Bøde
Fra : Karsten Krambs

Dato : 26-05-02 19:43

Jeg har købt en bil nysynet bil uden plader.

Jeg bor i kbh den købte bil stå på sjællands odde. Jeg modtager syns
papirer og henter plader på politistation i køge et par dage senere.
Min bror kører mig til odden med pladerne og registrerings attest,
således at jeg kan køre hjem i min nykøbte bil.

På vej hjem møder jeg i modkørende vejbane en politibil, det må
formodes at han kører 50km/t som jeg. Han kan i denne fart ikke se at
min nummer plade ligge i forruden og i bagruden.

Han stopper mig og jeg fremviser plader, registreings attest (som jeg
tilfældigvis havde med) Han siger at han vil give mig en bøde for at
køre uden plader.

Han spørger mig nu flere gange om jeg vedkender mig bøden
Jeg beder at se den paragraf han sigter mig for. (se nedenstående)

Jeg siger at den kan jeg ikke vedkende mig. Bilen er indregistret og
jeg har pladerne i bilen (i forude og bagrude)

Han siger at jeg jo nok kan se han ikke kunne se pladerne.
Jeg foreslår vi på bøden skriver en note lydende "bilen er
indregistret og begge plader befandt sig i bilen"

Det vil han ikke går med til og jeg bliver rasede og siger jeg ikke
vil vedkende bøden ...måske mumler jeg noget med fascist

Han siger at jeg så bare kan få bøden med alligevel ?!?

Jeg siger nej tak - og siger "vi ses i byretten"

han råber noget med at han jo har vidner med (hans kollega)

Ja det var altså sådan sagen udspillede sig for 3 uger siden.
Jeg er klar over jeg måske ikke lige handlede alt for smart.
Jeg ville gerne vide hvordan jeg står i sagen ?
Min bror var med og holder 20m foran mig mens episoden udspiller sig,
han kan bevidne at pladerne var i bilen

Karsten

72, stk. 1 Kørsel med uindregistreret
motorkøretøj 500 -

Fra : Reino Andersen

Dato : 26-05-02 21:34

"Karsten Krambs" skrev:

> Jeg ville gerne vide hvordan jeg står i sagen ?

Jeg vil mene du har en god sag.

Det lader til at betjenten har valgt en forkert paragraf. Eftersom bilen var
indregistreret kan han ikke sigte dig for § 72, stk. 1.

Han skulle have sigtet dig for § 76 i Bekendtgørelse om registrering og syn
af køretøjer mv., da du ikke havde placeret nummerpladerne korrekt.

Til en anden gang vil jeg anbefale dig at bruge et lidt pænere sprog overfor
ordensmagten. Du kommer ingen vegne med at svine dem til - tværtimod. I
værste fald risikere du yderligere sigtelser for overtrædelse af PVT eller
straffeloven.

§ 76 Til registreringspligtigt køretøj udleveres to nummerplader, der skal
anbringes foran og bagpå køretøjet. Nummerplader af kvadratisk type skal
anbringes bagpå køretøjet. Til motorcykler, registreringspligtige knallerter
og påhængskøretøjer udleveres én nummerplade, der skal anbringes bagpå
køretøjet.

--
Reino

Fra : Peter G C

Dato : 26-05-02 21:43

Reino Andersen <reino@get2net.dk> skrev:

> [...]
>
> Han skulle have sigtet dig for § 76 i Bekendtgørelse om registrering og
> syn af køretøjer mv., da du ikke havde placeret nummerpladerne korrekt.

Enig. Mon ikke panserne så vil komme med et nyt anklageskrift, hvor man
hiver § 76 frem? Du har vist lidt erfaring, antager jeg?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Claus MC

Dato : 26-05-02 21:45

> Enig. Mon ikke panserne så vil komme med et nyt anklageskrift, hvor man
> hiver § 76 frem? Du har vist lidt erfaring, antager jeg?

Det gør de givetvis. Vi har ikke amerikanske tilstande endnu

/Claus

Fra : Peder Porse

Dato : 26-05-02 21:57

Men det vil være svært at finde en passende lav bødestørrelse....

Hvis det koster 500 at køre i uindregistreret køretøj må det vel da være
billigere (!) at køre i et, hvor nummerpladen bare ikke er
forskriftsmæssigt anbragt!

Forseelsen er da langt mindre i sine konsekvenser.
pp

Fra : Lars

Dato : 26-05-02 22:31

"Peder Porse" skrev:
> Hvis det koster 500 at køre i uindregistreret køretøj
> må det vel da være billigere (!) at køre i et, hvor
> nummerpladen bare ikke er forskriftsmæssigt anbragt!

500 kr. er den mindste takst for bøder i færdselssager.

http://www.politi.dk/pressemed/170800_om_boedetakst.pdf

- Lars

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 26-05-02 22:19

Peder Porse skrev:

> Men det vil være svært at finde en passende lav bødestørrelse....

Er mindste bødestørrelse ikke 500 kr. nu?

> Hvis det koster 500 at køre i uindregistreret køretøj må det vel
> da være billigere (!) at køre i et, hvor nummerpladen bare ikke er
> forskriftsmæssigt anbragt!

Sådan kan man ikke konkludere. Hvis man får livsvarigt fængsel for ét drab,
får man så mere hvis man dræber to?

T.T.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-05-02 23:15

On Sun, 26 May 2002 23:18:44 +0200,
Thomas Thorsen <tt1@thomasthorsen.dk> wrote:
> Sådan kan man ikke konkludere. Hvis man får livsvarigt fængsel for ét drab,
> får man så mere hvis man dræber to?

Det ville man få i USA. 2x livsvarigt.
Nu har man i Danmark valgt i stedet at give mængderabat, således
at 30x en forseelse straffes indenfor straframmen af en gange
forseelsen. Resultatet er højere opklaringsprocenter, og at man
har bedre indblik i miljøet.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 26-05-02 22:28

Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det koster 500 at køre i uindregistreret køretøj må det vel da være
> billigere (!) at køre i et, hvor nummerpladen bare ikke er
> forskriftsmæssigt anbragt!

Man kan i dag ikke længere få en færdselsbøde på under 500,- kroner. (med
mindre man har en meget lav indkomst)

Se evt.
<http://www.politi.dk/PUBL/Rigsadvokaten/RM_4-2000_Boedekatalog_faerdsel.pdf

> Forseelsen er da langt mindre i sine konsekvenser.

Og? Det gør det da ikke mindre ulovligt.

Ida Maria Kiefer
www.vammencamping.dk

Fra : Reino Andersen

Dato : 27-05-02 18:42

"Ida Maria Kiefer" skrev:

> Man kan i dag ikke længere få en færdselsbøde på under 500,- kroner. (med
> mindre man har en meget lav indkomst)

eller man er under 18 år.

--
Reino

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-05-02 19:05

"Reino Andersen" <reino@get2net.dk> wrote in

> eller man er under 18 år.

Har det noget at sige ? - tror du ikke det er den med indkomsten der
spiller end der også ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Reino Andersen

Dato : 27-05-02 19:21

"Henrik Stidsen" skrev:

> Har det noget at sige ? - tror du ikke det er den med indkomsten der
> spiller end der også ?

Personer under 18 år får *altid* nedsat bøden til det halve, dog minimum 300
kr. Indkomstforholdende for personer mellem 15 og 18 år er uden betydning.

--
Reino

Fra : Anders Schwartz

Dato : 28-05-02 09:26

"Reino Andersen" <reino@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Personer under 18 år får *altid* nedsat bøden til det halve, dog minimum
300
> kr. Indkomstforholdende for personer mellem 15 og 18 år er uden betydning.
Studenterrabat er dea også et forekommende fænomen.

Mvh

Anders

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-05-02 12:55

Anders Schwartz wrote:

> Studenterrabat er dea også et forekommende fænomen.

