2 Hurtige spørgsmål
Fra : Steen Gellett

Dato : 26-05-02 18:19

1 . Hvis man åbner en fil med:
Open "TESTFILE" For Binary Access Write As #1
hvad skal man så bruge til at skrive til filen ..Print #1 og Write #1 giver fejl ??
( jeg bruger VB5.0)

2. Hvordan får man en animated gif til at "virke" i VB5.0 ??

Steen Gellett
Member of: DanishTeamRC5-64 Calculation - Team ID#:6635
Mailto:steen@gellett.net

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 26-05-02 23:51

Steen Gellett skrev:
> [...]
giver fejl ??
> ( jeg bruger VB5.0)
>
> 2. Hvordan får man en animated gif til at "virke" i VB5.0 ??

To hurtigere svar (næsten):

1. Du bruger Put. F.eks.:

Dim b(0 To 255) As Byte ' Opretter et bytearray
Dim s As String
Dim i As Integer
For i = 0 To 255
b(i) = i
Next i
s = "Dette bliver skrevet til myfile.fil!!"
Open "myfile.fil" For Binary Access Write As #1
Put#1, , b() ' Skriver hele bytearrayet til filen
Put#1, , s ' Skriver hele strengens indhold til filen
Put#1, , i ' Skriver værdien for i pakket i lo-hi-byte-format (som den
ligger i rammen)
Close#1

Hvis du iøvrigt kun vil skrive tekst til filen, kan du nøjes med:

Dim s As String
s = "Dette bliver skrevet til myfile.fil!!"
Open "myfile.fil" For Output As #1
Print#1, s; ' Semikolon gør at der ikke bliver skrevet et liniskift
Close#1

2. Der findes nok en eller anden .ocx der meget nemt kan gøre det, men du
kan også vælge at gøre det uden brug af hverken .dll- eller .ocx-filer:

http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=758

Mvh. Bjarke

Fra : Steen Gellett

Dato : 27-05-02 10:42

Bjarke Walling Petersen skriver:

> [...]
>
> 2. Der findes nok en eller anden .ocx der meget nemt kan gøre det, men du
> kan også vælge at gøre det uden brug af hverken .dll- eller .ocx-filer:

Mange tak Bjarke..........nu virker solen lidt mere klar når jeg kigger på den

Fra : Steen Gellett

Dato : 27-05-02 10:45

> [...]

> 2. Der findes nok en eller anden .ocx der meget nemt kan gøre det, men du
> kan også vælge at gøre det uden brug af hverken .dll- eller .ocx-filer:

Mange tak, Bjarke