Undring?
Fra : Steen Jørgensen

Dato : 27-05-02 12:37

Er der altid så dødt her om sommeren?

--
Med Venlig Hilsen
Livssynskonsulent og foredragsholder
Steen Jørgensen
Tlf. 47 38 55 18
Mob. 22 50 24 08
www.steensforedrag.dk
mailto: steensforedrag@mail.tele.dk
copy to steenj@nytaspekt.dk

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 27-05-02 15:11

"Steen Jørgensen" <steensforedrag@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf21a3e$0$78781$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der altid så dødt her om sommeren?

Det er meget forskelligt, afhængig af enmer og debattørernes
private gøren og laden.

Men du kan da smide et par gode enmer op;)

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 30-05-02 19:49

Har du selv nogle forslag, som kunne dig aktiv herinde.

Jeg har selv en rimelig stor bredde..
Fx. Martinus,
Vegetarisk levevis
Organdonation pro&contra!
Alternativ miljøbevidsthed
Healing
Meditation
At holde foredrag og kurser - eller selv tage på dem og blive klogere
Personlig udvikling

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 30-05-02 21:35

"Steen Jørgensen" <steensforedrag@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf673f4$0$8994$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Healing
> Meditation
> At holde foredrag og kurser - eller selv tage på dem og blive

Det ser jo spændende ud.

Jeg er selv healer, lever vegetarisk - har læst Martinus, er
organdonor, mediterer dagligt - og mener det hele er en del af
personlig udvikling ;)

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 01-06-02 07:33

Fint nok - vi passer chattemæssigt sammen. Men hvad vil du konkret chatte
om? (PS. er sikkert først på nettet igen tirsdag .)

Fra : all4you

Dato : 28-05-02 12:45

"Steen Jørgensen" <steensforedrag@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der altid så dødt her om sommeren?

Der er altid dødt her også om vinteren.!
...og det kan undre når man tænker på hvor bredt dette forum egentlig kan
dække.!

Jan

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 28-05-02 16:15

"all4you" <langholm@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
meddelelse

> Der er altid dødt her også om vinteren.!
> ..og det kan undre når man tænker på hvor bredt dette forum

Der har ikke altid været sådan her - læs tilbage i trådene, og se
hvorfor folk er trukket væk.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) Der bruger mere tid på et
interessant community

Fra : all4you

Dato : 28-05-02 22:10

> [...]
> meddelelse

> egentlig kan
>
> Der har ikke altid været sådan her - læs tilbage i trådene, og se

Vi skal mere end 1 år tilbage før denne gruppe var spændende og aktiv.
.....og det er ærgeligt.!

Jan

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 29-05-02 12:44

> Vi skal mere end 1 år tilbage før denne gruppe var spændende og
aktiv.
> ....og det er ærgeligt.!

Ja, det ER ærgerligt!

Har du nogle forslag til hvordan vi får den gode gamle stemning op
at køre igen?

Selv om jeg "huserer " andre steder så kigger jeg da jævnligt
herind i håbet.................

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : all4you

Dato : 29-05-02 20:14

> [...]
> at køre igen?
>
> Selv om jeg "huserer " andre steder så kigger jeg da jævnligt

Forslag og forslag er nok så meget sagt men jeg har en ide om hvorfor det
gik galt og er det rigtigt, så kunne det være en opfordring til at ændre
dette.!

Jeg oplever det sådan at det er "mest" behandlere/nogen der har en ide, der
kikker her og når der så kommer et spørgsmål, så kik det over til at
"behandlerne" sloges om hviken ide der var bedst. (ofte simpel skændes om
hvem der var klogest) med det til følge at mange kritiserede hinandens
indlæg, i langt højere grad end at prøve at hjælpe den der spurgte.!

Så en opfordrig fra mig måtte være at når der kommer et spørgsmål, så lad de
andres indlæg (svar) stå og lad være med at kommentere dem, uanset om man
synes de er nok så fjollede og langt ude i skoven! Lad den der spørger selv
sortere i en lang række indlæg fra en lang række forskellige
"behandlere/hvad de end måtte være".

