grand pricks
Fra : etta place

Dato : 27-05-02 15:31

b.t. idag:

Malene: "Jeg ved, at jeg kan synge og ser rimelig godt ud. Men det er
åbenbart ikke nok."

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-05-02 14:43

etta place wrote:
> Malene: "Jeg ved, at jeg kan synge og ser rimelig godt ud. Men
> det er åbenbart ikke nok."

Nej, man skal se kanon-godt ud. Og så skal man være glad. Så kommer man
langt her i verden. Det er ihvertfald, hvad jeg har lært af at se fjernsyn.
Smil noget mere, Malene-mus. Smil, for pokker!

/Nikolaj

Fra : Martha Handberg Mikk~

Dato : 27-05-02 15:13

> Nej, man skal se kanon-godt ud. Og så skal man være glad.

Ja, eller også skal man være iklædt noget gennemsigtigt (Malta), to ruller
sølvpapir (Sverige), herretøj hvis man er en pige (Letland), dametøj hvis
man er en mand (Slovenien) eller måske storm-trooper-dragt (Grækenland). ¨
Man kan også være blind (Tyskland), synge en sang om Europa-fællesskab
(Spanien), hoppe rundt som en vanvittitig (alle), være værtsland (Estland),
have et kor, der tager hele slæbet (UK)eller forsøge at lyde ligesom Celine
Dion (Frankrig).
Sangen og talentet er underordnet. Sådan er reglerne... uofficielt.

Hurra for Malene! Der var sgu ikke noget i vejen med den sang eller måden
den blev sunget på. Den vandt bare ikke.

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-05-02 15:57

"Martha Handberg Mikkelsen" <martrams@gadefejer.dk> skrev i

> [...]
> man er en mand (Slovenien) eller måske storm-trooper-dragt (Grækenland).
Nåh ja man skal jo have tøj på....

> Man kan også være blind (Tyskland),

Skal det nu være en fordel

> synge en sang om Europa-fællesskab

Det er sgu da bedre end al det andet kærlighedsbavl som ikke holder en meter!

> (Spanien), hoppe rundt som en vanvittitig (alle),

Det hedder koreografi og er meget almindeligt til sådan et show. Det kunne
Malene godt lære lidt af. Man skulle jo tro hun var handicappet. Hun stod jo
som forstenet.

> være værtsland (Estland),

Det var nok derfor Danmark klarede sig godt sidste år

> have et kor, der tager hele slæbet (UK)

Koret er vel også en del af sangen

> eller forsøge at lyde ligesom Celine
> Dion (Frankrig).
Hun er der også en god sangerinde (mener mange) så det er da vel ikke helt
skidt.

> Sangen og talentet er underordnet. Sådan er reglerne... uofficielt.

Buhu

> Hurra for Malene! Der var sgu ikke noget i vejen med den sang eller måden
> den blev sunget på. Den vandt bare ikke.

Udover at den blev sunget med lige så meget entusiasme som der kan findes ved
morgenbordet en søndag morgen. Malenes fremføring af sangen var noget af det
mest tamme. Jeg tror Danmark havde klaret sig bedre med at stille en
Ghettoblaster på scenen. At sangen så er dybt kedelig og intetsigende gør det
selvfølgelig heller ikke bedre. Næh den sidsteplads synes jeg var fuld
forjent. Det eneste som jeg synes kommer ned på samme lavder var det græske
bud. De kunne da ikke ramme en tone med et gevær

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Martha Handberg Mikk~

Dato : 27-05-02 17:12

> Skal det nu være en fordel

Ja, sympati giver gode point.

> Det er sgu da bedre end al det andet kærlighedsbavl som ikke holder en
meter!

Fuldstændig enig.

> [...]
> Malene godt lære lidt af. Man skulle jo tro hun var handicappet. Hun stod

Enig igen. Jeg synes helt klart at vinderen, Letland havde det mest
imponerende sceneshow. Jeg var faktisk lidt ked af at sangen sluttede. Ville
gerne have haft det på video. (Jeg ved godt at jeg lyder sarkastisk men der
er jeg faktisk ikke!)

> Det var nok derfor Danmark klarede sig godt sidste år

Uhauha, enig igen... Men Rollo, King og Søde-Signe så heller ikke så nervøse
ud som Malene.

> Koret er vel også en del af sangen

Enig igenigen. Englands kor var rigtig rigtig flot. Jeg mener bare at
enkelte af solisterne bliver hjulpet godt på vej af koret på de svære
steder. Det er vist også meget normalt. Jennifer Lopez gør det i hvert fald
også, men hun er jo i virkeligheden også skuespiller :)

> Hun er der også en god sangerinde (mener mange) så det er da vel ikke helt
> skidt.

Ja, det er der nogen der mener... :)

Næh den sidsteplads synes jeg var fuld
> forjent.

Her må jeg være enig igen.

Det eneste som jeg synes kommer ned på samme lavder var det græske
> bud. De kunne da ikke ramme en tone med et gevær

Næh, men hvis vi nu skulle følge de uofficielle buhu-regler, så havde de
rumdragter på, og det gav point. Fedt for dem... :)

Fra : Astrid

Dato : 27-05-02 18:54

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> At sangen så er dybt kedelig og intetsigende gør det
> selvfølgelig heller ikke bedre.

Nu mente Malene jo selv, at grunden til, at hun endte som røven af fjerde
division var, at hendes sang stak for dybt/gik for tæt på, gjorde for ondt
og var for meget at tage stilling til for folk.

At dømme efter hendes ansigtsudtryk gjorde det ret ondt.

/astrid

Fra : Kirstine

Dato : 27-05-02 22:32

In article <3cf27111$0$58750$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
astridity@nospam.tjaeh.org says...

> [...]
> division var, at hendes sang stak for dybt/gik for tæt på, gjorde for ondt
> og var for meget at tage stilling til for folk.

Hvis hun tror, at seerne af Melodi Grand Prix sidder og tolker sangene i
så stor stil, så er hun da endnu mere ung og naiv, end jeg troede. Især i
de lande, hvor det er teleafstemning, der afgører pointene, så skal
sangene serveres på de tre minutter, den varer...at forvente at seerne
sætter sig ned i en fælles rundkreds og filosofere over teksterne er da
en anelse stupidt.
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-05-02 22:46

In an article of 27 May 2002 Kirstine wrote:

> Hvis hun tror, at seerne af Melodi Grand Prix sidder og tolker sangene i
> så stor stil, så er hun da endnu mere ung og naiv, end jeg troede.

Hvis du eller jeg havde optrædt til MGP og var kommet ind som nummer sjok,
så behøvede vi nok også at finde på nogle undskyldninger for, at det ikke
var os, der var noget galt med. Det er der ikke noget unaturligt ved. Når
vi går til eksamen og dumper, så er det straks censor, der et en idiot,
selvom det naturligvis i bund og grund var vores egen skyld helt og
holdent. Så Malenes reaktion er ganske normal og forventelig.

At halvdelen af Danmark nærmest efterfølgende lider af forfølgelsesvanvid
og føler, at hele verden hader Danmark, viser blot, at de nok går lidt for
meget op i noget så ligegyldigt som et melodi grand prix.

--
Uffe Holst

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-05-02 19:11

Michael Petersen wrote:
> [...]
> forjent. Det eneste som jeg synes kommer ned på samme lavder var det græske
> bud. De kunne da ikke ramme en tone med et gevær

Jeg kan umuligt mønstre særligt meget mening eller holdning om noget så
ligegyldigt som MGP, men da jeg zappede over og så den der gennemgang af
alle numrene inden afstemningen, var der da ikke nogen af numrene der
var mere interessante end den danske. Ikke at jeg synes den var god, men
det synes jeg heller ikke at noget af alt det andet var. Samtidig var
der masser af numrene som var endnu dårligere end den danske, så jeg
forstod heller ikke helt hvorfor den blev nummer bæ.

/David

Fra : Astrid

Dato : 27-05-02 21:28

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan umuligt mønstre særligt meget mening eller holdning om noget så
> ligegyldigt som MGP

Ohr! Hvem var det der aflyste en grill-aften sidste år fordi det lå oveni
MGP???

astrid - der er glad for at vores næste grillarrangement ligger på
lørdag ...

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-05-02 23:11

Astrid wrote:
> "David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ohr! Hvem var det der aflyste en grill-aften sidste år fordi det lå oveni
> MGP???

Gjorde jeg det? Det må have været kæresten der bestemte det :)
Anyway, så var det specielt sidste år fordi det var i Danmark. Jeg havde
ikke set det 10-15 år før det og heller ikke efter, selvom jeg altså
zappede forbi engang i mellem (det gør jeg sgu nok hver gang...).

> astrid - der er glad for at vores næste grillarrangement ligger på
> lørdag ...

Yep! Jeg håber på godt vejr og MANGE DANSKE MÅL i landskampen om
morgenen. Hvis vi vinder drikker jeg mig nok fuld. Men det gør jeg nok
også hvis vi ikke vinder...

/David - MGP-experten (Nej, jeg er ikke Åge)

Fra : Astrid

Dato : 28-05-02 00:27

> Yep! Jeg håber på godt vejr og MANGE DANSKE MÅL i landskampen om
> morgenen. Hvis vi vinder drikker jeg mig nok fuld. Men det gør jeg nok
> også hvis vi ikke vinder...

PIS!!! Er der landskamp om morgenen? Så har vi terrassen fuld af lallende
stangstive apparater der brækker sig i grillerne hele dagen.

Nå mere OT bliver det vidst ikke. Men jeg tror jeg køber en engangsgrill ...

