Regestry...
Fra : nOAz

Dato : 27-05-02 12:56

Hvordan får jeg vb til at læse værdien af:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders\cache
og så skrive det i label1.caption?

nOAz

Fra : Stefan McKinnon Edwa~

Dato : 27-05-02 13:58

Brug cReg fra
http://www.vbaccelerator.com/codelib/inireg/registry.htm
Den er let og hurtig at bruge, og der står en vejledning på siden.

--
Stefan McKinnon Edwards, Herning, Denmark
www.iysik.com

Fra : nOAz

Dato : 27-05-02 15:19

Jeg har nu downloaded class filen og loaded den ind i vb,
men det er ikke lykkedes mig at skrive en kode der læser
i regestry... jeg skrev følgende:

Private Sub Command2_Click()
Dim c As New cRegistry
With c
.ClassKey = HKEY_LOCAL_MACHINE
.SectionKey =
"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders"
.ValueKey = "Cache"
.ValueType = REG_SZ
Cache = .Value
End With
Cache.Caption = Cache
End Sub

Hvad gør jeg galt?

nOAz

Fra : nOAz

Dato : 27-05-02 15:54

Jeg har fundet ud af det nu... takker...
det var bare HKEY_CURRENT_USER istedet for
HKEY_LOCAL_MACHINE....

takker
nOAz

Fra : Peter

Dato : 04-06-02 17:30

> [...]
> Hvordan får jeg vb til at læse værdien af:
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell

Du kan jo også bruge et API-call
Jeg havde engang et MEGET indviklet API-kald der fungede skide godt til både
at skrive og læse fra RegEdit. Hvis man bare putter hele skidtet i en
selvstændig funktion, macro eller DLL-fil så køre det skam fint ved bare at
kalde det med små enkelte parametre...
Men jeg har desværre smidt det væk - men kan sikkert godt forsøge at finde
det igen - så kom enten med en mail eller med en undertråd - så skal jeg se
hvad jeg kan gøre =)

Husk hvis du vælger at maile at bytte om på bogstaverne i @hotmial

Hilsen fra Peter

Fra : Rayman

Dato : 05-06-02 11:45

Der ligger en ActiveX DLL i VB pakken, som hedder regtool5.dll, som gør lige
det du vil have.

Mvh. Rayman