/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Metal banken i motoren
Fra : Gianfranco d


Dato : 26-05-02 14:23

Jeg har faft problemer med min suzuki k50. Der er en metal banken inde i
motoren og jeg kan ikke finde ud af hvad det er, det er ikke stemplet der
banker mod topstykket, så hvad kan det så være???



 
 
Brian Axelgaard (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 26-05-02 16:14

"Gianfranco d" <francod@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf0e0fa$0$18594$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har faft problemer med min suzuki k50. Der er en metal banken inde i
> motoren og jeg kan ikke finde ud af hvad det er, det er ikke stemplet der
> banker mod topstykket, så hvad kan det så være???

Dine krumtapslejer er smadrede... sker faktisk kun hvis den er tunet eller
meget gamle. Eller så er det nålelejet ved stemplet der er i stykker.
Her er en forklaring jeg er kommet med tidligere i gruppen:
_______________________
> Det kan godt være at det er et rookie ? men er det lejerne der ikke har
det
> for godt når motoren rasler (meget) når der "gasses ned"?

Det kan det være... eller så er det dit stempel som har for meget frigang i
nålelejet. Hvis du har en ekstra top- og bundpakning så smut ud og hiv
topstykke + cylindret af den.tag fat i stemplet og vrik det i den retning så
lejet ikke "ruller"... forstår du det?... det må så være fra højre mod
venstre og så tilbage til højre... hvis du kan mærke at stemplet gir sig
(sidder løst) så har du din raslelyd her... skift lejet og den stang som går
gennem stemplet. (husker ikke navnet)
Hvis stemplet sidder fast så den kun kan dreje / vrikke den vej som det er
meningen (lejet drejer...) så tager du fat i plejlstangen og vrikker den
forsigtigt til begge sider..... den kan nemlig også sidde løs i lejet. Dette
leje er sværeste at skifte, da man skal skille krumtappen af.... æv æv!.
Det kan jo også være, som du spørger, lejerne for krumtappen... altså dem
som sidder i krumtap huset. Disse er ikke så svære at skifte, men man skal
gerne have manualen til sin knallert før man begynder. Det kan være svært at
uske hvor alle tandhjulene skal sidde (mm man har en scooter med variator...
der er svjh ikke mange tandhjul i sådan en fætter...)
_________________________________



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste