Kan det passe ????
Fra : Jonas Topholt

Dato : 26-05-02 17:59

Hej motortcykkel gutter !

Jeg har bare 1 spørgemål : kan det virkelig passe at en motorcykle har godt
af at kører med 15.000 omdr konstant hele tiden ? det er 2000 omdr før hvor
det røde felt begynder !.... kan det passe ?
Jeg ved bare at en bil har ikke godt af og blive pint derop hver gang man er
ude at cruise ! :)

Tak på forhånd gutter !

hilsen Jonas

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 26-05-02 18:31

> [...]
hvor
> det røde felt begynder !.... kan det passe ?

Høje omdrejninger = højt slid.

Høje omdrejninger ved kold motor er decideret tåbeligt

Fra : Jakob Hansen

Dato : 26-05-02 19:03

"Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> wrote in message
> Høje omdrejninger ved kold motor er decideret tåbeligt

Ja, nu skal vi ned om en måneds tid og krumme tæer natten lang på
campingpladserne omkring Assen (Holland). De er godt tossede de tyskere!

Jakob Birk

Fra : Allan Bjerregaard

Dato : 26-05-02 20:46

> Ja, nu skal vi ned om en måneds tid og krumme tæer natten lang på
> campingpladserne omkring Assen (Holland). De er godt tossede de tyskere!
>
> Jakob Birk

øhhhhhhhhhh??

Allan Bjerregaard

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-05-02 21:27

Allan Bjerregaard wrote:

> øhhhhhhhhhh??

Tyskere der nyder at afprøve omdrejningsbegrænseren i timevis :-/ Perverse
sataner ;o(
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-05-02 22:09

Jes Vestervang wrote:

> Tyskere der nyder at afprøve omdrejningsbegrænseren i timevis :-/ Perverse
> sataner ;o(

Minder mig om en historie fra Harleytræf på Bornholm. I en kæmpebrandert skulle
man lige vise gutterne ens nye trinløs omdrejningbegrænser. Den var jo afprøvet
flere gange. Max 8000 omdr. Men med kold motor og en anden der havde skruet den
op til 10.000 omdr. Den stoppede og ville ikke starte igen. Skid være med det,
videre på druk. Men søndag ville den stadig ikke starte. Selv startkabler hjalp
ikke. Svaret kom da man ville skrue tændrørene ud. Det kunne ikke lade sig
gøre. Det var der ligesom for mange knækkede ventiler og flækkede stempler til.
Inet kunne genbruges.

Ib Jakobsen

Fra : Per Emborg

Dato : 26-05-02 22:58

Og ja vi glæder os ik !!

--
Per Emborg
mail@kvikkerten.dk

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-05-02 14:36

> Tyskere der nyder at afprøve omdrejningsbegrænseren i timevis :-/ Perverse
> sataner ;o(
> --
> mvh Jes Vestervang
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nu hjælper det osse lidt at priserne er ( eller var, før euro'ens indpas )
en hel del mindre end i Danmark... så om der ryger en motor eller 2 betyder
nok ikke så meget for en tysker som for os.....
ITMT så skal min model jo helst have snoninger.. ellers er det næsten som at
køre på cykel... den laver ikke en meter under 8000 omdr. men ved jævn
motorvejsfart ( 110-120 km/t) så ligger den på omkring 11.000 - 13.000 omdr.
Jeg er sjældent oppe i de helt høje omdr længere tid af gangen, og slet
ikke når den er kold. Det hænder dog at jeg "kommer til" at trække 1st. og
2.nd. gear helt ud så begrænseren slår fra, også selv om den er gearet 2
tænder ned bagpå. Det giver ikke det bedste gearskift, man får et ordenligt
hug og man mister en hulens masse træk, altså når man køre den helt ud på
grænsen.

--
Jon Larsen ( som ikke har råd til at ordne understående model )
Gixxer 250 ( som gerne vil ordnes)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-05-02 15:27

Jon Larsen wrote:

> [...]
> en hel del mindre end i Danmark... så om der ryger en motor eller 2
> betyder nok ikke så meget for en tysker som for os.....

Prisen har stort set intet med min foragt for den slags at gøre, det er
mere det at de nyder at smadre dejlig mekanik. Lidt ligesom at rive
vingerne af fluer eller sådan noget - der er noget galt i hovedet på folk
der får det bedre mig sig selv af den slags.
Det er starks noget helt at smadre materiellet mere eller mindre gennem...
æh... intensiv brug

> [...]
> at køre på cykel... den laver ikke en meter under 8000 omdr. men ved jævn
> motorvejsfart ( 110-120 km/t) så ligger den på omkring 11.000 - 13.000

Jaja, selvfølgelig, men det er jo heller ikke det samme som at stå ved
siden af den og vride øret i bund så den kører mod rpm-begrænseren i halve
og hele timer.

> Jeg er sjældent oppe i de helt høje omdr længere tid af gangen, og slet
> ikke når den er kold.

S'føli' Men at ræse op til det røde felt under accelerationer, det skal
man jo næsten

> Jon Larsen ( som ikke har råd til at ordne understående model )
> Gixxer 250 ( som gerne vil ordnes)

Høh, hvem har ikke lyst til at 'ordne' en model

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-05-02 21:44

> Prisen har stort set intet med min foragt for den slags at gøre, det er
> mere det at de nyder at smadre dejlig mekanik.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx..
Jo jo.. men nu var det også bare for at sætte det lidt på spidsen....
selvfølgelig skal man da ikke stå med vilje og smadre dejlig mekanik .
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

> Jaja, selvfølgelig, men det er jo heller ikke det samme som at stå ved
> siden af den og vride øret i bund så den kører mod rpm-begrænseren i halve
> og hele timer.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Næ næ... men gik snakken ikke også lidt på om det er sundt.... Og for min og
din tidligere model, skal den jo faktisk derop for at bestille noget, så
hvis mekanikken ellers er lavet til det så kan det jo også holde... Min har
efterhånden også gået 70.000, men jo.. flere omdr giver da sikkert også mere
slid.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

> S'føli' Men at ræse op til det røde felt under accelerationer, det
skal
> man jo næsten
xxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxx

--
Jon Larsen
Gixxer 250
Odense
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"> >
> Høh, hvem har ikke lyst til at 'ordne' en model
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jes.. du er en GRIS !!!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-05-02 21:56

Jon Larsen wrote:

> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Næ næ... men gik snakken ikke også lidt på om det er sundt....

Det opdagede jeg ikke lige.

> Og for min og din tidligere model, skal den jo faktisk derop for at
> bestille noget

Jeps

> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Jes.. du er en GRIS !!!

Det sa' hun os' igår

--
mvh Jes Vestervang - på et sidespor

Fra : Moller

Dato : 26-05-02 22:01

"Jonas Topholt" <topholt@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> det røde felt begynder !.... kan det passe ?
> Jeg ved bare at en bil har ikke godt af og blive pint derop hver gang man

Afhænger af hvilken motor det er...

Min GT'er er en 2 takter, og derved skal den køres i de høje omdr...
pga. den ikke må sejtrække, samt køre længst på literen deroppe.... men en
firtakter skal holdes fornuftigt i omdr. lige som med bilen...

VH
Lars Molnit