Skærme
Fijala 3554
Rids i skærm
Fra : Morten Jensen

Dato : 26-05-02 20:46

Er det muligt at fjerne en svag rids på en skærm???

Og hvordan????

På forhånd tak

MVH Morten

Fra : Brian k lauritzen

Dato : 27-05-02 22:24

> Er det muligt at fjerne en svag rids på en skærm???
>
> Og hvordan????
>
> På forhånd tak
>
> MVH Morten

Hej

Jeg har engang fjernet en lille ridse med noget tandpasta med slibemiddel
( mener det var noget colgate ) og en korkprop.

Vh

Brian k lauritzen

Fra : P.N.

Dato : 28-05-02 10:33

Har også hørt at tandpasta er det bedste middel til at fjerne trafikfilm på
bilens forrude. Hvis man bruger det på en monitor fjerner det så ikke
anti-refleks behandlingen? (men der er måske en lav pris for at komme af med
en ridse).

Fra : Brian k lauritzen

Dato : 28-05-02 10:45

"P.N." <fake_mail@nej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> bilens forrude. Hvis man bruger det på en monitor fjerner det så ikke
> anti-refleks behandlingen? (men der er måske en lav pris for at komme af

Hej

Hvis ridsen har "skarpe" kanter, ala en spids genstand har lavet den, kan
man nøjes med at bruge kanten af korkproppen med pasta til at slibe ridsen
forsigtigt, jeg tror desværre også at coatingen tager skade af det, men det
er forsøget værd...

Vh

Brian k lauritzen

Fra : Madsen

Dato : 28-05-02 14:33

Brian k lauritzen skrev:

> [...]
> til at slibe ridsen forsigtigt, jeg tror desværre også at
> coatingen tager skade af det, men det er forsøget værd...

Coatningen er vel alligevel forsvundet på det sted hvor ridsen er, så
at slibe kanterne på ridsen lidt ned så den ikke er så tydelig er da en
ganske udmærket løsning efter min mening, hvis bare man gør det på så
lille et område som overhovedet mulig.

Madsen.

Fra : Thïngmand

Dato : 29-05-02 08:22

> hvis bare man gør det på så
> lille et område som overhovedet mulig.

Man kan vel lave noget fiksfakseri med noget malertape...

Fra : Bachelor

Dato : 01-08-02 01:27

"Morten Jensen" <2776011m001@mail1.stofanet.dk> wrote in
news:3cf13ba0$0$9249$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:noget der ligner dette

> Er det muligt at fjerne en svag rids på en skærm???
>
> Og hvordan????

Teoretisk vil det bedste være at få "fyldt" ridsen
igen så den ikke giver de brydninger af strålerne
der gør at de lyser i regnbuens farver.
Helt udukumenteret kunne man måske fylde ridsen op
med et eller andet der bliver hårdt og samtidig er
gennemsigtig evt. kan skæres plan efter hærdning men
usynlig bliver det nok næppe.

Fra : Madsen

Dato : 01-08-02 03:31

Bachelor skrev:

> Helt udukumenteret kunne man måske fylde ridsen op
> med et eller andet der bliver hårdt og samtidig er
> gennemsigtig evt. kan skæres plan efter hærdning men
> usynlig bliver det nok næppe.

Jeg har tænkt på om følgende mon også kan bruges til at gøre en
ridse i coatningen af en monitor mindre synlig: (?)
http://www.thansen.dk/product.asp?c=76752374&n=283057977&pn=283058489
"Glasset" på en mobil eller PDA er vel i virkeligheden for det
meste plast, så det er muligt at det polish slet ikke kan bruges
til monitorer.

Madsen.