Skal der diskuteres så lad det være på en måde så ingen bliver nedgjort
eller gjort til grin.!

Det er hvad jeg tror gik galt for 1 år's tid siden.!

Jan

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 30-05-02 16:36

"all4you" <langholm@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jan

> [...]
hvorfor det
> gik galt og er det rigtigt, så kunne det være en opfordring til

Ideer er aldrig at kimse ad.

> [...]
hinandens
> indlæg, i langt højere grad end at prøve at hjælpe den der

Jeg er helt enig i at der mangler respekt overfor andres
synspunkter og indlæg.

> [...]
spørger selv
> sortere i en lang række indlæg fra en lang række forskellige

Jeg forstår det du skriver, men det er ikke altid så ligetil. Hvis
nu en person anbefaler en kur - det kan eks være noget urtethe som
jeg ved kan give varige skader, så mener jeg bestemt at det er
uforsvarligt at tie stille om dette.

> Skal der diskuteres så lad det være på en måde så ingen bliver
nedgjort
> eller gjort til grin.!
> Det er hvad jeg tror gik galt for 1 år's tid siden.!

Ja, så langt er vi enige, men min opfattelse af hvad der gik galt
der, for en rum tid siden, var at en person kørte hetz mod alt
andet alternativt end det vedkommende lige selv stod for. Dette
skete fordi vedkommende havde mistet en nær slægtning. Derfor
skulle sorgen og følelsen af magtesløshed kanaliseres over i et
forbud imod alt det ikke kan måles og vejes p.t. videnskabeligt.

Denne nyhedsgruppe er for ALLE alternative behandlingsformer -
uanset om man bryder sig om det eller ej.

Der har altså været mange gode diskussioner herinde, og jeg har
personligt fået flere netvenner bl.a. gennem denne nyhedsgruppe.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 30-05-02 19:46

Hvad kan jeg bidrage med - hvad definere I som spændende emner -
Giv et pip - et lille skriv - jeg vil gerne bruge noget konstruktiv tid
herinde....

Fra : all4you

Dato : 30-05-02 22:00

> Hvad kan jeg bidrage med - hvad definere I som spændende emner -
> Giv et pip - et lille skriv - jeg vil gerne bruge noget konstruktiv tid
> herinde....

En god ide er at give et godt råd ud fra din erfaring, hvis der er nogen der
beder om det.!

En anden måde at skabe en heftig debat på er ved at komme med en påstand,
der er lidt anderledes end flertallets.!
....her skal du så bare kunne tåle kritik.!

Jeg kan huske for lang tid tilbage at jeg kom med en påstand om årsagen til
brystkræft - det gav en god og lang debat.!
En anden gang påstod jeg at rygning ikke nødvendigvis var usund og heller
ikke direkte årsag til lungekræft.! - det gav også en lang og hæftig debat.!

Så bare klø på Steen...

Efter min mening er et emne spændende når det er en påstand og at den er
anderledes.!

Jan

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 07-06-02 17:44

Negen er altså aktiv herinde. Tak for dit svar.- Jan.

Jeg har ikke noget specielt på tapetet - jeg surfer blot lidt rundt, og
undre mig over alle de bedre vidende mennesker, som bruger deres tid herinde
med at rede alle de andre......

Jeg har arbejdet med den alternative verden i godt og vel 25 år - og har
derfor en vis erfaringer at dele ud af. Men jeg har ikke behov for at tage
noget op selv.... Men vil gerne være aktiv, hvis nogen udviser et
ehov. -- Så vil jeg gerne være en af dem, som tror, at jeg kan være med til
at "redde" nogen. - Dette - at redde andre - får jeg så rigeligt
tilfredsstillet i hverdagen - og "cyber-sexen" her er blot et ekstra
kick......

Fra : all4you

Dato : 30-05-02 21:50

"J¤mfruen)" <jomfru_d@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Denne nyhedsgruppe er for ALLE alternative behandlingsformer -
> uanset om man bryder sig om det eller ej.

Det er jeg meget enig med dig i....

Jan