Test af Creative's Geforce2 MX med DDR ram~
Fra : Karsten Vinding

Dato : 08-12-00 16:31

Hvor finder man en test af subj. Jeg har ledt en del, men synes ikke der
er nogen gode at finde.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget forskel det gør at kortet
kører med DDR ram i forhold til andre kort der kører SDR ram. Kortet er
jo ikke meget dyrere end de andre 2MX'ere, men hvis DDR ram'en gav en
bedre ydelse, ville det nok være sådan et kort jeg gik efter.

--
Mvh, Karsten.

Tilmeld dig SETI@home (http://setiathome.ssl.berkeley.edu/).
Læs mere om projektet på deres hjemmeside eller på:
"http://www.vinding.adsl.dk/seti.htm"

Fra : Peter Pan

Dato : 08-12-00 19:56

"Karsten Vinding" <karstenv@spamfilter.dk> wrote in message
> Hvor finder man en test af subj. Jeg har ledt en del, men synes ikke der
> er nogen gode at finde.

Jeg har heller ikke fundet noget. Jeg gad også godt se en test af forskellen
på PCI og AGP versionen

> [...]
> jo ikke meget dyrere end de andre 2MX'ere, men hvis DDR ram'en gav en
> bedre ydelse, ville det nok være sådan et kort jeg gik efter.

DDR versionen er dårligere end SDR versionen. Hvor meget det er, er svært at
gætte på, men sikkert meget få procent/promille. Årsagen er at DDR har en
højere latency end SDR, og da kortene har samme båndbredde (2,7 GB/s for dem
begge) vil SDR være bedst.

Mvh
Anders

Fra : Okoori~

Dato : 11-01-01 02:35

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> "Karsten Vinding" <karstenv@spamfilter.dk> wrote in message
>
> Jeg har heller ikke fundet noget. Jeg gad også godt se en test af
forskellen
> på PCI og AGP versionen

Måske lidt off-topic, men her er i det mindste en anmeldelse af pci
versionen:
http://www.hardwareonline.dk/hol/hol/view.asp?page=Hardware&id=59&p=1

> [...]
> højere latency end SDR, og da kortene har samme båndbredde (2,7 GB/s for

MEd venlig hilsen
Okoori~

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 11-01-01 03:22

Jeg kommer snart med en sammenligning på min side, forvent at se den onsdag
torsdag i næste uge.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 14-01-01 14:09

Jeg vil lige sige at nu har jeg postet en test der viser forskellen linket
er:

http://www.retel.dk/tests/readtest.php?id=15

--
MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading(fjerne-dette).dk> skrev i en
meddelelse news:gN876.13195$zH2.573595@news000.worldonline.dk...

Fra : Moester

Dato : 09-12-00 12:32

Prøv at tjekke nedenstående adresse:

http://www.tbreak.com/default.asp

Der er to reviews, hvor creative geforce mx ddr indgår, det ene er en
generel sammenligning af forskellige creative kort, det andet kan du finde
under review af Hercules MX kortet. Creative kortet er ærlig talt ikke værd
at købe, pga. 64-bit bussen.

Fra : Lars W. Andersen

Dato : 21-12-00 17:02

www.anandtech.com har en masse MX2 tests, hvor den også sammenlignes med