Gratis internetudbydere - hvem har mest "e~
Fra : Pernille & Peter

Dato : 25-05-02 21:00

(kan man sige det ...?)

Jeg mener; de fleste gratis udbydere, har en begrænsning på vedhæftede filer
på ca. 1 MB.

Er der nogen, der tillader større filer - i så fald hvem?

Venligst
Peter

Fra : Andy

Dato : 25-05-02 22:27

> Jeg mener; de fleste gratis udbydere, har en begrænsning på vedhæftede
filer
> på ca. 1 MB.
>
> Er der nogen, der tillader større filer - i så fald hvem?

Der er vist 2MB på Hotmail?!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-05-02 00:06

On Sat, 25 May 2002 23:26:54 +0200,
Andy <aaa_2500X@hotmail.com> wrote:
> filer

> Der er vist 2MB på Hotmail?!

Hotmail er noget Micros~1 skrammel.

Brug yahoo mail i stedet. De har 5MB diskplads.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 26-05-02 00:19

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:

> Hotmail er noget Micros~1 skrammel.

Gør det servicen dårlig at Microsoft har købt den? I så fald hvorfor?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-05-02 08:17

On Sun, 26 May 2002 01:19:20 +0200,
Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Gør det servicen dårlig at Microsoft har købt den? I så fald hvorfor?

Principielt gør en ejer sjældent yingene til noget dårligt, men:

Microsoft kan ikke levere services uanset hvor meget de vil, og der har været
en del problemer gennem tiderne. Bare for at nævne nogle stykker:

- Microsoft glemte at betale for fornyelse af domænenavnet. Resultatet var
at hotmail var nede i flere dage.
- Anti-virus softwaren der er installeret opdateres kun sjældent. halvt
år gamle vira detekteres ikke nødvendigvis.
- Der har været en stor mængde af sikkerhedsfejl, altså at man kan læse
tilfældige personers mail.

Yahoo har også en række andre services, og er hvad jeg har vurderet til
at være det bedste gratis tilbud.

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-05-02 08:30

In article <slrnaf1302.fi0.nospam@home.terminal.dk>, Povl H. Pedersen
<nospam@home.terminal.dk> wrote:

> Yahoo har også en række andre services, og er hvad jeg har vurderet til
> at være det bedste gratis tilbud.

Så er det vist på tide at jeg slår et slag for Operamail.com -- udover
at fabrikere en superbruser har de også gratis email, der for nyligt er
blevet væsentlig forbedret. Maxkvota er vist 3Mb.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : [5220] Maciek

Dato : 26-05-02 11:12

"Jonas Voss" <spamthis@verture.net> wrote in message

> Så er det vist på tide at jeg slår et slag for Operamail.com -- udover
> at fabrikere en superbruser har de også gratis email, der for nyligt er
> blevet væsentlig forbedret. Maxkvota er vist 3Mb.

Har lige været inde og kigge... det ser meget godt ud. Ikke så meget grafik,
bare en side som loader lynende hurtigt. Fedt, at der stadig er nogen der
gør noget ud af det, så folk med langsomme forbindelser ikke bliver hægtet
af i farten.
/maciek

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 26-05-02 15:43

> [...]

> år gamle vira detekteres ikke nødvendigvis.
> - Der har været en stor mængde af sikkerhedsfejl, altså at man kan læse

Jeg kender alle de problemer du nævner, det første er dog en særdeles
gammel historie, den anden mener jeg må være brugerens eget ansvar.
Jeg fik blot indtrykket af at du nedvurderede hotmail, blot fordi MS har
købt det, men god padlen fremover.

Fra : [5220] Maciek

Dato : 26-05-02 11:10

"Jan Oksfeldt Jonasen" <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote in message

> Gør det servicen dårlig at Microsoft har købt den? I så fald hvorfor?

Det, microsoft gør, er at fange brugeren. Man får simpelthen en masse emails
på sin konto, men har desværre ikke mulighed for at videresende disse emails
til andre af ens egne konti... he he sjovt. Jeg kan huske at der en gang
(den gang jeg brugte hotmail) var en funktion som kunne gå ind på andre
internet konti og hente emails, aner ikke om den er der mere, men sjovt at
hotmail kan HENTE fra andre men ikke VIDERESENDE til andre...
/maciek

Fra : Andy

Dato : 26-05-02 13:04

> [...]
> internet konti og hente emails, aner ikke om den er der mere, men sjovt at
> hotmail kan HENTE fra andre men ikke VIDERESENDE til andre...

Outlook (expres) kan hente emails fra hotmail...

Godt nok et andet MS produkt, meeen...