Ikke i Helsingør politikreds - der bliver studerende vurderet efter den
almindelige vurdering af indkomst. (At studerendes økonomi ofte vil medføre
nedsættelse er så en anden ting).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-05-02 14:53

Jonathan Stein <jstein@image.dk> wrote in

> Ikke i Helsingør politikreds - der bliver studerende vurderet
> efter den
> almindelige vurdering af indkomst. (At studerendes økonomi ofte
> vil medføre nedsættelse er så en anden ting).

Sådan er det da vist overalt - studenterrabat er vist fremkommet af
at studerende sjældent tjener mere end at de får rabat ;)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-05-02 18:26

Henrik Stidsen skrev:

>Sådan er det da vist overalt - studenterrabat er vist fremkommet af
>at studerende sjældent tjener mere end at de får rabat ;)

Men hvis de har forretning, har investeret SU og har en formue på
en million, så er det vel lidt urimeligt at give dem rabat.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-05-02 10:39

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote in

> Men hvis de har forretning, har investeret SU og har en formue
> på en million, så er det vel lidt urimeligt at give dem rabat.

Jeg tror heller ikke de får det så - i hvert fald ikke hvis panserne
gider undersøge om de har penge eller "bare" tager studiekortet som
et udtryk for at de er flade

Fra : Reino Andersen

Dato : 28-05-02 18:06

"Anders Schwartz" skrev:

> Studenterrabat er dea også et forekommende fænomen.

Ikke i forbindelse med nedsættelse af bøder fra politiet.

--
Reino

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-05-02 16:17

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Enig. Mon ikke panserne så vil komme med et nyt anklageskrift, hvor man
>hiver § 76 frem?

Afhænger det ikke af, hvor langt man er kommet i sagen?

Hvis først du er røget i retten, tiltalt for en forkert paragraf,
fanger bordet så ikke for anklagemyndigheden, lige som i
straffesager?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter G C

Dato : 28-05-02 06:35

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Afhænger det ikke af, hvor langt man er kommet i sagen?

Måske.

> Hvis først du er røget i retten, tiltalt for en forkert paragraf,
> fanger bordet så ikke for anklagemyndigheden, lige som i
> straffesager?

Det ér en straffesag.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-05-02 21:39

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Det ér en straffesag.

Åh.

Vil det så sige, at udtrykket "tidligere straffet" også omfatter
færdselslovsovertrædelser?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Reino Andersen

Dato : 27-05-02 18:44

"Peter G C" skrev:

> Enig. Mon ikke panserne så vil komme med et nyt anklageskrift, hvor man
> hiver § 76 frem?

Jo, men det kræver, at de bliver opmærksomme på fejlen.

Hvis Karsten har fået en tilkendegivelse, er der stort set ingen oplysninger
om forholdet, andet end at det drejer sig om § 72, stk. 1 - Kørsel med
uindregistreret motorkøretøj. Sekretariatet, som udfærdiger bødeforlægget,
regner naturligvis med, at det er den korrekte §, som er blevet anvendt. Og
dernæst er det bare en formsag at lave bødeforlægget/anklageskriftet (med
den forkerte sigtelse).

Det fremgår ikke om Karsten har fået bødeforlægget tilsendt, men hvis han
har og det omhandler § 72, har han en chance i retten. Hvis det omhandler §
76 er det bare at betale ved kasse 1, for der er ingen tvivl om, denne § er
overtrådt.

--
Reino

Fra : Karsten Krambs

Dato : 27-05-02 19:52

> [...]
>76 er det bare at betale ved kasse 1, for der er ingen tvivl om, denne § er

Jeg har ingenting hørt fra dem - det er 4uger siden nu.
min oprindelige spørgsmål var fra start af - at jeg ikke ville betale
for en overtrædelse af § 72 -

Vi må se hvad der sker.

Karsten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-05-02 19:57

Reino Andersen skrev:

> [...]
>76 er det bare at betale ved kasse 1, for der er ingen tvivl om, denne § er

Jamen er 'chancen' ikke bare at der nogle dage senere dumper et
nyt og korrekt anklageskrift ind ad brevsprækken?

