iMac som ikke vil tænde
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-05-02 15:42

Jeg har en iMac rev. a som ikke vil tænde. Når man tænder for den tænder
den i 1-2 sekunder, hvorefter den slukker igen.

Den har kørt upåklageligt i perioder, men kan finde på at slukke lige
pludseligt, så jeg ved at den "kan" køre med OS, RAM og deslige.

Strømforsyningen maybe ?!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-05-02 20:25

In article <1fcuowp.l4ydyy1w8z4a8N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Strømforsyningen maybe ?!

Strømkablet eller/og knappen på forsiden der ikke sidder rigtigt.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-05-02 21:30

> Strømkablet eller/og knappen på forsiden der ikke sidder rigtigt.

Strømkablet tror jeg ikke på. Jeg har testet en 4 - 5 stykker, men
knappen på forsiden kunne måske være et bud.

Jeg har skilt den ad, men mangler lidt mod til at splitte den 100%
ad............

Umiddelbart tror jeg at strømforsyningen er defekt, men det er dog
mærkeligt at den så har kunnet køre i en hel dag uden problemer.

Jeg har dog ikke brugt den et par måneder nu.

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-05-02 21:40

In article <1fcv51j.urs68l5g3dcyN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Strømkablet tror jeg ikke på.

OK. Hvilken model er det (iMac'en altså)?

> Jeg har testet en 4 - 5 stykker, men
> knappen på forsiden kunne måske være et bud.

Det er en kendt fejl på visse af modellerne. Nogen af dem sidder knappen
bare roteret lidt - på andre skal der files lidt materiale af hullet i
"bunden".

> Jeg har skilt den ad, men mangler lidt mod til at splitte den 100%

Det er kun bunden du skal have af for at tjekke om det er knappen der er
problemet.

Firmwaren er up to date, ikke?