Java 1.4
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-05-02 21:35

Jeg kan ikke huske om der har været spurgt til det her, men Apple
regner med at Java 1.4 er klar til at komme med i Jaguar når den
bliver frigivet. Jeg var ikke sikker på hvorvidt den bliver
tilgængelig på OS X 10.1.

Kilde: En Applemedarbejders indlæg på java-dev listen hos Apple.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Peter Gersmann

Dato : 26-05-02 23:27

In article <kk7klqlkbo.fsf@mimer.null.dk>, Thorbjoern Ravn Andersen
<ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> tilgængelig på OS X 10.1.
>
> Kilde: En Applemedarbejders indlæg på java-dev listen hos Apple.

Var svaret fra WWDC ikke:

Java 1.4 frigives efter Jaguar.

Java 1.4 kræver Jaguar og derfor er den ikke i public beta for Jaguar er ikke
i public beta.

//Peter Gersmann

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-05-02 23:56

Peter Gersmann <moof.nospamforme@tdc-broadband.dk> writes:

> Var svaret fra WWDC ikke:

Det må du ikke sige

Jeg gik ind arkiverne og fandt det på
http://lists.apple.com/archives/java-dev/2002/May/23.html - led efter
"Let me clear the air here."

"You may ask, "Why are we only providing 1.4 for Jaguar only?". Well,
because we wanted to concentrate on the version of the OS that we plan
to ship it on. While 1.4 is not a feature of Jaguar, but we know it
will ship after Jaguar ships. Because of the timing and other things
that we can take advantage of in Jaguar, we've made the decision to not
support 1.4 on 10.1.x and earlier."

Så, du har ret.

Personligt mener jeg dog det er en fejl. Java 1.4 bør komme ud til de
udviklere der er der _nu_. Jeg er fx ikke interesseret iat skulle
opgradere mit operativsystem for at få det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Pelle Hede

Dato : 27-05-02 00:11

In article <kkelfyr021.fsf@mimer.null.dk>,
> [...]

> udviklere der er der _nu_. Jeg er fx ikke interesseret iat skulle
> opgradere mit operativsystem for at få det.

Har du ikke en seed-key?

Pelle

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-05-02 00:28

Pelle Hede <pelleh@mac.com> writes:

> Har du ikke en seed-key?

Jeg er SLET ikke interesseret i at installere en betaudgave af mit
operativsystem for at få lov til at afteste noget betasoftware på min
arbejdsmaskine.

Jeg har i stedet sagt at vi udvikler til 1.3 på pinden
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Pelle Hede

Dato : 27-05-02 00:40

In article <kkznympk03.fsf@mimer.null.dk>,
> [...]

> arbejdsmaskine.
>
> Jeg har i stedet sagt at vi udvikler til 1.3 på pinden

Det må jo så være en beklagelig konflikt mellem Apples ønske om at sælge
mere hardware gennem Jaguar og visse udvikleres ønske om ikke at
udskifte mere hard og software. Tager jeg fejl?

Pelle

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-05-02 02:25

> [...]

> mere hardware gennem Jaguar og visse udvikleres ønske om ikke at
> udskifte mere hard og software. Tager jeg fejl?

Jeg vil meget gerne installere og afteste Java 1.4 under OS X 10.1.4
(under forudsætning af at den ikke erstatter men supplerer min
nuværende opsætning).

Hvis jeg var tilstrækkeligt vild og blodig ville jeg også fluks
begynde at rode med Jaguar (er hvad vi har), men det er jeg ikke.

Vi udvikler Java ting, ikke Mac ting.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Pelle Hede

Dato : 26-05-02 23:39

> [...]

> regner med at Java 1.4 er klar til at komme med i Jaguar når den
> bliver frigivet. Jeg var ikke sikker på hvorvidt den bliver

Som jeg læser Allens post, kommer Java 1.4 efter Jaguar.

Pelle