Rullefelt!!
Fra : Lasse Petersen

Dato : 27-05-02 12:57

Heg har tit undret mig over hvordan et rulle felt virker,, altså dem som
man bruger til at bestemme effekten på en mc... er der noget som kan
give modstand eller hvad... jeg er helt tom...
er der nogle som ved noget
Lasse
xs 400

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-05-02 15:18

> [...]
> man bruger til at bestemme effekten på en mc... er der noget som kan
> give modstand eller hvad... jeg er helt tom...

Der findes forskellige typer rullefelter, og det skulle ikke være svært at
finde noget info om det på nettet.

Jeg har set nogle der virker ved at en meget tung rulle køres op i hastighed
af motoren. Ved at rullen har et stort inertimoment, vil den også modvirke
accelerationen. Så er det simpelthen bare at lave en masse målepunkter for
hastigheden i forhold til tid imens der gives fuld gas.
Så differentierer man grafen, og så har man et udtryk for
hastighedsændringen / tidsenhed. Det kan såvidt jeg kan se godt omregnes
direkte til Nm fra baghjulet.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 27-05-02 14:14

"Lasse Petersen" <l@petersen.tc> skrev i en meddelelse
> [...]
> man bruger til at bestemme effekten på en mc... er der noget som kan
> give modstand eller hvad... jeg er helt tom...

Det er grunglæggende en generator som måler kW effekt og regner den om til
Hk, jeg ved så ikk om der sidder noget modstand på... ?

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 28-05-02 11:11

> [...]
> man bruger til at bestemme effekten på en mc... er der noget som kan
> give modstand eller hvad... jeg er helt tom...

Der er en meget simplificeret forklaring her:
http://www.mc-hospitalet.dk/Rullefelt/rullefelt.htm

Men når nu vi er inde på området:
Hvordan pokker måler man effekten på krumtappen?
Er det en teoretisk værdi?

/Jakob
Hornet

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 28-05-02 11:33

Beklager NG
Det forekommer mig, at den samme meddelelse blev sendt 4 gange indenfor 1
minut..... Aner ikke hvad der er sket - Burde jeg ikke have adgang til at
slette dem igen?

/Jakob, en åbenbart ikke helt kompetent OE-bruger...

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 28-05-02 12:46

"Jakob Brøndsted" <mistabee@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> slette dem igen?
>
> /Jakob, en åbenbart ikke helt kompetent OE-bruger...

I OE kan du under "message" vælge "cancel message", jeg ved ikke lige hvad
det hedder på dansk.
Kan kun gøres på indlæg du selv har postet.

Jens, en åbenbart ikke helt kompetent dansker...

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 28-05-02 12:49

> I OE kan du under "message" vælge "cancel message", jeg ved ikke lige hvad
> det hedder på dansk.
> Kan kun gøres på indlæg du selv har postet.
>
> Jens, en åbenbart ikke helt kompetent dansker...

Takker - så lærte jeg også noget idag
- og det hedder iøvrigt "slet meddelelse" på dansk...

/Jakob

Fra : Armand

Dato : 03-07-02 22:18

> Takker - så lærte jeg også noget idag
> - og det hedder iøvrigt "slet meddelelse" på dansk...

Og det virker!
Jeg hentede først sagen ind omkring d. 21/6, men har først nu læst mig
igennem til den, og jeg finder kun ét indlæg med samme subj!

--
Armand.

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 28-05-02 11:11