Linux Red Hat 7.3
Fra : Ole PE Jensen

Dato : 25-05-02 18:32

Jeg har lige installeret subj. som Workstation.

Imidlertid når jeg vil starte op spørger programmet efter en logind og et
password.

Jeg har ikke oprettet et local domæne og kender derfor ikke Logind/Password.

Er der nogen standard, default til brug første gang jeg vil logge ind??

--
Med Venlig hilsen
Ole PE Jensen

Fra : mik

Dato : 25-05-02 19:02

"Ole PE Jensen" <opej@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Logind/Password.

> Er der nogen standard, default til brug første gang jeg vil logge ind??

Hej Ole

Har du ikke på et eller andet tidspunkt under installationen lavet et root
password? Jeg har godt nok kun 7.2 men der skulle jeg skrive et root
password under installationen.
Hvis du har, så login som root

Mikk

Fra : Bo Simonsen

Dato : 25-05-02 19:34

In article <acohql$1l8a$1@news.cybercity.dk>, "Ole PE Jensen"
<opej@city.dk> wrote:

> [...]
> Logind/Password.
>
> Er der nogen standard, default til brug første gang jeg vil logge ind??

Jeg tror denne post passer bedre i dk.edb.system.unix.

Under installationen oprettede du en bruger, det er den du skal benytte
her, sammen med det tilhørerende password.

Bo Simonsen

Join the GNU Generation

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-05-02 00:25

Ole PE Jensen wrote:

> [...]
>
> Er der nogen standard, default til brug første gang jeg vil logge ind??

I tidligere udgaver skal man under installationen vælge
et root password, desuden har man i de nyeste udgaver
haft mulighed for at oprette andre brugernavne allerede
under installationen.

Hvis der findes andre brugernavne end root, så bør du
bruge et af dem. Hvis root er det eneste brugernavn, så
log ind med det og opret hurtigst mulig en anden bruger.

Du kan oprette en anden bruge med useradd kommandoen.
Skriv f.eks.

useradd ole
passwd ole

Og log så ud og ind med dit nye brugernavn.

Hvis du allerede har glemt dit password til root, så er
du da kommet rigtigt godt i gang. :-/ (Hvis det er
tilfældet så spørg endelig igen, så tager vi fat i den
besværlige procedure.)

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk