Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon a40 vs olympus c-220?
Fra : Jesper Brunholm

Dato : 27-05-02 14:28

Hej folks

jeg overvejer seriøst at købe Olympus c-220, men som
spejlrefleks-fotograf har jeg altid sværget til at der skal stå "canon"
på et kamera , og jeg kan derfor ikke lade være med at skele kraftigt
til powershot a40 som er ca 700 kr dyrere der hvor jeg ser på de to (fra
2300 til 3020 dkr)

Det er helholdsvis SM og CF - medier, men det er jo ikke den vildeste
forskel.

Er der nogen der kan sige noget markant for eller imod et af de to
kameraer, eller generelt om mit valg?

pf tak for al hjælp

mvh

Jesper B.

Fra : Trickysparrow

Dato : 27-05-02 16:36

Har selv lige købt et A-40 (mit første digicam) og må sige
(lidt forudindtaget) at det er utrolig let at bruge og giver nogle gode
pics,
det kan bruges som et snap-shot (Auto alting) eller du kan bruge det fuldt
manuelt.
der er også mulighed for videoklip med lyd.
Olympus kender jeg ikke så det vil jeg ikke sige noget om.

Martin.
Som ikke har fortrudt sit Canon A-40 køb.

Fra : Flemming Petersen

Dato : 28-05-02 05:35

On Mon, 27 May 2002 17:36:11 +0200, "Trickysparrow"
<martin@nospam-plakaten.dk> wrote:
[...]
>det kan bruges som et snap-shot (Auto alting) eller du kan bruge det fuldt
>manuelt.

Nej, det kan ikke bruges *fuldt* manuelt. Der kan kun vælges mellem 2
blænderindstillinger. Fokusering kan fastlåses til uendeligt.
Lukkertiderne er derimod kan vælges helt frit.

Flemming Petersen

Fra : Trickysparrow

Dato : 28-05-02 11:30

> Nej, det kan ikke bruges *fuldt* manuelt. Der kan kun vælges mellem 2
> blænderindstillinger. Fokusering kan fastlåses til uendeligt.
> Lukkertiderne er derimod kan vælges helt frit.

Jaaa ok "fuldt" manuelt var måske en lille overdrivelse.
Men i alt fald er det et glimerene kamera.
Martin.

Fra : Flemming Petersen

Dato : 28-05-02 19:42

On Tue, 28 May 2002 12:29:56 +0200, "Trickysparrow"
<martin@nospam-plakaten.dk> wrote:

[...]
>Jaaa ok "fuldt" manuelt var måske en lille overdrivelse.
>Men i alt fald er det et glimerene kamera.
>Martin.

Jo, og når det købes i Tyskland - det har jeg netop gjort - kan det
fås for godt 2700,-

Flemming Petersen

Fra : Trickysparrow

Dato : 29-05-02 03:43

> Jo, og når det købes i Tyskland - det har jeg netop gjort - kan det
> fås for godt 2700,-

2650 med fragt hos topvision i Luxemborg.
Og jeg har ikke set det til under 3100 i Dk. Så jeg er også glad.

Martin.

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-05-02 20:06

Som spejrefleksfotograf skulle du måske overveje et 4 eller 5 MP kamera
selvom det koster noget mere i første omgang. Jeg er bange for at du bliver
skuffet ellers. Jeg har et Canon G2 og indtil jeg får råd til at købe et
digitalt spejlreflekskamera (i tillæg) så som Canon D60 eller Nikon D100 så
samler mit gamle Nikon N50 støv. Kvaliteten på G2 er fremragende og meget
bedre end A40 og tilsvarende 2MP kameraer. Hvis du får problemer med din
kone pga. mit råd, så er det desværre prisen
Mvh,
Hans

Fra : Jan Hjelvang

Dato : 29-05-02 17:35

> [...]
> forskel.
>
> Er der nogen der kan sige noget markant for eller imod et af de to

Læs anmeldelserne her :
http://www.dcresource.com/reviews/cameraList.php3?search=1&manSearch=All&res
Search=All&storageSearch=All&batterySearch=All&submitButtonName=Go!