Nedarv
Fra : Lars Mortensen

Dato : 27-05-02 13:43

Jeg får følgende fejl på mine attributter i super klassen cannot resolve
symbol fejlene opstår i Video klassen samt en Audio klassen der er
identisk med Video.

Er der nogen der kan sige mig hvorfor jeg får fejl her:
class Record
{
   protected int år,lager,solgt;
   protected String titel;
   protected static double pris;

Record (int å,String t,int l,int s,double p)
{
      år = å;
    titel = t;
lager = l;
solgt = s;
pris = p;
}

public static void setPris (double p)
   {
      pris = p;
   }

   public static double getPris ()
   {
      return pris;
   }

   protected int påLager ()
   {
      return solgt;
   }

   protected boolean solgt (int s)
   {
      solgt -= s;
      return solgt <= 0; //udsolgt
   }
}

class Video extends Record
{
private String type;
private String instruktør,manu;

Video (String t,String i,String m)
{
      super(å,t,l,s,p);
      type = t;
      instruktør = i;
      manu = m;
}

public String toString()
{
      return "\nType: "+type+"\nInstruktør: "+instruktør+"\nManuskript: ";
   }

}

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 27-05-02 13:59

Lars Mortensen wrote:
> Jeg får følgende fejl på mine attributter i super klassen cannot resolve
> symbol fejlene opstår i Video klassen samt en Audio klassen der er
> identisk med Video.

Hvilket symbol kan ikke resolves?

> Er der nogen der kan sige mig hvorfor jeg får fejl her:
> [...]

Skal dette felt være static? Det omdefineres hver gang der bliver lavet
en ny Record instans.

> Record (int å,String t,int l,int s,double p)
> [...]

Disse metoder skal sikkert heller ikke være statiske?

>    protected int påLager ()
> [...]

Hvor kommer værdierne 'å', 'l', 's' og 'p' fra?

-dennis

Fra : Martin Nielsen

Dato : 28-05-02 01:14

Du må ikke bruge "å"

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 28-05-02 07:01

Martin Nielsen <synderen@hotmail.com> wrote:
> Du må ikke bruge "å"

<snip "en meget langt tekst">

Det var godt nok en masse tekst du har med, for at skrive denne korte
kommentar.
Vil du ikke godt være venlig, for det første at skære tekst væk du ikke
svarer på, samt at svare under den tekst du svarer på?
Se evt. http://www.usenet.dk

Martin
--
"At blive voksen er mangel på fantasi."
   Kim Scumacher

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 28-05-02 07:21

Martin Nielsen wrote:
> Du må ikke bruge "å"

Jo da. Det skulle der ikke være noget problem i.

Bortset selvfølgelig fra, hvis man bruger nogle værktøjer der ikke kan
håndtere Java kode med specialtegn (> 7 bit).

-dennis