Word 2000 / Win 98 / Ikke flere systemress~
Fra : LarsOle Jensen

Dato : 26-05-02 20:17

Når jeg starter word 2000 hænger den ved opstartsbilledet med timeglasset
"tændt" , og vil ikke længere. når jeg trykker ctrl alt del skriver den at
der ikke er flere system ressourcer, maskinen har 128 mb , jeg har kørt alle
opdateringer til office / windows, prøvet at afinstallerer office, men intet
hjælper, er der nogen der har løsningen på dette problem ? så er jeg jer
dybt taknemmelig.

LO

Fra : pre

Dato : 26-05-02 21:20

Hvis det er sket netop nu, så prøv i KontrolPanel at kalde Internet
Indstillinger og klik for at få slettet de midlertidige internet filer.
Genstart. Spild ikke tid med afinstallering som ikke hjælper.
Er der en bedring så kør Defrag for at optimere systemet, ellers kom igen
for andre muligheder.
Er der fornylig installeret andre ting, spec. Anti-Virus?
Er der rigeligt med diskplads?

pre

NB. En naturlig forudsætning er tilbagemelding især ved et positivt
resultat. Derved kan gruppen bedre hjælpe andre med det samme problem.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-05-02 21:31

> [...]
intet
> hjælper, er der nogen der har løsningen på dette problem ? så er jeg jer

Systemresourcer er den hukommelse som bruges inden for den 1. mb, så det
hjælper ikke en dyt at putte mere ram i.
Det der tager systemresourcer er dels windows selv og dels de små
programmer, som startes sammen med windows. Typisk ligger de nede i
proceslinjen ovre i højre side. Jeg har ikke set, hvor Words smertegrænse
er, men jeg mener, at man bør have mindst 80% ledig lige efter opstart og
helst mere.
Så kontroller lige hvor mange ledige resourcer du har. Højreklik på denne
computer og vælg egenskaber. Vælg fanen længst til højre så vidt jeg husker.
Der kan du se det.
Skal du have den højere op, skal du slå nogle af de programmer fra, som
automatisk startes. Se under Start-programmer-start. Ligger der noget der,
som du kan undvære, så fjern det.
Dernæst kan du bruge Start-kør-msconfig. Under fanen Start kan du se, hvilke
programmer som starter ved boot. Fjern vingebenet fra dem, som du mener, at
du kan undvære.

Kurt