--
Bertel

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-05-02 21:15

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Jamen er 'chancen' ikke bare at der nogle dage senere dumper et
>nyt og korrekt anklageskrift ind ad brevsprækken?

Deraf mit spørgsmål andetsteds i tråden.

Havde det været en straffesag, ville anklagemyndigheden helt
sikkert ikke få en chance mere. For et par år siden var der en,
som på den konto slap godt fra at slå en anden mand ihjel.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter G C

Dato : 28-05-02 06:36

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Havde det været en straffesag, ville anklagemyndigheden helt
> sikkert ikke få en chance mere.

Hjemmel?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-05-02 07:57

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev Tue, 28 May 2002 07:36:17
+0200

>Hjemmel?

Den sag Allan refererer til besvarer vel spørgsmålet.?

Var det ikke noget med at anklagemyndigheden var så sikker i sin sag, at
man absolut ville have manden dømt for overlagt mord.

Men da bevismaterialet ikke kunne bære dette, og da man ikke havde
nedlagt subsidiær påstand om uagstsomt(?) manddrab, så var retten nødt
til helt at frikende manden.?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-05-02 12:51

Arne Feldborg wrote:

> [...]
>
> Men da bevismaterialet ikke kunne bære dette, og da man ikke havde
> nedlagt subsidiær påstand om uagstsomt(?) manddrab, så var retten nødt

Ville der i sådan en situation være noget til hinder for, at der blev
startet en helt ny sag?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter G C

Dato : 28-05-02 15:41

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev:

[klip]

> Den sag Allan refererer til besvarer vel spørgsmålet.?

LOL - nej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Reino Andersen

Dato : 28-05-02 18:17

"Arne Feldborg" skrev:

> Var det ikke noget med at anklagemyndigheden var så sikker i sin sag, at
> man absolut ville have manden dømt for overlagt mord.

Jo - eller drab som det retteligt hedder.

> Men da bevismaterialet ikke kunne bære dette, og da man ikke havde
> nedlagt subsidiær påstand om uagstsomt(?) manddrab, så var retten nødt
> til helt at frikende manden.?

Korrekt. Den subsidiære påstand burde have været § 246 (vold med døden til
følge).

Anklageren, som havde fået et vink med en vognstang af dommeren om at
nedlægge en subsidiæer påstand, fik vist en anden stilling efterfølgende.

--
Reino

Fra : Reino Andersen

Dato : 28-05-02 18:20

"Peter G C" skrev:

> Hjemmel?

Den europæiske menneskerettighedskonvention beskriver forholdet "ne bis in
idem" (ikke to gange straffesag om samme forhold). Jeg kender ikke §'en.

--
Reino

Fra : Reino Andersen

Dato : 28-05-02 18:12

"Bertel Lund Hansen" skrev:

> Jamen er 'chancen' ikke bare at der nogle dage senere dumper et
> nyt og korrekt anklageskrift ind ad brevsprækken?

Chancen, eller risikoen, er næppe særlig stor. Det er ikke sandsynligt, at
man opdager fejlen efter anklageskriftet er fremsendt.

Hvis først retssagen er startet, kan man ikke bagefter sigte ham påny for
den anden bestemmelse.

--
Reino

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-05-02 13:25

Reino Andersen <reino@get2net.dk> skrev i artiklen
<GCbI8.416$ly6.3338@news.get2net.dk>...
> [...]
syn
> af køretøjer mv., da du ikke havde placeret nummerpladerne korrekt.

Ja, så kan han jo ændre sigtelsen.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 28-05-02 18:06

> Ikke i forbindelse med nedsættelse af bøder fra politiet.

Det folk kalder studenterrabatten er det samme som den rabat, der kan
fås ved lave indkomster. Langt den overvejende del af de studerende har
så lav en indkomst, at der gives rabat.

