OT: Tak for de mange "søde" breve... :-(
Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 26-05-02 23:33

Hejsa

Ja, jeg må sige jeg er noget skuffet over den eller de personer, som syntes
min mailboks skulle fyldes med kedelig snak om hvordan jeg bør opføre mig på
usenet...

Jeg syntes at Bo opførte sig uanstændigt overfor Peder og at han var
off-topic! Det syntes jeg stadig!

Jeg gør opmærksom på det - i dss, fordi det er den gruppe jeg følger med i
og det var her jeg læste Bo's indlæg. Jeg syntes det er vedkommende at svare
på det i den relevante gruppe - derfor fjernede jeg futten.

Nu er det kun Mic der _ i gruppen_ har givet udtryk for sin mening - omend
jeg finder den for lav.
Mic, det er jo ikke kun i 10 der skriver hardcore i gruppen der ejer den,
vel! Husk på at usenet er for alle og der findes en fundats, som også du og
Bo skal overholde. Jeg har ikke et problem med at Bo spilder båndbredden -
kun med at han kører hetz på Peder. Måske skulle jeg ikke blande mig, men
det er faktisk ubehagelig læsning, og den er _ikke_ i overensstemmelse med
fundatsen...
Glem argumenter om at jeg bare kan springe tråden over - det svarer til at
at folk bare kan sende testindlæg i dss og skrive test i subj - så ved du jo
at du kan springe tråden over...

nåja, til de eller den narrøv(e) der spammer min mailboks - klage er afsendt
til udbyder!

Mvh Tommy

Fra : mc

Dato : 26-05-02 23:38

"Tommy Bruus-Jensen" <tommy@bruus.fjern.dk> wrote in message
[DRAMATIK]

Nu skal i være søde ved hinanden, alle sammen.

mvh mc

Fra : Hanne L

Dato : 27-05-02 00:04

Tommy Bruus-Jensen skrev i en meddelelse news:3cf161e6$0$11931$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hej Tommy

> Jeg syntes at Bo opførte sig uanstændigt overfor Peder og at han var
> off-topic! Det syntes jeg stadig!

Jeg vil gerne prøve at forklare for dig, hvorfor det ikke er
spor uanstændigt, da du ikke ser, hvad de andre svarer
dig.

Bo og Peder kender hinanden endog særdeles godt og
kan lide hinanden. Derfor forstår Peder godt, at det Bo
siger, er, at han savnede ham i går, ligesom alle vi andre,
som kender Peder. Sværere er det ikke. Og det må du,
som udenforstående, acceptere. At du ikke forstod det
og ikke kan lide tonen, skyldes, at du ikke kender Bo og
vi andre herinde så godt endnu. Men bliv og deltag i
diskussionerne, så følger kendskabet til de enkelte
skribenter med.

Og det er ikke OT, da det er almindeligt accepteret i dss,
at man starter en takke-tråd til værterne efter en fest,
hvorefter man futter den til snak.snik, hvor vi, efter en
meget lang diskussion tidligere, er blevet enige om at
fortsætte en sådan tråd.

> Jeg gør opmærksom på det - i dss, fordi det er den gruppe jeg følger med i
> og det var her jeg læste Bo's indlæg. Jeg syntes det er vedkommende at svare
> på det i den relevante gruppe - derfor fjernede jeg futten.

Du har ret i, at det er relevant at diskutere i den rette
gruppe. Men det er _ikke_ i dss, da det er OT herinde.
Det hører retteligt hjemme i snak.snik, hvorfor jeg også
futter dit svar dertil, hvilket jeg håber, duvil respektere.

> Mic, det er jo ikke kun i 10 der skriver hardcore i gruppen der ejer den,
> vel! Husk på at usenet er for alle og der findes en fundats, som også du og
> Bo skal overholde.

Du påpeger selv, at fundatsen er til for at blive overholdt,
således _også_ af dig. En videre diskussion skal derfor
_ikke_ føres her i dss.