/astrid

Fra : Troels

Dato : 27-05-02 16:41

> [...]
Celine
> Dion (Frankrig).
> Sangen og talentet er underordnet. Sådan er reglerne... uofficielt.

Næste år tror jeg sgu jeg deltager med en hvor jeg kombinerer alle de
overståndende. Så får jeg ALLE pointsene... MUHAHA!!!

/Troels

Fra : Martha Handberg Mikk~

Dato : 27-05-02 17:13

> Næste år tror jeg sgu jeg deltager med en hvor jeg kombinerer alle de
> overståndende. Så får jeg ALLE pointsene... MUHAHA!!!
>
> /Troels

Det vil jeg glæde mig uendeligt meget til! Hvilket land stiller du op for
næste år? :)

Fra : Troels

Dato : 27-05-02 18:15

> Det vil jeg glæde mig uendeligt meget til! Hvilket land stiller du op for
> næste år? :)

Grækenland tror jeg... de kan li' den slags....

/Troels

Fra : Morten Holm

Dato : 27-05-02 18:33

HEY!

Jeg tror at hvis man kunne få et dampbarn som var bøsse og gik i dame-tøj
til at kom ind på scenen kun iført g-streng og bh og så synge Save your
kisses for me.........

Den vil gå lige i kassen hos alle landene........
Så har vi jo en blæanding af alle landende....

Jeg skal nok stille op........skal bare lige have ændret min personlighed
lidt....*S*.........

--
Mvh.
Morten

P.S Du gjorde det satme fedt Malene!

Fra : Duggi

Dato : 27-05-02 18:33

"Martha Handberg Mikkelsen" <martrams@gadefejer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hurra for Malene! Der var sgu ikke noget i vejen med den sang eller måden
> den blev sunget på. Den vandt bare ikke.

Kan de så ikke bare sende det på P4 (og tilsvarende radiokanaler over hele
Europa), eller hvor sådant noget Giro413 musik ellers sendes. Så bliver vi i
hvert fald fri for at se på sure miner.

Og det er da helt rigtigt, hvordan kan det være, at hele udlandet ikke kan
se, at den danske sang bare var den bedste! Vi er ligesom genierne altid så
misforståede og forsmåede. Det er helt sikkert en sammensværgelse.

/Klaus
- som synes at taberlandet burde udelukkes i 10 år.

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 27-05-02 21:56

Martha my dear

Du har fuldstændig ret og at tro at man skal kunne møde noget nyskabende eller spændende musik i meloduntegrandpriks må bero på en mental brist. "To lys på et bord" med Otto Brandenburg blev i sin tid nummer sjok i det danske MGP og blev alligevel en klassiker! Hvem der vandt det år har alle glemt. Man kan ikke stemme om musik. Go' musik er ikke det man finder blandt MGP numre. I dag gælder det netop om at lave et iøjenfaldende show og fuck resten. Om man kan synge eller ej er bedøvende ligegyldigt bare man kan se godt ud og tror at man kan blive berømt f.eks. EyeQ

Mvh
Jørgen

Fra : Soren Bovbjerg

Dato : 28-05-02 07:27

>"To lys på et bord" med Otto Brandenburg blev i sin tid nummer sjok i det
danske MGP og blev alligevel en klassiker!

To lys... Uden tvivl en kæmpeklassiker. Jeg troede faktisk den vandt i hine
dage

/Søren

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-02 19:38

etta place <etta@place.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf23546$0$97285$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> b.t. idag:
>
> Malene: "Jeg ved, at jeg kan synge og ser rimelig godt ud. Men det er
> åbenbart ikke nok."
____________________

TILFØJELSE:

nej, det er også et krav at den sang man synger ikke er en kvalitetsmæssig
katastofe af dimensioner. Kort sagt: Sangen var en omgang lort (ups) skidt
og var fuldstændig ubrugelig til folk med bare et minimum af kvalitetskrav.

Hilsen Åge

PS: Nogenlunde kvalitet leverede Bosnien og Belgien

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-05-02 22:41

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> PS: Nogenlunde kvalitet leverede Bosnien og Belgien

Belgien, var det ikke dem med det lidt Commitments inspirerede band, hvor
forsangeren havde afbleget hår, og slog flik-flak? Bortset fra de var
latterlige at se på, var det nemlig et nogenlunde nummer, synes jeg
(forudsat det var dem)

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-02 04:39

Det var dem. Men slog han ikke en koldbøtte?

________________

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ad3ht8$lap$1@sunsite.dk...

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-05-02 20:08

> Det var dem. Men slog han ikke en koldbøtte?

Husker det ikke lige ... han stuntede da i hvert fald (i øvrigt nåede de
naturligvis ikke Commiments til sokkeholderne, for lige at få det på det
rene også, selvom ingen har spurgt)

mvh
Kim Frederiksen