato : 30-05-02 08:50

> ..men det er rigtigt, få en alarm, så kan du sove lidt roligere. Og drop
> ideen men MC-garagen (..du ved, stof/lærred), det slider lakken mere end det
> gavner.

Uenig. Af flere årsager:

Eventuelle tyve, som ser at maskinen står der hver aften, kan ikke se hvad det
er for en cykel medmindre de stopper, går over og begynder at flytte rundt på
"garagen." Det vækker måske opmærksomhed i sig selv, og de fleste vil ikke
det.I mange udenlandske større byer, er det påvist at være én af de mest
effektive våben mod tyverne, da det at flå garagen af, forsinker tyveriet, samt
at de ikke kan kontrollere låsene indtil dyret er afdækket. Det er en stor
ulempe. Hvis man virkelig vil aflede opmærksomheden, kan du splatte lidt maling
og olie på garagen. Jo værre den ser ud, jo bedre. Hvem vil parkere en ny cykel
under sådan en garage? Det er nok en gammel knallert......kør videre.

(Helt alvorlig)

Jeg har min med på tur, og bare det at komme ud til cykelen efter en nat med
regn, hvor alle de andre skal sætte sig op på klask våde sæder...og min står
tør og fin...det sætter jeg pris på...og mon ikke cykelen gengælder denne
opmærksomhed?

Garagen beskytter mod det der væmmelig stads der falder af træerne i en periode
om sommeren. (biologi var ikke mit stærkeste fag)

Slik klistermærker bliver sat på garagen.

Mener du virkelig, at dæksler, specialt lavet til MCer, solgt af MC butikker og
brugt af MCister i tusinde tal verden over, skader lak mere end de beskytter
mod støv, skidt, hærværk, tyveri, regn, sne, osv? Folk må være dumme, hvad?
Vores rører næsten ikke lakken, da de er syet til MCer, og fra styret svæver de
nærmest ned til udstødning og under forgaffelen ......

Overvej det!

-james

Fra : Kenneth S

Dato : 30-05-02 09:51

"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]

svæver de
> nærmest ned til udstødning og under forgaffelen ......

Jeg behøver såmænd ikke overveje særlig meget, da jeg har prøvet det på min
krop (..eller mc'ens krop !!

På min første cykel (CB750) sled overdækket sig _igennem_ lakken på
'anderøven' så den rå plastic kom til syne, tanken blev slebet mat på
oversiden. På min FJ1200 blev den sorte eloxering på passagerhåndtagene
bagest på cyklen slebet af, så alu'en kom frem, det sorte på knopperne på
grebene blev også slebet ind til alu. På lakeringen hver hjørneside af kåben
foran blev slebet mat.

....og det er blot mine egne erfaringer, min kammerat måtte _omlakere_
(CB900F2) pga. sin mc-garage.

De præventive virkninger en sådan garage kan have, kan du muligvis har ret
i, det ved jeg ikke.

Kenneth
R1

Fra : jakob

Dato : 30-05-02 23:45

"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message

> [...]
kåben
> foran blev slebet mat.
>
> ...og det er blot mine egne erfaringer, min kammerat måtte _omlakere_

Der findes altså en mc-garage der løser det problem og den er endda opfundet
af en dansker. Det er en slags harmonika-telt hvor teltduen er trukket ud
over er skelet af rustfrit stål. Den er nævnt med billeder i danske Bike
03/2001 og koster 4k.

Kontakt info: SMG (Bredsten), Knud Bonde tlf: 75 88 21 24 / 20 10 92 51
(kender ham ikke - har bare læst artiklen)

--
Jakob, zx-6r

Fra : jakob::gertz

Dato : 31-05-02 00:07

"jakob" <usenet@gertz.net> wrote in message

Fandt lige et link til en der ligner (Jeg tror ikke det er den).
http://www.virago-star.dk/mc_garage.html
--
Jakob, zx-6r

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 31-05-02 07:58

"jakob::gertz" <usenet@gertz.net> wrote in message

> "jakob" <usenet@gertz.net> wrote in message
>
> Fandt lige et link til en der ligner (Jeg tror ikke det er den).
> [...]

ah, cool. Ja, hvis den kan klare lidt blæsevejr, så yder den såmænd sikkert
ganske god beskyttelse.

Kenneth
R1 (..som iøvrigt bor i en rigtig garage)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-05-02 07:09

> Kontakt info: SMG (Bredsten), Knud Bonde tlf: 75 88 21 24 / 20 10 92 51
> (kender ham ikke - har bare læst artiklen)

Er det denne http://www.bikehome.com/ ?

Jeg har overvejet at ansøge om at sætte en lille container op bag vores
ejendom. Bare såden en lille en som håndværkere ofte bruger til værktøj. Den
burde kunne låses så solidt at det vil give meget larm at skære den op ....

/Anders

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-05-02 10:38

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:acv8s3$fqk$4@sunsite.dk...
> [...]
kunne
> høre alarmen i lejligheden så den kan være en god hjælp...

