Pistol skydning
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 26-05-02 19:14

Hej

Det er nok ikke den korrekte gruppe, men jeg kunne desværre ikke finde en,
der var bedre.

Jeg overvejer at gå til pistolskydning, men har desværre ikke så meget
forstand på det.

Hvad koster sådan noget? Hvilke type våben bruges (indenfor pistoler)? Hvor
henvender man sig (jeg bor i Århus)?

Fra : ScooterHead

Dato : 27-05-02 09:25

Hej Peter,

Jeg har for ca. 12 år siden skudt i en skytteforening i Århus.
Foreningen lå dengang omkring Botanisk Have.
Og om det er den jeg har fundet adressen på her, ved jeg ikke:

Århus Amts Skytteforening
Skt.Anna Gade 42
8000 Århus C Tlf. : 86 18 27 24

Du kan sikkert gratis få en prøveskydning.

Det mest normale er at skyde med kal. 22, som er en billig ammunition.
Du kan veksle mellem andre kalibrer som du ønsker, teknikken er den samme.
Det er dog ikke alle indendørs baner der er godkendt til > kal. 22

Priserne afhænger af hvor mange serier du ønsker at skyde ved hver skyde-aften.
Det årlige kontingent er typisk ret lavt.
Våbenet kan du låne i foreningen.

God fornøjelse
/SH

Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 27-05-02 16:00

En lille tilføjelse, vil jeg komme med: Du skal være aktiv medlem af en
skytteklub i mindst 2 år før at du må erhverve din egen pistol!
Mvh.
Jørgen Folkmann Sommer

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 27-05-02 17:55

"Jørgen Folkmann Sommer" <albego@worldonline.dk> wrote in message
> En lille tilføjelse, vil jeg komme med: Du skal være aktiv medlem af en
> skytteklub i mindst 2 år før at du må erhverve din egen pistol!
> Mvh.
> Jørgen Folkmann Sommer

Hvis man erhverver en, skal den så opbevares i skytteklubben - og er det kun
en bestemt kaliber, man kan købe.

Mvh

Peter Snabe