> [...]
> det er faktisk ubehagelig læsning, og den er _ikke_ i overensstemmelse med

Indlægget er, som sagt, accepteret, såfremt det bliver futtet,
hvad det blev.
Og jeg tror ikke, Peder opfatter det som hetz, men som
udtryk for, at han eddermandme har at komme næste
gang, der afholdes dss-fest *SSS*.

> Glem argumenter om at jeg bare kan springe tråden over - det svarer til at
> at folk bare kan sende testindlæg i dss og skrive test i subj - så ved du jo
> at du kan springe tråden over...

Nej, det er 2 vidt forskellige ting.

Venlig hilsen
Hanne L

FUT til dk.snak.snik

Fra : Chokmah

Dato : 27-05-02 03:21

On Mon, 27 May 2002 00:32:54 +0200, "Tommy Bruus-Jensen"
<tommy@bruus.fjern.dk> wrote:

> [...]
>min mailboks skulle fyldes med kedelig snak om hvordan jeg bør opføre mig på

din mail box er det Øhh usnet :) ?

>Jeg syntes at Bo opførte sig uanstændigt overfor Peder og at han var
>off-topic! Det syntes jeg stadig!

Uhh.... det var ikke rart

>Jeg gør opmærksom på det - i dss, fordi det er den gruppe jeg følger med i
>og det var her jeg læste Bo's indlæg. Jeg syntes det er vedkommende at svare
>på det i den relevante gruppe - derfor fjernede jeg futten.

Nå men så er ot en da også helt hjemme ....

>Nu er det kun Mic der _ i gruppen_ har givet udtryk for sin mening - omend
>jeg finder den for lav.

Nå for søren det var ikke rart !

> [...]
>Bo skal overholde. Jeg har ikke et problem med at Bo spilder båndbredden -

Nå men ku så ikke lige følge dit eget forbilled og sætte fut ligeosm
jeg gør til topick grupper..... når du er ot

>kun med at han kører hetz på Peder. Måske skulle jeg ikke blande mig,

som udgangspunkt er det nok det mest berigene og konstruktive du har
foretaget dig nærværende forum ind til vider.... jeg ved ikke om det
er eksempel til ...at du måske ku fristes til at forsætte ?

>men
>det er faktisk ubehagelig læsning, og den er _ikke_ i overensstemmelse med
>fundatsen...

Nå men så tal dog din sag i netediketten den er der for det samme !

>Glem argumenter om at jeg bare kan springe tråden over

Nå du syens da ellers at have en mani - med tråde der ikke har din
interesse så.... by alle means !!!

>- det svarer til at
>at folk bare kan sende testindlæg i dss og skrive test i subj - så ved du jo
>at du kan springe tråden over...

jamen så begynd at skriv i test !!!

>nåja, til de eller den narrøv(e) der spammer min mailboks - klage er afsendt
>til udbyder!

Uhhh.... der bliver nogen der for lukket forbindelsen her

Nåå hvor skal vi så futte den hænd ?
ot er well meget passene

kan du ikke sætte mig i det her kill filter som du snakkede om ?

Mv
Bo

fut :dk.snak.off-topic
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Mic

Dato : 27-05-02 06:45

> Ja, jeg må sige jeg er noget skuffet over den eller de personer, som
syntes
> min mailboks skulle fyldes med kedelig snak om hvordan jeg bør opføre mig

> usenet...

Hører sig heller ikke til. Det er næsten lige så slemt som at fjerne en FUT,
bare fordi man er lidt kontrær....

> Jeg syntes at Bo opførte sig uanstændigt overfor Peder og at han var
> off-topic! Det syntes jeg stadig!

Det kan du synes lige så tosset du vil. Det viser bare at du er en
analfikseret, stramtandet og fastlåst person, der ikke kan acceptere den
generelle frie tone der er i DSS. DSS er en ret unik gruppe, primært fordi
alle os der skriver herinde er ret åbne omkring os selv og vores meget
personlige ting, og tonen er derefter. Skik følge eller land fly.....

