uno-x / hydro
Fra : Robert

Dato : 27-05-02 07:22

En detalje:
Engang spurgte nogen her, om uno-x og hydro var
et og samme firma. Blev sågar forsøgt dokumenteret
vha. billede ( dk.binær ) - kan ikke huske hvad tråden
endte med.

Men: for god ordens skyld: Efterse kvittering for benzinkøb
og gåden burde være løst een gang for alle:

Texten er:

"UNO-X Automat Skanderborgvej ..... *****"
og videre:
"Ved problemer kontakt venligst Hydro Texaco Kundecenter
på telefon 80205678"

Robert

Fra : Jørgen Winther

Dato : 27-05-02 08:55

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote in message
> Men: for god ordens skyld: Efterse kvittering for benzinkøb
> og gåden burde være løst een gang for alle:

Se også deres årsberetning på
http://www.hydrotexaco.dk/web/yx.nsf/files/GFIR-5A8D2G/$file/HTAarsberetning
2001.pdf, hvor der bl.a. står "...billisterne har frit valg mellem hurtige
Uno-X Automater og veludstyrede Hydro-Texaco stationer...".

Dette turde også antyde en relation

I øvrigt: Er det kun billisterne, der har valget?

--
Jørgen

Fra : Robert

Dato : 27-05-02 09:03

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse

> I øvrigt: Er det kun billisterne, der har valget?
>
> --
> Jørgen

Tjae...

(advarsel!):

I øvrigt: Hvis man nærlæser specifikationer af deres nye
vidundermix; Nutro200.2 ( oder sowas
burde enhver MC ejer tage sig i agt:
"efter 3 - 4 tankfyldninger har det nye additiv koncentreret sig
i olien" - > Hvilket sikkert har samme virkning på en MC kobling
som alle andre "anti friktions-additiver" ... Måske bil ejerne
aldrig mere skal skifte olie ?? eller hvodden er det lige..?

Robert

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-05-02 14:42

> [...]
> som alle andre "anti friktions-additiver" ... Måske bil ejerne
> aldrig mere skal skifte olie ?? eller hvodden er det lige..?

Tak for dit vågne øje, Robert.

Jeg vil nu pt. holde mig væk fra HydroTexaco NutruMix (..eller whatever), og
se tiden an.

Kenneth
R1

Fra : Richard Pade

Dato : 27-05-02 19:45

Robert wrote:

> [...]
> som alle andre "anti friktions-additiver" ... Måske bil ejerne
> aldrig mere skal skifte olie ?? eller hvodden er det lige..?

Ja er det ikke en tynd kop marketing-the; "dokumentationen" for deres
påstand står kun med tre-fire linier på sidaate side og omfatter kun
navn på et par institutter, ingen egentlig afprøvningsdokumentation.

Men hvad, hvis du havde en tom tank efter at have ophørt med blyholdig
98 på et par hundre benzinstationer rundt om i landet, ville du så ikke
prøve at score lidt kasse på en vidunderbenzin til overpris (er det 10
øre/liter Nitro 2000 koster)?

Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 27-05-02 22:16

"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> wrote in message

> [...]
> 98 på et par hundre benzinstationer rundt om i landet, ville du så ikke
> prøve at score lidt kasse på en vidunderbenzin til overpris (er det 10

Det er vel hverken værre eller bedre end Shell V power?
Mvh
Anders

Fra : Richard Pade

Dato : 28-05-02 06:33

"[8260]Anders Olesen" wrote:

> Det er vel hverken værre eller bedre end Shell V power?

Nej, netop!

Richard

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 12-06-02 20:44

"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Er der samme problem med V-power ???
Jeg har kørt på det et halvt år uden nogen problemer...

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-06-02 10:10

> Er der samme problem med V-power ???
> Jeg har kørt på det et halvt år uden nogen problemer...

Men har du fået noget ud af merprisen ?

/Anders - der typisk hos Jet ellet andre lavpris steder hvor man ikke skal
ind og stå i kø efter dem der lige skal have en ristet.

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 15-06-02 13:34

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Men har du fået noget ud af merprisen ?
>
> /Anders - der typisk hos Jet ellet andre lavpris steder hvor man ikke skal
> ind og stå i kø efter dem der lige skal have en ristet.

FDM har testet V-Power på en bil, hvor den kørte på alm. benzin på to cyl.
og V-Power på de to andre cyl. Efter et stykke tid, kunne man så se
forskellen på ventilerne. Dem på V-Power cyl. var meget renere en dem med
den alm. benzin. Om man så kører hurtigere og længere, er ikke bevist!

Fra : Morten Dybdal

Dato : 15-06-02 15:56

Rune (Bandit600) wrote:

> [...]
> forskellen på ventilerne. Dem på V-Power cyl. var meget renere en dem med
> den alm. benzin. Om man så kører hurtigere og længere, er ikke bevist!

Den test har FDM kraftigt taget afstand fra. Deres teknikere var bare
med som kontrollanter, det var Shell der foretog testen.

--
Morten Dybdal

Fra : PHK

Dato : 23-06-02 16:41

> /Anders - der typisk hos Jet ellet andre lavpris steder hvor man ikke skal
> ind og stå i kø efter dem der lige skal have en ristet.

Hvilket gør de samlede omkostninger ved at tanke væsentligt billigere :)

--
_
|_|

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 24-06-02 14:40

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
> <AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket gør de samlede omkostninger ved at tanke væsentligt billigere :)

DTI lavede en benzin test for ca. 10 år siden, hvor de fandt frem til den
benzin man kom flest km. pr. kr, og så vidt jeg husker (tager måske fejl)
var det netop Jet der var dårligst, og Shell der var bedst...
jeg husker ikke de andres placering, men jeg mener de alle lå ret tæt.

Fra : RasmusZX9R

Dato : 28-05-02 08:01

> [...]
> i olien" - > Hvilket sikkert har samme virkning på en MC kobling
> som alle andre "anti friktions-additiver"

Hejsa
Jeg kører på 4 tankfuld "vidunderdråber" og i aftes begyndte min kobling
at glide..))-:
Jeg har kontaktet deres benzin afdeling og venter nu på svar fra dem.
Det er jeg ret spændt på at høre hvad de siger til.
Årsagen til at jeg startede med at køre på det, var faktisk for at teste
hvad det gjorde ved koblingen,eftersom de ikke har skrevet nogen
advarsler på deres reklamrmateriale.
Man kan jo så bare konkludere at der åbentbart er et eller andet i, der
nedsætter friktionen..((-:
Nu må vi se om jeg får en ny kobling, eller hvad de har tænkt sig at
gøre ved det.
Jeg skal nok fortælle hvordan det går.
Mvh
Rasmus ZX9R-C ( der monterede et Avon Azaro Sport AV 40 bagdæk igår.Det
nedsatte desværre også friktionen..))-: )

http://www.kandu.dk/