Andy

Fra : Jesper

Dato : 26-05-02 14:36

> emails
> emails
>
> Outlook (expres) kan hente emails fra hotmail...
>
> Godt nok et andet MS produkt, meeen...
>
> Andy

Outlook Express og alle andre POP og IMAP mailklienter kan hente mail
fra myrealbox.com. Du får 10 MB emailbox, ingen reklamebannere,
webmailadgang, SMTP adgang og så er det gratis:

MRB Statistics
Registered Users: . 146,218
Uptime: . 3d 08h 34m
Current users: . 575
Incoming SMTP: . 0
Msgs received: . 873,055
Msgs sent: . 229,976
KB received: . 21,864,055
KB sent: . 8,399,312
Wrong passwords: . 8,439
Viruses blocked: . 8,240
Spam blocked: . 766,070

--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-05-02 21:37

in.sig@email.invalid (Jesper) writes:

> Outlook Express og alle andre POP og IMAP mailklienter kan hente mail
> fra myrealbox.com. Du får 10 MB emailbox, ingen reklamebannere,
> webmailadgang, SMTP adgang og så er det gratis:

Slet ingen ulemper?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper

Dato : 26-05-02 22:29

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Slet ingen ulemper?

Nix, med mindre du kommer til at savne din spam.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-05-02 18:23

In article <6y2I8.26440$4f4.859360@news000.worldonline.dk>,
"[5220] Maciek" <macfreak<fjern>@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> funktion som kunne gå ind på andre internet konti og hente emails,
> aner ikke om den er der mere, men sjovt at hotmail kan HENTE fra

Det er det samme med Eudoramail.com. Mon ikke det er for at tvinge folk
ind på siden, så reklamerne bliver set?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 26-05-02 18:27

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Det er det samme med Eudoramail.com. Mon ikke det er for at tvinge folk
> ind på siden, så reklamerne bliver set?

en apple konto er det eneste rigtige ! Der kan man videresende og man
slipper for reklame...
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Magnus Rohde

Dato : 26-05-02 01:50

Pernille & Peter <pop@e-box.dk> wrote:

> (kan man sige det ...?)
>
> Jeg mener; de fleste gratis udbydere, har en begrænsning på vedhæftede filer
> på ca. 1 MB.
>
> Er der nogen, der tillader større filer - i så fald hvem?

For ca. mange år side fik jeg et gratis internet abbonnement ved TDC (10
MB), NetBASIS hed det eller noget ligende. Jeg bruger stadig deres mail,
men jeg har ikke brugt selve opkoblingen (som i PPP, med modem) i ca. 3
år. Jeg har siden kørt på div. ADSL og det fungerer udemærket.

Magnus

Fra : [5220] Maciek

Dato : 26-05-02 11:14

"Magnus Rohde" <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> men jeg har ikke brugt selve opkoblingen (som i PPP, med modem) i ca. 3
> år. Jeg har siden kørt på div. ADSL og det fungerer udemærket.

Kan du også sende via deres SMTP server (smtp.tele.dk eller noget i den
retning)?
/maciek

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-05-02 11:22

"[5220] Maciek" <macfreak<fjern> wrote:

> "Magnus Rohde" <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote in message

> Kan du også sende via deres SMTP server (smtp.tele.dk eller noget i den
> retning)?
> /maciek

smtp.mail.dk

/Preben

Fra : Magnus Rohde

Dato : 26-05-02 12:08

"[5220] Maciek" <macfreak<fjern> wrote:

> "Magnus Rohde" <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote in message

> Kan du også sende via deres SMTP server (smtp.tele.dk eller noget i den
> retning)?

Nej, det kan man ikke, med mindre man sidder på en TDC linie (modem
eller ADSL). Jeg sender bare via min nuværende ISP's smtp-server.

Magnus

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 26-05-02 14:29

Hvis man er villig til det, så kan man jo f.eks. også spendere ca. 100
kr. om året for sit eget domænenavn, det kan i hvert fald løse en del
problemer.

Jeg har prøvet det, og jeg har fået tre valgfrie e-mail adresser med i
købet. Man kan selv styre http og ftp kald derhen hvor man ønsker det,
f.eks. til Apples gratis hjemmesider. Der hvor jeg registrerede mit
domæne er der er ingen begrænsninger på de tre email konti, hverken i
antal mails eller størrelse, og man kan ændre navnet på dem så tit man
lyster.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-05-02 22:34

> [...]

> på ca. 1 MB.
>
> Er der nogen, der tillader større filer - i så fald hvem?

Mig bekendt tillader de fleste mellem 3 og 4 MB

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid