Dloads
Fra : David Blangstrup

Dato : 27-05-02 12:04

Jeg bruger <http://www.versiontracker.com> - men kigger nu efter andre
steder, da det ser ud til, at det langsomt er ved at blive et betalingssted,
selvom de forsikrer det modsatte.
Politiken og Berlingeren etc. går jo også den vej, så jeg håber bare, at der
går Napster i den og folk finder andre udveje. Jeg vil i hvert fald. Længe
leve det frie 'werdenswæw'!
Nå, hvor kom jeg fraŠ Jo, der er også <http://www.download.com> og MacNyt
- og jeg har lige opdaget <http://www.macosxapps.com> -- er der flere
gode steder?

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : [5220] Maciek

Dato : 27-05-02 13:43

"David Blangstrup" <david@blangstrup.dk> wrote in message

[snip] ...det langsomt er ved at blive et betalingssted ... [/snip]

Jeg har lige været inde hos W3.org, og kigget på fejlkoder ved HTTP 1.1
transmission. Der fandt jeg en sjov kode, som jeg ikke har hørt om endnu...
Normalt betyder fejl 404 at siden ikke kan findes, herunder er fejl 402.

10.4.3 402 Payment Required
This code is reserved for future use.

Nogen ide om hvad denne skal bruges til???

/maciek

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-05-02 15:02

"[5220] Maciek" <macfreak<fjern>@worldonline.dk> writes:

> [...]
>
> 10.4.3 402 Payment Required
> This code is reserved for future use.
>
> Nogen ide om hvad denne skal bruges til???

At den der stiller siden til rådighed ikke vil give den til dig, fordi
du ikke har betalt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-05-02 15:23

On 27/05/02 16:02, in article kksn4dlme7.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern Ravn
Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> At den der stiller siden til rådighed ikke vil give den til dig, fordi
> du ikke har betalt.

Hm. At kontrollere det helt ned i protokollen?! Det er da vist umuligt?
Eller hvad?
Og ikke mindst - hvad er meningen med en fejlmeddelelse for det? Det ville
være meget mere relevant for det enkelte firma at vise noget gratis
information om hvordan man kan komme ind (og betale).
Gud ved om der er tænkt tanker om helt nye områder for protokollen?

Mvh. Poul

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-05-02 15:38

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@apples.post> writes:

> Hm. At kontrollere det helt ned i protokollen?! Det er da vist umuligt?
> Eller hvad?

Det er ikke et spoergsmål om at protokollen kontrollerer, men at
protokollen giver mulighed for et entydigt svar. Herunder grunden.

> Og ikke mindst - hvad er meningen med en fejlmeddelelse for det? Det ville
> være meget mere relevant for det enkelte firma at vise noget gratis
> information om hvordan man kan komme ind (og betale).

Det er ikke en fejlmeddelelse, men en fejl_kode_.

Computere er dumme og har brug for hjælp. En 402-side kan sagtens
indeholde tekst. Hvor tror du fx at den tekst du ser på
http://unixsnedkeren.dk/muh stammer fra? (NB: Du må ikke bruge
Internet Explorer til at kigge med).

Hvis du gerne vil have en analogi, så overvej følgende: Du ringer men
trykker forkert, og får derfor ringet til et nummer uden abbonent.
Vil du så gerne have en fejl"kode" i form af en lyd, eller vil du
gerne stilles over til oplysningen med det samme?

Overvej hvad der skal ske, hvis du er en faxmaskine.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-05-02 20:35

On 27/05/02 16:37, in article kkit59y7v4.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern Ravn
Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Computere er dumme og har brug for hjælp. En 402-side kan sagtens
> indeholde tekst. Hvor tror du fx at den tekst du ser på

Ups, jeg brugte explorer...

> [...]
> Vil du så gerne have en fejl"kode" i form af en lyd, eller vil du
> gerne stilles over til oplysningen med det samme?

God analogi!

> Overvej hvad der skal ske, hvis du er en faxmaskine.

Så skal jeg spytte en masse papir ud med nøgenbilleder af oplysningsdamerne.
Nej, den er sivet ind. Jeg tænkte mig vist ikke engang en halv omgang.

Mvh. Poul

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-05-02 02:31

> Ups, jeg brugte explorer...

Explorer indeholder kode der udtrykkeligt checker for ved fejlkoder om
den fremsendte tekst er "for kort", hvorefter den selv viser sin egen
venlige tekst. Det kan slås fra, men det var nemmere bare at sige at
du skulle bruge en anden browser :)

> Nej, den er sivet ind. Jeg tænkte mig vist ikke engang en halv omgang.

Uha. Signaturtid

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [5000] Per Madsen

Dato : 27-05-02 13:55

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> [...]

