tysk mc på dk stel!?
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 26-05-02 12:58

Nogle der har erfaringer med at købe en "Grim" kværn i Danmark, og bruge
stellet til at sætte delene fra f.eks. en tysk kværn over på så man slipper
for afgift?
Er det noget der kan betale sig?

med venlig hilsen:

Oliver "X-Ray"

Fra : Leif Poulsen

Dato : 26-05-02 16:26

> Nogle der har erfaringer med at købe en "Grim" kværn i Danmark, og bruge
> stellet til at sætte delene fra f.eks. en tysk kværn over på så man
> [...]

Tjnaeee...........

Men du skal nok regne med at prisen på et dansk stel (vrag) svarer
nogenlunde til afgiften

Leif

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-05-02 00:05

> Men du skal nok regne med at prisen på et dansk stel (vrag) svarer
> nogenlunde til afgiften

Og så lige den detalje at det er ulovligt....

Mvh
Steen

Fra : Jake

Dato : 27-05-02 04:27

> Og så lige den detalje at det er ulovligt....

Hvad er det, der gør det ulovligt?. Er det ikke tilladt at have en MC uden
afgift som man bruger som reservedelsdonor? eller er der en eller anden
grænse fro hvor stor en del af en MC man må udskifte før der skal betales
afgift igen? og i så fald hvor ligger denne grænse?.

Mvh Jakob

XJ 600

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-02 05:29

> Hvad er det, der gør det ulovligt?. Er det ikke tilladt at have en MC uden
> afgift som man bruger som reservedelsdonor?

nej

eller er der en eller anden grænse fro hvor stor en del af en MC man må
udskifte før der skal betales afgift igen?

bingo !

og i så fald hvor ligger denne grænse?.

Mener det er 20%

mvh Albert

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-05-02 08:17

On Mon, 27 May 2002 06:29:10 +0200, "Albert" <mailATalbertsmcDOTnet
(Udskfit AT og DOT)> wrote:

>bingo !

>Mener det er 20%

Gider du så lige citere den relevante lovgivning,jeg har tidligere
spurgt den lokale Told og Skatteregion og de kan ikke....

-M

Fra : molnit

Dato : 27-05-02 08:32

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> Gider du så lige citere den relevante lovgivning,jeg har tidligere
> spurgt den lokale Told og Skatteregion og de kan ikke....

Sidst da jeg forhørte mig omkring at skifte det hele ud på MZ'en, fik
jeg afvide at der må skiftes 20% årligt....

VH
Lars Molnit

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-05-02 08:43

On Mon, 27 May 2002 09:32:22 +0200, "molnit" <news@molnit.com> wrote:

> Sidst da jeg forhørte mig omkring at skifte det hele ud på MZ'en, fik
>jeg afvide at der må skiftes 20% årligt....

Det var også det jeg troede før min henvendelse,men som sagt min T&S
-region kunne ikke anvise lovgrundlaget (og kendte ej heller til en
sådan regel for motorcykler) og det vil jeg egentlig gerne se.

Det er iøvrigt også noget vanskeligt ( totalt umuligt ) at kontrollere
hvis en sådan regel virkelig eksisterer og proceduren med at skifte en
tysk donor over på et dansk stel (forudsat vi taler identiske
modeller) er alm. praksis blandt danske motorcyklister.

-M

Fra : Jake

Dato : 27-05-02 09:10

> Det er iøvrigt også noget vanskeligt ( totalt umuligt ) at kontrollere

Med mindre man i sin mangel på snilde også sætter den tyske nummerplade på

mvh Jakob

Fra : molnit

Dato : 27-05-02 09:53

"Jake" <jake@daimi.au.dk> wrote in message

> Med mindre man i sin mangel på snilde også sætter den tyske nummerplade på

*GRILL* eller kommer til at sætte de danske dele på det tyske stell...
og køre på den :)

Moller

Fra : Jake

Dato : 27-05-02 10:31

> Mener det er 20%

20% af hvad? vægten? prisen? enkelt delene?

hmm jeg undres! (ikke at jeg betvivler at der en sådan grænse)

mvh
Jakob

XJ 600

Fra : Freddy Lang

Dato : 27-05-02 15:39

> 20% af hvad? vægten? prisen? enkelt delene?

Vistnok af prisen. Læste det faktisk for ganske nyligt, så den er god nok.
Kan bare ikke huske HVOR jeg læste det... måske i Touring Nyt? Jeg lagde
bare mærke til det, fordi det var akkurat det samme %-tal, som man må forøge
effekten med.