--
Morten http://miljokemi.dk
Nye rapporter på http://www.miljokemi.dk/opgaver.htm

Fra : Reino Andersen

Dato : 28-05-02 18:26

"Morten Bjergstrøm" skrev:

> Det folk kalder studenterrabatten er det samme som den rabat, der kan
> fås ved lave indkomster. Langt den overvejende del af de studerende har
> så lav en indkomst, at der gives rabat.

Ok. Det var også bare for at understrege, at det at være studerende ikke i
sig selv giver rabat på bøder. Det *er* indkomstbetinget.

--
Reino

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 26-05-02 21:26

Karsten Krambs skrev:

> Jeg ville gerne vide hvordan jeg står i sagen ?

Din bil kørte ulovligt, idet pladerne ikke var lovligt monteret. Pladerne
var ikke anbragt foran og bagpå køretøjet som foreskrevet, og det er
også tænkeligt at en eller begge heller ikke var har været anbragt i lodret
eller næsten lodret plan. Endvidere kan det være at reglen om læselighed
ikke er overholdt.

Fra registreringsbekendtgørelsen:

| § 76. Til registreringspligtigt køretøj udleveres to
| nummerplader, der skal anbringes foran og bagpå
| køretøjet. (...)

| § 77. Nummerpladen skal være anbragt på et synligt
| sted i lodret eller næsten lodret stilling og i et plan,
| der er vinkelret på køretøjets længdeakse.

| § 78. Nummerplader skal være synlige og let
| læselige. (...)

Det ser ud til at du har overtrådt mindst én bestemmelse i
registreringsbekendtgørelsen.

Overtrædelse af §§ 76-78 straffes med bøde, jf. § 131 i bekendtgørelsen.

T.T.

Fra : Peder Porse

Dato : 26-05-02 21:30

Men er det det samme som at køre i uindregistreret køretøj, som jeg
forstår bødeforlægget lyder på?
pp

Fra : Karsten Krambs

Dato : 26-05-02 21:54

On Sun, 26 May 2002 22:26:13 +0200, "Thomas Thorsen"
<tt1@thomasthorsen.dk> wrote:

Hmm jeg syntes jo at placering af nummer plade i forrude og i bagrude
så længe de er synlige - burde være iorden.

Står der direkte de skal skrues på kofangeren ?!?

Karsten

Fra : Peder Porse

Dato : 26-05-02 22:05

Ja, i § 76..foran og bagpå køretøjet.

Du havde dem INDE i køretøjet..hvorfor forresten?
pp

Fra : Karsten Krambs

Dato : 26-05-02 22:35

On Sun, 26 May 2002 23:04:57 +0200, Peder Porse
<boesvej2@post11.tele.dk> wrote:

>Ja, i § 76..foran og bagpå køretøjet.
>
>Du havde dem INDE i køretøjet..hvorfor forresten?
>pp

Jeg havde hentet pladerne og køge og tog til nordsjælland placerede
pladerne synligt lodret i ruden - foran og bagi.
Jeg ville selvfølgelig monterer dem med skruer ved hjemkomst.

Karsten

Fra : Henning

Dato : 27-05-02 15:53

On Sun, 26 May 2002 23:34:49 +0200, Karsten Krambs
<karsten_krambs@nospam.hotmail.com> wrote:

>Jeg havde hentet pladerne og køge og tog til nordsjælland placerede
>pladerne synligt lodret i ruden - foran og bagi.
>Jeg ville selvfølgelig monterer dem med skruer ved hjemkomst.
Indtil da burde du have lånt et par prøveplader - men det er jo for
sent nu...

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 26-05-02 22:11

Karsten skrev:

> Hmm jeg syntes jo at placering af nummer plade i forrude og i bagrude
> så længe de er synlige - burde være iorden.

Hvad man synes reglerne skal være, diskuteres i denne gruppe. Hvis du vil
have lavet reglerne om, gå over i dk.politik-grupperne.

> Står der direkte de skal skrues på kofangeren ?!?

Der står de skal ANBRINGES FORAN og BAGPÅ køretøjet, hvilket må udelukke at
de kan ligge og rode rundt INDE i køretøjet.

T.T.

