Kan man installere og kører med 2 grafikko~
Fra : Peter M

Dato : 27-05-02 12:17

Hej alle,

Jeg har et Nvidia Rive TNT2 Model 64 kort med TV-out i min maskine og jeg
bruger tv-out delen meget. Men jeg har også et ASUS V7100 grafikkort som jeg
syntes er bedre til spil.

Mit spørgsmål er så, kan jeg have begge kort monteret samtidig, således at
jeg bruger Riva til Tv-out og ASUS kortet til spil???? Jeg har en pentium
III/800 mhz med 512 ram og win2000prof.

MVH Peter

Fra : Martin K

Dato : 27-05-02 12:19

Peter M wrote:
> [...]
> således at jeg bruger Riva til Tv-out og ASUS kortet til spil???? Jeg
> har en pentium III/800 mhz med 512 ram og win2000prof.

Det skulle jeg ikke mene var noget problem, forudsat at det ene er til PCI
og det andet til AGP!

--
Martin K

Fra : Peter M

Dato : 27-05-02 12:43

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det skulle jeg ikke mene var noget problem, forudsat at det ene er til PCI
> og det andet til AGP!

Det lyder godt, men hvordan kan jeg styrer hvilket kort der er primært til
windows brug?? ASUS kortet skal kun bruges til Spil

Peter

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 27-05-02 15:22

"Peter M" <pma.dk@get2net.dk> skrev

> [...]
>
> Det lyder godt, men hvordan kan jeg styrer hvilket kort der er primært til
> windows brug?? ASUS kortet skal kun bruges til Spil

Som udgangspunkt er AGP kortet det primære kort.
Men det kan man vist vælge selv.

Anders Lorentzen

Fra : Jeppe Ladefoged [ICQ~

Dato : 27-05-02 18:15

Jeg kører selv med et Asus V7100/T og et SiS 6326 (skrammel) og det virker
udmærket.
I min BIOS (et Asus A7V) kan man vælge hvad for et kort der skal være
primær.

Du skal bare lige være opmærksom på at det er vidst ikke alle kort, der kan
køre sammen.
Jeg har ikke noget liste, men hvis du har et AGP og et PCI kort, er det jo
bare at prøve. Det gjorde jeg og det virkede :)

/*
Jeppe Ladefoged
j.ladefoged@lundbergvest.dk
www.underflow.dk
*/

Fra : Peter T.

Dato : 27-05-02 20:53

"Jeppe Ladefoged [ICQ: 48978334]" <j.ladefoged@lundbergvest.dk> wrote in

> [...]
> primær.
>
> Du skal bare lige være opmærksom på at det er vidst ikke alle kort,

Det er ældre Trident kort, der har det svært med at være sekundært. Jeg
selv har et 2mb trident, som er sat til primær i bios, og mit geforce er
sat til primær i windows.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 27-05-02 12:19

Peter M wrote:
> [...]
> jeg bruger Riva til Tv-out og ASUS kortet til spil???? Jeg har en pentium

hvis det ene er PCI og det andet er AGP, så ja..

der findes så vidt jeg ved stadig ingen motherboards med 2 agp slots! :)

Dennis

Fra : Tinky Winky

Dato : 27-05-02 13:52

> hvis det ene er PCI og det andet er AGP, så ja..
>
> der findes så vidt jeg ved stadig ingen motherboards med 2 agp slots! :)

Men mange med flere PCI slots...

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 27-05-02 19:54

Tinky Winky wrote:

> jeg

> jeg

> at

> pentium

> Men mange med flere PCI slots...

ja, det eneste motherboard jeg nogensinde har set med kun 1 PCI slot er
Via's ITX platform.. hvis du har set Shuttle's little SV20 vidunder?

oops, nu bevæger vi os vist OT.. :(

Dennis

Fra : Peter T.

Dato : 27-05-02 20:56

Dennis Jakobsen <brunis@kolumbus.fi> wrote in

> hvis det ene er PCI og det andet er AGP, så ja..

Også hvis det er to pcikort. I min eks-spand havde jeg et 4mb gfxkort, et
2mb gfxkort og et voodoo2 kort, som tilsammen kørte dualscreen. :)