Tætning af zinktagrende - hvordan?
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 27-05-02 18:43

Mit hus er ca 20 år gammelt og har inddækkede, "hjemmelavede" zinktagrender.
Nu er disse tagrender nogle steder revnet i bunden men dog ikke så meget, at
jeg vil bekoste en total udskiftning.
Jeg har hørt at man "sagtens" kan tætne dem, men hvordan gør man?
Harald Nyborg har vist noget net med noget pasta ell. lign., som skulle
kunne klare problemet.
Hvad er jeres erfaring eller råd?

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 27-05-02 20:42

Hej Poul F. Andersen

Der findes flere forskellige produkter til tætning.
Det vil ikke være en holdbar løsning, men vil kunne holde nogle få år.
Sandsynligvis bør du skifte det hele.
Se f.eks. siden http://www.kobberkompagniet.dk/diverse/tagrender.htm her
oplyses at zink tagrender holder ca. 25 år og det har dine jo næsten gjort.

John Vedsegaard

Fra : arkitekten

Dato : 28-05-02 09:59

"John Vedsegaard" skrev d. 27-05-02 20:42 dette indlæg :
> [...]
her
> oplyses at zink tagrender holder ca. 25 år og det har dine jo næsten

hvis der kun er få huller kan en reparation være løsningen. Hos en
blikkenslager (ikke alle vvs-installatører laver blikkenslagerarbejde)
kan du nok købe et par stykker metalfolie med bitumenklæber. Det holder
ganske godt.
Hilsen arkitekten.

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 29-05-02 22:42

Jeg har Zink tagrender som er fra 1955, og de er stort set som nye!!! Blot
til orientering om holdbarhed på 25 år.!!!!!!!!!!!

Fra : Bachelor

Dato : 04-06-02 00:09

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> wrote in
news:3cf2701f$0$97307$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner
dette

> [...]
> dog ikke så meget, at jeg vil bekoste en total udskiftning.
> Jeg har hørt at man "sagtens" kan tætne dem, men hvordan gør man?

Det oprindelig produkt du tænker på heder Flashband og forhandles
af Grauquick, men Fosroc har en tilsvarende.
Løsningen er forøvrigt kanon god og holder i mange år :)
du skal blot huske at rende området og så lige varme lidt
med en varmeblæser når du har monteret, evt. renden.