Fra : Karsten Krambs

Dato : 26-05-02 22:51

On Sun, 26 May 2002 23:11:17 +0200, "Thomas Thorsen"
<tt1@thomasthorsen.dk> wrote:

Jeg prøver igen - jeg vil ikke have lavet reglerne om, jeg kan måske
bare ikke forstå hvad jeg har gjort - der gør jeg skal have en Bøde.
I første omgang kan jeg ikke se hvad § 72. har med sagen at gøre.

Jeg har læst igennem på ;
http://www.fstyr.dk/fagomraader/krav/pdf_sbi/afsnit16.pdf

>§ 76. Til registreringspligtigt køretøj udleveres to nummerplader,
>der skal anbringes foran og bagpå køretøjet.
opfyldt

>§ 77. Nummerpladen skal være anbragt på et synligt sted i lodret
>eller næsten lodret stilling og i et plan, der er vinkelret på køretøjets
>længdeakse.
opfyldt

>§ 78. Nummerplader skal være synlige og let læselige.
opfyldt

>Der står de skal ANBRINGES FORAN og BAGPÅ køretøjet, hvilket må udelukke at
>de kan ligge og rode rundt INDE i køretøjet.

Roder rundt ? Var du tilstede ?!?

Karsten

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 26-05-02 23:31

Karsten Krambs" <karsten_krambs@nospam.hotmail.com> wrote in message

> Jeg prøver igen - jeg vil ikke have lavet reglerne om, jeg kan måske
> bare ikke forstå hvad jeg har gjort - der gør jeg skal have en Bøde.
> I første omgang kan jeg ikke se hvad § 72. har med sagen at gøre.

Nogle har her fremført at § 72 ikke kan anvendes. Det er dog muligt at den
er anvendelig:

| § 72 Motorkøretøj [mv.] skal, inden køretøjet tages i brug,
| registreres her i landet og forsynes med nummerplader,

Køretøjet skal altså BÅDE registreres OG forsynes med nummerplader. Det er
spørgsmålet om køretøjet er "forsynet med nummerplader" når begge plader
blot ligger i bilen og ikke har været fastmonteret.

I modsat fald er det under alle omstændigheder en overtrædelse af en eller
flere af §§ 76-78 i registreringsbekendtgørelsen.

Derudover kan der - alt efter forholdene - være problemer med regler om
nummerpladebelysning.

> Roder rundt ? Var du tilstede ?!?

Du har ikke sagt noget om at du skulle have skruet dem fast eller på anden
måde fastmonteret dem. Tværtimod har du i første indlæg skrevet:

> Han kan i denne fart ikke se at
> min nummer plade ligge i forruden og i bagruden.

Jeg må altså ud fra det du har skrevet konkludere at pladerne LÅ i
forruden/bagruden. Da dette ikke er i overensstemmelse med reglerne om
anbringelse af nummerpladen, kan det vist ikke være helt forkert at det
betegne som "de ligger og roder".

T.T.

Fra : PHK

Dato : 01-06-02 21:03

Thomas Thorsen wrote:

::: § 77. Nummerpladen skal være anbragt på et synligt
::: sted i lodret eller næsten lodret stilling og i et plan,
::: der er vinkelret på køretøjets længdeakse.

Der er nok en Alfa Romeo ejer eller to, der kan få en bøde dér ;)

--
_
|_|

Fra : Anders Puck Nielsen

Dato : 06-06-02 12:43

Øhh, ikke umiddelbart. "Vinkelret på køretøjets længdeakse" betyder
velsagtens ikke, at den ikke må være placeret ude i siden, men bare at den
skal pege fremad/bagud.

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 06-06-02 12:48

Anders Puck Nielsen skrev:

> "Vinkelret på køretøjets længdeakse" betyder
> velsagtens ikke, at den ikke må være placeret ude i siden

Nej, det har du ret i.

> , men bare at den
> skal pege fremad/bagud.

Fornummerpladen peger lidt ud mod siden, så helt vinkelret på længdeaksen
er den ikke.

T.T.