Virtual PC
Fra : Jan Richardy

Dato : 08-02-01 16:31

Heya ...

Nu vi snakker om VPC så har jeg lige et newbie-spørgsmål ... Jeg står og
skal skifte PC -> Mac (når 667 mhz'eren engang kommer ,,, nogen som har hørt
nyt om hvornår ?) og det umiddelbart eneste som jeg kunne være lidt træt af
i forbindelse er browserne. Da jeg er arbejder meget med udviklingen af
hjemmesider, vil jeg gerne kunne se hvordan disse tager sig ud på en PC, da
macfolk jo må erkende, at de er i undertal ...

Så ... Er det fuldstændigt det samme at surfe rundt i VPC på en Mac, som det
er at surfe på en PC ? Nu tænker jeg på de småbugs/finurligheder på
Macbrowsere der ikke optimeres efter når websites udvikles. (Den
gamma-mæssige forskel kan jo indstilles i Mac'ens indstillinger, så det er
rent funktionelt jeg tænker på ...)

Det ER vel muligt at bruge sin internetforbindelse i VPC ?

På forhånd tnx ...

--

/ Jan

Fra : Jakob Bock

Dato : 08-02-01 17:08

> Da jeg er arbejder meget med udviklingen af
> hjemmesider, vil jeg gerne kunne se hvordan disse tager sig ud på en PC, da
> macfolk jo må erkende, at de er i undertal ...

Jeg arbejder selv professionelt med udvikling af hjemmesider og bruger i den
sammenhæng IE5/Mac som "målestok" for om tingene virker eller ej. Ikke
mindst fordi IE5/Mac er en af de browsere der lever bedst op til
standarderne. Og så er det i hele taget en superlækker browser i forhold til
de andre.

De hjemmesider jeg laver er så godt som identiske under såvel Windows som
MacOS -- uden brug af finurlige scripts til at smække forskellige CSS
dokumenter ind ol. Det gælder bare om at opbygge den rette erfaring om hvad
man kan og hvad der nok ikke virker lige godt i alle programmer.

> Så ... Er det fuldstændigt det samme at surfe rundt i VPC på en Mac, som det
> er at surfe på en PC ?

Da jeg købte min sidste computer kunne man få VPC med i købet (eller 64MB
Ram). Jeg valgte VPC med det formår at kunne teste hjemmesider. Den eneste
forskel på at surfe på VPCeren i forskel til en rigtig PC er vel at det går
noget langsommere.

Mvh
Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-02-01 17:16

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> forskel på at surfe på VPCeren i forskel til en rigtig PC er vel at det går

Det er det ikke længere med hvis man bruger VPC 3.0 eller nyere, da man
i version 3 ikke behøver at bruge "PC'en" til at koble op med. Man kan
lade Mac OS håndtere internetforbindelsen og route den til VPC som om
PC-miljøjet var på ethernet.
Skærmopdateringen er selvfølgelig lidt langsommere end under Mac OS men
ikke meget. Det har fungeret glimrende for mig på en 233Mhz G3 med
VPC3/Win95/IE5.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Mads Pedersen

Dato : 09-02-01 01:23

in article 95ug76$jb4$1@news.inet.tele.dk, Jakob Bock at jakobb@mail.tele.dk
wrote on 08/02/01 17:07:

> [...]
> mindst fordi IE5/Mac er en af de browsere der lever bedst op til
> standarderne. Og så er det i hele taget en superlækker browser i forhold til

Det kan da godt være, men det er nu stadigvæk en meget lille del af Internet
brugerne som bruger IE5/Mac!!! Og så giver det jo ikke meget mening at være
stædig og sige at hvis det virker på IE5/Mac så virker det. Jeg kan da ikke
tro at du mener man kan se bort fra hvordan en side kører på PR, i Netscape
osv. ?!?!

// Mads

Fra : Roman

Dato : 11-02-01 15:56

Det fungerer fint med VPC 4 og MacOs 9.1. IE 5 PC fungerer upåklageligt,
også java. Min bakforbindelse (PC bank) kører uden problemer. Begge
benytter sig af LAN forbinndelse til Macen og hastigheden er fin, både
med modeen og ISDN. Jeg har desuden en lille "baby mouse" USB med to
kanpper. Skal ikke kofigureres og fungerer perfekt til VPC inkl. højre
museknap (kun PC). Det problematiske var specielle taster, efterhånden
har jeg fundet ud af det, også hvor@ ligger på VPC's tastatur (ti dem
som ikke ved det endnu: CTRL-ALT-2).
hilsen
roman