Græske fonte og spejlvendt C
Fra : Jesper Jørgensen

Dato : 26-05-02 12:44

Hvordan kan jeg bruge græske fonte på en hjemmeside uden brug af
billed-filer? Jeg kan bruge enkelte men langtfra hele alfabetet med diverse
accenter.

Hvad er koden for det ældre danske omvendte C: ? (og hvad er det nu lige det
betyder?)

Venlig hilsen Jesper

Fra : Nimitz

Dato : 26-05-02 16:11

Jesper Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> accenter.
>
> Hvad er koden for det ældre danske omvendte C: ? (og hvad er det nu lige det

Det kan du gøre ved at bruge Ascii koder du kan finde dem på
http://nimitz.dk/ascii_charaters.htm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 26-05-02 18:11

"Nimitz" <admin@nimitz.dk> wrote in message news:acqtto$ci6$1@sunsite.dk...
> Det kan du gøre ved at bruge Ascii koder du kan finde dem på
> http://nimitz.dk/ascii_charaters.htm

url virker ikke?
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Må man forvente at tage på i vægt, hvis man løber baglæns?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-02 19:05

http://nimitz.dk/ascii_characters.htm

Fra : Jesper Harder

Dato : 26-05-02 16:58

"Jesper Jorgensen" <eskapisme@msn.com> writes:

> Hvordan kan jeg bruge graeske fonte paa en hjemmeside uden brug af
> billed-filer? Jeg kan bruge enkelte men langtfra hele alfabetet med diverse
> accenter.

Du skal bruge bruge tegnsaettet iso-8859-7. Som du har fundet fundet ud
af indeholder det tegnsaet vi normalt bruger i Danmark (iso-8859-1) kun
nogle faa graeske bogstaver.

> Hvad er koden for det aeldre danske omvendte C: ?

Hvis det findes i noget tegnsaet, findes det nok kun i unicode. Kig i
tabellerne paa <http://unicode.org> for at se om det findes.

> (og hvad er det nu lige det betyder?)

Det betyder 'det vil sige'.

--