udstødning ældre Honda
Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 27-05-02 10:34

Hej ng
En god ven har en Honda VF750C model 1982

Jeg søger en udstødning med lidt bedre (højere, dybere lyd ) end den
orginale, de steder jeg har ledt
har de kun udstødninger til nyere maskiner.
Den har under motoren en potte hvor alle 4 afgange mødes og 2 afgangsrør.
Det er mig om der er 1 eller 2 afgange

Kan man få en komplet udstødning med drøn i ?
hvis ja. Nogen der ved hvor ?

Bjarne

Fra : Richard Pade

Dato : 27-05-02 20:07

Bjarne Schmidt wrote:

> Hej ng
> En god ven har en Honda VF750C model 1982

> Kan man få en komplet udstødning med drøn i ?
> hvis ja. Nogen der ved hvor ?

Hvis nogen ved det, findes de på SabMag-listen, fx Dave Dodge der tuner disse
cykler - du finder tilmeldingsvejledning på www.sabmag.org, der iøvrigt har
masser af god info til vore kære V4'er.

Om ikke andet: Italienske Sito - forhandles af Max / MC-nøglens forhandlere -
laver endnu standardpotter til min og sikkert også din model, så køb en og
pil så meget ud du vil være bekendt. Husk ørepropperne.

Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : Jack Jensen

Dato : 28-05-02 10:26

"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> wrote in message

> [...]
> laver endnu standardpotter til min og sikkert også din model, så køb en og
> pil så meget ud du vil være bekendt. Husk ørepropperne.

Hej Veffer Dancer
Hvordan "piller" du det ud?
Borer du bagfra (der skal sgu et langt bor til)- eller åbner du potten?
Fortæl - fortæl.
Mvh
Jack
VFR750FK
www.vfr.dk

Fra : Richard Pade

Dato : 28-05-02 16:49

Jack Jensen wrote:

> forhandlere -

> Hej Veffer Dancer
> Hvordan "piller" du det ud?
> Borer du bagfra (der skal sgu et langt bor til)- eller åbner du potten?

Hej Veffer-Jack,

Altså, jeg ville da aldrig bore potten ud; det var et forslag til dig, når du nu
så gerne vil have mere larm i potten. Selv har jeg problemer nok med at holde
støjen ude af ørerne og tinnitusen på afstand.

Men, men - den originale pottes skal består af trompeten og et bagstykke, der
formentlig er svejst fast med de klatter, man kan se bagfra. Gætter på, at Sitos
potter også er samlet bagfra. Svejseklatterne ville jeg forsigtigt bore ud for
at fjerne bagstykket. Så er det bare at se indmaden, og hvordan man bedst kan få
større gennemgang i potten. Ofte er der et inderrør, som er fastgjort til enden
eller bagstykket. Hvis du korter det af, skal gassen ikke vandre så langt i
potten. Andre gange sidder der nogle tværgående bafler.

Prøv om muligt først at samle potterne uden inderrør hhv bafler, og fyld så på
indtil lyden passer (dig - vi andre så helst at du beholdt potten original :).
Luk bagstykket igen.

Og husk så lige ørepropperne.

Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : Jack Jensen

Dato : 28-05-02 22:34

"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
holde
> støjen ude af ørerne og tinnitusen på afstand.

Hej Viffer-Richard
Tak for rådet.
Jeg har lige købt 2 Sito-potter på e-bay auktion i Tyskland for 821,- kr
(helt nye)

Jeg har gemt de 2 originale Honda potter med et godt skvæt WD-40 ovenpå -
helt rene og rustfrie.

Derfor vil jeg godt have lidt mere lyd på vifferen - den er jo så lydløs i
forvejen

Da potterne er E-mærkede, så tror jeg at jeg borer ind bagfra. - Så er det
nemlig umuligt at se nogle modifikationer udefra
Og den er jo lovlig at køre med i hele EU:-

So thats the way to do it.

Mc-hilsner
Jack
VFR750FK
www.vfr.dk

My name is Jack - but I don't want to hit the road

Fra : Richard Pade

Dato : 29-05-02 20:41

Jack Jensen wrote:

> Jeg har lige købt 2 Sito-potter på e-bay auktion i Tyskland for 821,- kr
> (helt nye)

Det lyder billigt; måske alligevel de auktioner duer...

> Jeg har gemt de 2 originale Honda potter med et godt skvæt WD-40 ovenpå -
> helt rene og rustfrie.

Hmm, tørrer det ikke ud/fordamper, det WD40? - er det ikke bedre med en go gang
fionat eller hærdende Tectyl? De skal jo nok ligge længe, hvis jeg har forstået
din mening om potter ;)

> Derfor vil jeg godt have lidt mere lyd på vifferen - den er jo så lydløs i
> forvejen

For nogen af os en lise; nå den rædselsfuldt boblende Lazer 4i1-udstødning, der
sad på min Veffer, endte sine dage på en VF750F og gjorde dens ejer kisteglad.
Så I er mindst to med samme mening om VFR-lyden :)

> Da potterne er E-mærkede, så tror jeg at jeg borer ind bagfra. - Så er det
> nemlig umuligt at se nogle modifikationer udefra
> Og den er jo lovlig at køre med i hele EU:-

Pas på Guardia Civil ikke lytter her!

Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : Jack Jensen

Dato : 30-05-02 09:53

> [...]

gang
> fionat eller hærdende Tectyl? De skal jo nok ligge længe, hvis jeg har

Hej
Jeg har kun gode erfaringer med e-bay. - Det er rimeligt spændende de sidste
3-4 timer
Potterne har fået Tectyl til sidst.
Den sidste kommentar var selvfølgelig bare for sjov
- Det kunne jeg aldrig finde på.
Mvh
Jack