Størrelse på canvas
Fra : Inge Tønners

Dato : 08-02-01 18:24

Dav. Hvordan laver man det således.
En canvas tegner et billede og derefter sætter den sin egen størrelse til
billedets størrelse. Jeg har prøvet med setSize() men det sker der intet
ved. Jeg bruger JDK 1.1
Hilsen David

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 08-02-01 19:09

D. Thu, 8 Feb 2001 18:23:44 +0100 syntes "Inge Tønners"
<nma2818@vip.cybercity.dk> at dk.edb.programmering.java skulle vide at
<95uk5e$19ke$1@news.cybercity.dk>.

> [...]
>billedets størrelse. Jeg har prøvet med setSize() men det sker der intet

Husk, at nogle layourmanagers strækker komponenterne til den maximale
størrelse, og ignorere den man selv forsøger at sætte.

BorderLayout er en af dem der gør dette, og løsningen er at tilføje (add()
) en layoutmanager der ikke strækker, til layoutmanageren der strækker, og
tilføje canvasset til den layoutmanager der ikke strækker.

Håber det var til at forstå, det jeg skrev

--
Mvh. Simon Mikkelsen, stud. ing.

www.zipban.dk - gratis reklame til din hjemmeside

Fra : Jan Uhre

Dato : 13-02-01 01:02

Når du bruger setSize() på et komponent, ændrer du reelt ikke komponentets
størrelse. Du ændrer komponentets foretrukne størrelse. Denne bliver
ignoreret af de fleste layout managers.

Jeg er ikke så stiv i brugen af layout managers, men hvilken du skal bruge
er da til at slå op, hvis man gider bruge 5 minutter på det.

Jan Uhre
"Keyboard error. Press F1 to resume". Quote: MS-DOS

Inge Tønners <nma2818@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95uk5e$19ke$1@news.cybercity.dk...