Mvh
Freddy
SV 650 S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-05-02 15:33

Steen Schmidt wrote:

> Og så lige den detalje at det er ulovligt....

Reglen er vist blevet afskaffet... hvis den da nogensinde har eksisteret.
Desuden ville jeg være sådan rundt regnet 100% ligeglad, hvis jeg stod i
situationen Uanset hvor usolidarisk jeg så end måtte blive beskyldt for
at være af moralens selvudnævnte vogtere

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-05-02 17:01

> Reglen er vist blevet afskaffet...

Dét kan jeg næsten ikke forestille mig (men det kan da godt være...)

> hvis den da nogensinde har eksisteret.

Det har den i hvert fald.

> Desuden ville jeg være sådan rundt regnet 100% ligeglad, hvis jeg stod i
> situationen Uanset hvor usolidarisk jeg så end måtte blive beskyldt
for
> at være af moralens selvudnævnte vogtere

Jaja - der er i det mindste betalt afgift ét eller andet sted (jeg synes
godt nok også den er for høj i Danmark, men 0%, som prøvepladekørerne
betaler, er nok også for lidt .

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-05-02 17:37

Steen Schmidt wrote:

> Dét kan jeg næsten ikke forestille mig

Det forstår jeg egentlig godt

>(men det kan da godt være...)

Jeg mener det blev nævnt af en tilsyneladende veloplyst kilde her i ng'en.
Jeg tjekker lige google... Uden held :-/ Well, så er der kun Michael K.S.'s
udsagn til at bevise at den ikke eksisterer nu.

> Jaja - der er i det mindste betalt afgift ét eller andet sted

Netop!

> (jeg synes
> godt nok også den er for høj i Danmark, men 0%, som prøvepladekørerne
> betaler, er nok også for lidt .

Det har du da ret i, men omvendt så er de 180% imo mere groteske end 0% :-/
Afgiften burde være baseret på vejslidtage!

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-05-02 19:21

> Det har du da ret i, men omvendt så er de 180% imo mere groteske end 0%
:-/

Enig.

> Afgiften burde være baseret på vejslidtage!

Ja, i stedet for en eller anden pseudo-økonomi-oplysning fra fabrikkens side
(i hvert fald for biler). Det er sjovt at det påstås at alle motorcyklister
slider lige meget på vejene - siden vi betaler det samme alle sammen.

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-05-02 19:34

Steen Schmidt wrote:

> Ja, i stedet for en eller anden pseudo-økonomi-oplysning fra fabrikkens
> side (i hvert fald for biler).

Det burde nærmere være udstødningsgassernes indhold af giftstoffer.

> Det er sjovt at det påstås at alle motorcyklister slider lige meget på
> vejene - siden vi betaler det samme alle sammen.

Det gør vi jo egentlig ikke, en mc til dobbelt pris koster jo også ca. det
dobbelte i afgift. Det jeg sagde var ment på f.eks. lastbiler vs. mc'er.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-05-02 19:39

> Det gør vi jo egentlig ikke, en mc til dobbelt pris koster jo også ca. det
> dobbelte i afgift. Det jeg sagde var ment på f.eks. lastbiler vs. mc'er.

Nåh ja, klart - jeg sad og tænkte på vægtafgift, som jo egentlig er den
afgift der betales for at slide på vejene. Hvad registreringsafgiften
egentlig har af fornuftig baggrund - det ved jeg ikke. Det kan da ikke koste
SÅ mange ressourcer at registrere en ejer

Mvh
Steen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 27-05-02 19:58

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
> Hvad registreringsafgiften
> egentlig har af fornuftig baggrund - det ved jeg ikke. Det kan da ikke
koste
> SÅ mange ressourcer at registrere en ejer

"Staten skal tjene penge, så den har nogen at give af, når sociale ydelser,
topmøder og ophugningsstøtte skal betales. Pengene tjenes på
indkomstskatter, moms og afgifter, samt på told og gebyrer. Hvordan
indtjeningsbehovet fordeles på de forskellige indtægtskilder er ikke
afhængigt af fornuft, og kun i begrænset omfang af rimelighed - det handler
mest om at sikre, at diverse politiske studehandler kan gå op i en højere
enhed (hvis den éne fløf accepterer at sætte told på elpærer op, så går den
anden fløj med til at sænke embelageafgiften o.lign.)."

Citat fra bogen "Jørgens sure opstød over det forrykte danske skattesystem",
der dog ikke er skrevet - endnu.

--
Jørgen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-05-02 21:04

Jørgen Winther wrote:

> Pengene tjenes på indkomstskatter...
^^^^^^
stjæles - røves i tilfælde af modstand...