Flødeboller ?????
Fra : Peter

Dato : 27-05-02 17:58

Hej NG

Jeg er kommet lidt i diskussion med min kæreste, som påstår at flødeboller
ikke feder !???? Følderboller indeholder primært kun kulhydrater og det
feder ikke - med mindre man får for mange, siger hun.

Den tror jeg ikke helt på! Har hun ret - og hvis ja, hvorfor ?

Mvh, Peter

Fra : WebWoman

Dato : 27-05-02 18:09

"Peter" <inbox-nospame@mailserver.dk> skrev i en meddelelse

> ikke feder !???? Følderboller indeholder primært kun kulhydrater og det
> feder ikke - med mindre man får for mange, siger hun.
>
> Den tror jeg ikke helt på! Har hun ret - og hvis ja, hvorfor ?

Hun har ret i, at de kun feder, hvis man for for mange..... kalorier altså!
Antallet af flødeboller er uden betydning!

Det samme gælder mayonaise. Det feder også kun, hvis man får for mange
kalorier. Det gælder for alle fødevarer!

Om hun hælder olie eller flødeboller i sig er med andre ord ét fedt.... hvis
hun altså får flere kalorier end kroppen forbrænder. Flødeboller tæller med
i det samlede regnskab.

Din kæreste lider af den vildfarelse, at hun kun behøver kigge på
fedtindhold.

Mvh. Lisbeth

Fra : Girlie

Dato : 27-05-02 21:01

"WebWoman" <webwoman@ FJERN chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

med
> i det samlede regnskab.
>
> Din kæreste lider af den vildfarelse, at hun kun behøver kigge på

Som talt ud af mit hjerte! Lisbeth! Lad os tage hinanden i hænderne og lave
en kampagne...*GG*!
Jeg kan let blive så frustreret når der står at det og det "feder" mens det
og det "ikke feder".
Ærligt talt: Livet bliver da sjovere, når der ikke findes forbudte
ting...jeg nød mine burgers, pizzaer og is mens jeg smed 25 kg...men mit
mantra er "portion-control" og moderation...blot regnskabet gik op i hver
uge...:)

Fra : Steen F.

Dato : 28-05-02 14:27

"Girlie" <girlie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mantra er "portion-control" og moderation...blot regnskabet gik op i hver

Uhm sidder og bliver sulten nu! Men hvor mange kcal må en person indtage
pr. døgn for hhv. at tabe sig og holde vægten? Og hvor kan man se hvor meget
f.eks. en pizza, burger eller is feder??
Hvordan regner I det ud?

MVH
Steen

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 28-05-02 17:24

> Uhm sidder og bliver sulten nu! Men hvor mange kcal må en person
indtage
> pr. døgn for hhv. at tabe sig og holde vægten?

http://liveterfedt.tv2.dk/kostplaner/energi.php her er en mulighed for at
udregne hvor meget du skal have at spise! *S*

Og hvor kan man se hvor meget
> f.eks. en pizza, burger eller is feder??
> Hvordan regner I det ud?

Her kan du se hvor meget energi der er i mange af de varer du finder i
supermarkederne:

http://www.yafood.dk er bare en kanon side!!!! har energifordelingen på
stort set alle varerne i supermarkederne! *S*

og er er energifordelingen på alle råvarerne! *S*
http://www.fdir.dk/publikationer/publikationer/publikationer/levntabel/index
..html

Så er der vist noget at gå krig med! *S*

Mvh Mette

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 28-05-02 05:46

Følderboller indeholder primært kun kulhydrater og det
> feder ikke - med mindre man får for mange, siger hun.

JO det feder... *S* alt i hvad man kan komme i munden i denne verden feder!
*G* Men det er der jo kommet en forklaring på! *S*

prøv at kigge på denne side:
http://www.fdir.dk/publikationer/publikationer/publikationer/levntabel/tabel
ler/sukker.html
(husk at få hele adressen med i browseren!)

Der kan du se energifordelingen på en flødebolle... *S*

En af de store flødeboller (dem de ofte har på tilbud i fakta/netto til 20
kroner for en kasse) vejer 23 gram.

flødeboller pr 100 gram
energi: 431 kcal

431/100 x 23 = ca 99 kcal...

min kostplan ligger på 1600 kcal om dagen... det vil sige at hvis jeg spiser
17 flødeboller så har jeg faktist spist hele min daglige ration.

Heldigvis er der kun 12 fødeboller i sådan en pakke.. så der bliver da plads
til en enkelt rugbrødsmad også! *G*

Mvh Mette

Er du klar over at det nu koster 20 øre at sende en sms fra internettet????
Send din klage:
http://nustopperde.zapto.org/