Popupmenu (D4)
Fra : PA

Dato : 26-05-02 17:54

Jeg sidder med en Listbox hvor jeg vil have en popopmenu i. Popupmenus
indhold
skal være Disabled hvis der ikke er noget i listboxen.
Nogen der ved hvordan det gøres?
--
PA

Fra : Juno

Dato : 27-05-02 06:51

"PA" <P.A@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indhold
> skal være Disabled hvis der ikke er noget i listboxen.

-- kode --
procedure TForm1.PopupMenu1Popup(Sender: TObject);
var
t: Integer;
begin
for t := 0 to PopUpMenu1.Items.Count - 1 do
PopUpMenu1.Items[t].Enabled := ListBox1.Items.Count > 0;
end;
-- kode --

--
*/*
jUno

Fra : Juno

Dato : 27-05-02 07:07

"Juno" <bauerDOTjuno@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> begin
> for t := 0 to PopUpMenu1.Items.Count - 1 do
> PopUpMenu1.Items[t].Enabled := ListBox1.Items.Count > 0;

Glemte lige at sige, at proceduren skal være din Popup's onPopup event.

Fra : PA

Dato : 27-05-02 18:40

> [...]
> begin
> for t := 0 to PopUpMenu1.Items.Count - 1 do
> PopUpMenu1.Items[t].Enabled := ListBox1.Items.Count > 0;

Hehe, den gav mig grå hår i hovedet. Jeg ville også mene at det skulle gøres
som Junos kode.
Men det duede bare ikke - indtil jeg fandt ud af at jeg havde en tom linie i
min Listbox :-/
Takker.
--
PA

Fra : Harald

Dato : 27-05-02 06:53

> [...]
> indhold
> skal være Disabled hvis der ikke er noget i listboxen.

Brug Popupmenuens OnPopup event til at checke om der er noget i listboxen,
og hvis ikke så disabler du alle menu punkterne.

Mvh
HK