> [...]
svare
> på det i den relevante gruppe - derfor fjernede jeg futten.

Muligt, men dine bevæggrunde for at gøre det er IMHO ikke valide. En FUT bør
ALTID respekteres. Uagtet om man er enig i den eller ej....

> Nu er det kun Mic der _ i gruppen_ har givet udtryk for sin mening - omend
> jeg finder den for lav.

Det er du velkommen til at synes. Ændrer ikke på den alligevel.

> [...]
> det er faktisk ubehagelig læsning, og den er _ikke_ i overensstemmelse med

Ja, vel er usenet for alle, og derfor kan du heller ikke tillade dig at
sidde og lukke galde ud over vi følger en tradition der har været i gruppen
siden Day one, nemlig at takketråde og lidt hyggesnak om en overstået fest
bliver postet og kommenteret af deltagerne. DSS er ikke DIN gruppe, og ej
heller er det MIN gruppe. Det er VORES, og når der som her er tale om en
fasttømret tradition, synes jeg bare at du skal klappe tastaturet i, og leve
med det.
At du føler at store stygge Bo kører hetz mod stakkels lille Peder viser
blot at du ikke har fattet ret meget af tonen skribenterne imellem, og at du
som følge heraf bør enten:
1: Sætte dig solidt på hænderne det næste halve års tid, INDEN du farer i
tastaturet med et harmdirrende indlæg om personforfølgelse skribenterne
imellem. Så kan du lære tonen at kende.
2: Deltage i den næste komsammen (hvad du sikkert fravælger) eller
3: Fedte dig selv ud af DSS, hvis tonen bliver for lummer. Så kan du sidde
ovre i mudderet med de andre skabslæsere, der HELLER ikke kan klare tonen
herinde....

> Glem argumenter om at jeg bare kan springe tråden over - det svarer til at
> folk bare kan sende testindlæg i dss og skrive test i subj - så ved du jo
> at du kan springe tråden over...

Der findes en gruppe til test- Der findes ikke en gruppe til takketråde i
DSS regi. Så mit argument vil være det samme: Spring tråden over!

> nåja, til de eller den narrøv(e) der spammer min mailboks - klage er
afsendt
> til udbyder!

Kan jeg til nød følge dig i. Kør debatten her, venner. Selv Tommy fortjener
en smule fred i sin private mailbox. Men kun en smule...

Mic

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-05-02 17:13

Hej Tommy

> Ja, jeg må sige jeg er noget skuffet over den eller de personer, som
syntes
> min mailboks skulle fyldes med kedelig snak om hvordan jeg bør opføre mig

> usenet...

Det er også til grin. Et større brud på netiketten end et off-topic-
indlæg efter min mening. Har man en mening poster man den i den dertil-
hørende gruppe. Så får alle glæde af guldkornene.

> Jeg syntes at Bo opførte sig uanstændigt overfor Peder og at han var
> off-topic! Det syntes jeg stadig!

Det er gas eller godmodig tilsvining på et meget højt plan. Skal absolut
ikke læses bogstaveligt. Det er jo ikke til at vide, men Peder har
en høj stjerne i dss, fordi han er en væsentlig årsag til at gruppen
er så velfungerende og fri for spam. Han var valgt af gruppen
til at være vejleder/afrydder og gjorde det godt og var/er derudover
en fornuftigt skribent. Se fx i Outlook Express-gruppen hvor hans
encyclopædiske viden om OE har hjulpet mange. Knud Gert Ellentoft
har overtaget den opgave i dss nu. Tror jeg nok. Vejledertruppen
har været lidt flydende her på det sidste.

Alt det op FUT osv. og har Hanne L forklaret på glimrende vis.

Mic og Chokmah/Bo gør værre end de bider. Man skal bare lige vænne
sig til dem, så er de helt ok.

Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.