Kan du muligvis være mere udsat fordi det er en scooter du har? Der er så
vidt jeg ved flere scooter-tyverier end MC-tyverier.

Tony
Divvy 01'er

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-05-02 12:10

> Kan du muligvis være mere udsat fordi det er en scooter du har? Der er så
> vidt jeg ved flere scooter-tyverier end MC-tyverier.

Nu opdeles statistikkerne ikke efter scooter/cruiser/bambusraket eller lign.
men der er nok noget om at der også bliver stjålet mange knallerter. Jeg
tror at det har noget at gøre med at knallertkørere ikke ofrer så meget på
låse som motorcyklister. Det virker også lidt vildt at bruge 2000kr på en
lås og yderligere 1000kr på en alarm på en knallert til måske 13000kr

En af grundene til at jeg købte leonardoen i 1998 var håbet om at den ville
være mindre udsat for "langfingre" end en traditionel motorcykel. For de
samme penge (37500kr) kunne jeg f.eks at fået en relativt ny GS500...

Jeg håber også de idioter der stjal min udstødning for et par måneder siden
har brugt mange timer på at finde ud af at den ikke passer til en 2takts
knallert - og skulle de få den tilpasset får de ihvetfald ikke den
"performance" de må have håbet på ...

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-05-02 16:10

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:acvo9k$r51$1@sunsite.dk...

> [...]
> låse som motorcyklister. Det virker også lidt vildt at bruge 2000kr på en
> lås og yderligere 1000kr på en alarm på en knallert til måske 13000kr

Nej, men også at de (pga. manglen på nummerplade) nemmere kan "forsvinde" i
mængden og i øvrigt ikke kræver de store forkundskaber for at køre afsted
med. Desuden er de nemmere at slæbe afsted med eller at kaste op i en
ladvogn.

> [...]
> være mindre udsat for "langfingre" end en traditionel motorcykel. For de
> samme penge (37500kr) kunne jeg f.eks at fået en relativt ny GS500...

Hvad har du givet 37500 for? Hvis du har MC kort så forstår jeg ikke at du
bare købte en GS'er

> [...]
> har brugt mange timer på at finde ud af at den ikke passer til en 2takts
> knallert - og skulle de få den tilpasset får de ihvetfald ikke den

Ja - sådan nogle narhoveder. Jeg fatter ikke at folk ikke kan holde fingrene
for sig selv. Forleden så jeg en person køre på min trædecykel der blev
stjålet for et par måneder siden. Jeg havde revet hovedet af ham og skidt i
hullet, hvis ikke det var fordi jeg sad i en bus... Aaarrgh

Hilsner,

Tony
Divvy 01'er

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-05-02 18:22

> Hvad har du givet 37500 for?

En Aprilia Leonardo 150 der i 1998 kostede 41000 plus levering. Dvs 5kkr
under listepris for en der havde gået 450km og var et par måneder gammel.

> Hvis du har MC kort så forstår jeg ikke at du bare købte en GS'er

Til bykørsel er sådan en kilrem nu ikke så dum - Hyggeture på landet kan den
nu også men den er ikke meget bevendt til motorvej.

Jeg har også kigget lidt på større scootere men jeg synes de bliver for
store fysisk til bytrafik. Men kunne jeg få en 34hk motor som burgman's i en
scooter med leonardoens størrelse og med samme kørestilling til maks 75000kr
ville jeg bestemt være interesseret. Sådan noget som Tmax er interessant men
bare ikke til prisen Pt går mine ønsker mest i retning af noget "enduro" som
en Pegaso der også har en god oprejst kørestilling, men det afventer købet
af en garage (med hus og have) da jeg ikke skal nyde noget af at have en
sådan parkeret på gaden i Valby ... Så det er ikke sikkert at det bliver i
denne sæson Men selvom jeg skulle få mig en "rigtig" mc regner jeg med
at beholder Leonardoen til bykørsel. Foreløbigt har den klaret 40000km i alt
slags vejr og jeg er ikke blevet træt af den endnu ...

> hvis ikke det var fordi jeg sad i en bus... Aaarrgh

Kan din yamaha ikke tåle regnvejr ? Så mangler du da vist også en Leonardo
eller lign ?

--
/Anders Majland
/Aprila Leonardo 150, 98', 40Mm

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-05-02 22:12

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:ad0e3t$aqt$2@sunsite.dk...

> En Aprilia Leonardo 150 der i 1998 kostede 41000 plus levering. Dvs 5kkr
> under listepris for en der havde gået 450km og var et par måneder gammel.

Ahh. Jeg troede at det var en knallert/øvert du havde

> Kan din yamaha ikke tåle regnvejr ? Så mangler du da vist også en Leonardo
> eller lign ?

