nogen der kender noget til airbase?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-02-01 17:09

Hi NG,

Havde tænkt mig at køre proaccess meget snart derhjemme,
så jeg tænkte på at køre det via en airport/base station med tlf kablet fra
"kosteskabet".

Nogen erfaring med sådan en opsætning?

Den skal MAX række 10 meter. Tænkte jeg kunne spare de irriterende kabler på
denne måde?

Virker det ok, og det virker vel fint i en LAN opsætning?

På forhånd tak.

--

Thank you
________________

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-02-01 17:38

Thomas Schreiber <blabla@stall.dk> wrote:

> [...]
> denne måde?
>
> Virker det ok, og det virker vel fint i en LAN opsætning?

Jeg har ikke selv prøvet det, men der skulle ikke være problemer med aat
koble AirBase på din router (via ethernet) - mht. til de 10 meter, så
rækker Airport langt længere.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Ulrik Mailand

Dato : 08-02-01 23:30

"Morten Reippuert Knudsen" <reippuert@mac.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har sat det op på en WOL adsl uden problemer og grundlæggende er
pro@cces og WOL adsl ens, så du vil ikke få nogle problemer.....

Skulle du få problemer er du velkommen til at maile mig privat.

--
Ulrik Mailand, ulrik@mailand.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-02-01 21:58

In article <Syzg6.107$7Q5.7431@news101.telia.com>, "Thomas Schreiber"
<blabla@stall.dk> wrote:

> Nogen erfaring med sådan en opsætning?

Ikke lige med TDC's løsning, men med CC's. Jeg har også sat det op med
Cisco ISDN-routere, og der fungerer det også helt fint.

> Den skal MAX række 10 meter. Tænkte jeg kunne spare de irriterende
> kabler på denne måde?

Medmindre de 10 m udgør en væg, er det ikke noget problem overhovedet.

> Virker det ok, og det virker vel fint i en LAN opsætning?

Jeps.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : N/A

Dato : 09-02-01 18:33

Fra : Simon T

Dato : 09-02-01 18:33

Jeg tror pointen var "så længe de 10 meter ikke er _ren_ væg". For jo, den
kan godt sende igennem en væg med en enkelt undtagelse:
Der er forskel på at sende gennem en væg og sende igennem 10 meter væg...

Med Venlig Hilsen

Simon T

--
Fjern "ingenspam" i mailadressen

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-02-01 22:13

In article <B6A9E84E.A517%c973474@ingenspamstudent.dtu.dk>, Simon T
<c973474@ingenspamstudent.dtu.dk> wrote:

> Jeg tror pointen var "så længe de 10 meter ikke er _ren_ væg".

Du har helt ret. Jeg ved fra arbejdet af, at en betonvæg på ca 70cm
udgør en ret effektiv "Airport-wall"

--
MVH
Martin Edlich