Dem her plejer jeg at bruge:

http://www.pure-mac.com/

http://www.chezmark.com/

http://www.tucows.com/

http://www.macupdate.com/

--
Mvh. Per Madsen
Web: http://users.cybercity.dk/~dsl52828/

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-05-02 21:04

<http://softrak.stepwise.com/Softrak>
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-05-02 05:10

Hej David

Du har glemt den største af dem alle... <http://www.tucows.com>

Mht. VersionTracker bliver den nu delt op i tre dele - en Pro, der er temmelig
dyr, - en Plus, der er noget billiger, men stadig dyr nok, - samt den frie
www.versiontracker.com, men hvor antallet af 'inputs' vil blive reduceret, da
efterhånden alle 'pro' og 'toppicks' bliver flyttet til hhv. Pro og Plus.

mvh. Erik Richard

David Blangstrup wrote:

> [...]
> går Napster i den og folk finder andre udveje. Jeg vil i hvert fald. Længe

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-05-02 07:56

On 28.5.2002 6:10, in article 3CF30312.33A3EDAA@mail1.stofanet.dk, "Erik
Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej David
>
> Du har glemt den største af dem alle... <http://www.tucows.com>

Ja, men den er altid bagefter med mac-ting. Det er kun versiontracker,
desværre, jeg har oplevet som altid up to date. På
<http://www.macosXapps.com/> ligger der fx en 1.2.1 udgave af oXigen, men
den er på nummer 1.2.2. Og Tucows er _tit_ bagefter med macintoshŠ

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 09-06-02 03:32

> [...]

> steder, da det ser ud til, at det langsomt er ved at blive et betalingssted,

Jeg har i dag betalt de $19,95. Jeg synes faktisk det er en OK pris for
et år. Jeg ville faktisk betale det halve for den VersionTracker der
fandtes før, og med de features man får nu, er prisen fair.

Man skal huske at det IKKE er gratis at køre VersionTracker. Der er en
sær holdning fra mange om at alt på nettet ikke koster noget. Nu skal
jeg nok tale pænt, for David er min ven, men det er jo almen viden at
bannerreklamer ikke kan betale gildet for nogen websites nu om dage.

Jeg betaler gerne til ting jeg har glæde af. Thoth som binær newsreader,
MacSOUP som "rigtig" newsreader og VersionTracker som et godt værktøj.

Der i mod synes jeg MacFixIt er for dyrt, her er virkelig et marked for
micropayments.

Mojn, Thomas

--
Never criticize Slashdot's conduct no matter how deserved -
too many idiots have moderation points

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-06-02 15:27

On Sun, 9 Jun 2002 4:32:13 +0200, Thomas Boelskifte wrote
(in message <1fdht5x.kev4w1jsjw2mN%mmm_beer@manics.dk>):

> [...]
> jeg nok tale pænt, for David er min ven, men det er jo almen viden at
> bannerreklamer ikke kan betale gildet for nogen websites nu om dage.

Det har du ret i, Thomas!

> Jeg betaler gerne til ting jeg har glæde af. Thoth som binær newsreader,
> MacSOUP som "rigtig" newsreader og VersionTracker som et godt værktøj.

Ja, jeg har også betalt tilŠ [åh, nej, ikke nu igen!] Hogwasher! Jeg blev dog
noget forbløffet, da Kurt Spaker skrev, at når den kom i slutningen af juni
(helt sikkert, uanset hvad) var der 'a little upgrade fee'. Det blev jeg ret
pissed over, fordi jeg har betalt $49 for den ‹ og beta testet den ‹ og såŠ
nej, nix, I'm outta here! Hvilket sikkert vil glæde mange
Jeg er af en eller anden mystisk grund blevet fuldstændig fortrolig med
Entourage v. X's newsreader, og ja ja, jeg ved det godtŠ men jeg kan altså
bruge den. Når jeg vil læse en tråd, kører jeg bare et af ordene ind i dens
wildcard searchŠ og jeg har det hele i et, mail, fedt spamfilter (100%),
planner, newsreader, fedt.

> Der i mod synes jeg MacFixIt er for dyrt, her er virkelig et marked for
> micropayments.
>

> Mojn, Thomas

Mojn, mojn, Thomas.

PS: Hvad er det for en ølbæller @ adresse, du har fået dig?

--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 14-06-02 00:01

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Sun, 9 Jun 2002 4:32:13 +0200, Thomas Boelskifte wrote
> (in message <1fdht5x.kev4w1jsjw2mN%mmm_beer@manics.dk>):

[klippetiklip]

> Mojn, mojn, Thomas.
>
> PS: Hvad er det for en ølbæller @ adresse, du har fået dig?

Mjahhh altså først og fremmest skal det ene jo passe til det andet, så
allerede der passer den jo fint

Men jeg skifter regelmessigt min adresse her på Usenet. Jeg laver altid
adresser der virker og når de så bliver spammet lidt for meget, laver
jeg en ny. Det er jo fordelen ved at eje et domænenavn eller flere, man
kan lave alle de adresser man vil.

Den sidste her er altså lidt Homer Simpson inspireret

Mojn, Thomas