Hehe - Jow det kan den såmænd sagtens. Jeg har købt den for at bruge den,
men jeg var på vej hjem fra et kundemøde og da vejret så tvivlsomt ud så
besluttede jeg mig for at tage bussen i stedet. Call me wimp

Tony
Divvy 01'er

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-05-02 07:21

"Tony Lorentzen"

> Hehe - Jow det kan den såmænd sagtens. Jeg har købt den for at bruge den,
> men jeg var på vej hjem fra et kundemøde og da vejret så tvivlsomt ud så
> besluttede jeg mig for at tage bussen i stedet. Call me wimp

WIMP

Men i søndags faldt der 14mm regen. Jeg tror det meste af det faldt den 1/2
time jeg kørte hjem søndag aften. Så er det man sætter pris på at have ofret
pengene på noget ordenligt vandtæt tøj.

/Anders

Fra : james

Dato : 30-05-02 08:59

> Nej, men også at de (pga. manglen på nummerplade) nemmere kan "forsvinde" i
> mængden

Jeg ved ikke om det er stadig tilfælde, men en smadder god idé fra "østen" (var
det Kina eller Japan?) var et fjernbar "felt" på nummerpladen på cykler. Når
man parkerer, fjerner man feltet. Da feltet er fjernet, er der et rødt felt
synligt på tværs af nummerpladen. Ergo: stjålet! Man kunne ikke bare sætte
hvidt tape på el lign, da det ville ikke passe med de manglende sorte tal.
Genialt og low tech løsning.

> Hvad har du givet 37500 for? Hvis du har MC kort så forstår jeg ikke at du
> bare købte en GS'er

En scooter på 150cc ER en MC i lovens forstand.....

Hva' f' lavede du i en bus?

-james

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-05-02 09:15

> En scooter på 150cc ER en MC i lovens forstand.....
> Hva' f' lavede du i en bus?

Det er mig med scooteren men _ikke_ mig i bussen - Livet er for kort til
offenlig transport ...

/A

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-05-02 10:27

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:ad4mps$brn$1@sunsite.dk...

> Det er mig med scooteren men _ikke_ mig i bussen - Livet er for kort til
> offenlig transport ...

Helt enig - men det er ikke så tjekket at komme drivvåd til møde hos en
kunde og så skulle stå og skifte tøj i lobbyen. Jaja jeg ved det - masser af
dårlige undskyldninger

Tony
Divvy 01'er

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-05-02 11:54

> Helt enig - men det er ikke så tjekket at komme drivvåd til møde hos en
> kunde og så skulle stå og skifte tøj i lobbyen. Jaja jeg ved det - masser
af
> dårlige undskyldninger

Svaret er Cordura og goretex

Men det afhænger selvfølgelig lidt af ens funktion og de kunder man kommer
hos. Mit besøg hos kunder er oftest med henblik på service af systemer og
hvor jeg kan tillade mig at komme i cowboybukser. Men jeg har da også været
ude som sælger på 2 hjul ...

Men mange steder er det jo kotume at man skal have lov at vente 5-10
minutter i recpetionen - De er jo godt anvendt på at kravle ud af tøjet og
rette slipset

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-05-02 19:38

> Svaret er Cordura og goretex

Det er også Cordura der er i mit tøj. Og til nød tager jeg da også udstyret
på når jeg skal afsted. Men hvis det øser ned gider jeg ikke at køre (kald
mig luksusdyr).

> [...]
> hos. Mit besøg hos kunder er oftest med henblik på service af systemer og
> hvor jeg kan tillade mig at komme i cowboybukser. Men jeg har da også

Ork ja - jeg tager da også tit til kundemøder på cyklen når vejret er til
det. MC jakken giver altid anledning til en god snak om motorcykler. Jeg er
faktisk forbavset over så mange der enten har en eller har haft. Og alle har
vel beretninger om ture til Grækenland, hvor man kunne leje motorcykler for
ingen penge uden at have kørekort til skidtet ... *grill*

> Men mange steder er det jo kotume at man skal have lov at vente 5-10
> minutter i recpetionen - De er jo godt anvendt på at kravle ud af tøjet og
> rette slipset

Ja det har du ret i. Meeen ...

Hilsner,

Tony

Fra : Hans

Dato : 28-05-02 08:16

Jacob Michaelsen <loke@lokes.dk> skrev:
> findes der
> garager
> man kan leje sig ind på her i København ?

Jeg er med i et "MC garage/værksteds fællesskab" i nærheden af
Vigerslev (en af de andre kører også SV 650).
Jeg er flyttede sidste år til Roskilde og leder med lys og lygte efter
noget lignende her ude. Så hvis du kan hjælpe mig med at finde det,
kan du overtage min plads i KBH.

Mvh.
Hans

Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 28-05-02 13:25

"Hans" <hansr@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg er flyttede sidste år til Roskilde og leder med lys og lygte efter
> noget lignende her ude. Så hvis du kan hjælpe mig med at finde det,

Det lyder meget spændende, men jeg kender desværre ikke nogle steder i
Roskilde.

--

Jacob Michaelsen