Rengøring af hjelm og handsker
Fra : Jesper Rune Larsen

Dato : 25-05-02 13:44

Hejsa,

Jeg kan snart ikke holde stanken i hjelmen ud.
Så, hvordan gør man sin hjelm ren? Jeg har også et par læderhandsker som
trænger til en omgang. Hvordan skal man gøre det?

Tusind tak for hjælpen.

Jesper Larsen
www.vfr.dk

Fra : Kenneth S

Dato : 25-05-02 15:45

"Jesper Rune Larsen" <jesper@vfr.dk> wrote in message
> [...]
> Så, hvordan gør man sin hjelm ren? Jeg har også et par læderhandsker som
> trænger til en omgang. Hvordan skal man gøre det?

Brug godt med vand og shampoo, indmaden tager ikke skade.

Kenneth
R1

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 25-05-02 16:19

jeg plejer at skylle hjelmen under bruseren.....bare skyld den godt
igennem...tag så noget hår shampoo og masser godt ind i skummet af
hjelmen.....skyld den grundigt og vupti stanken er ikke så slem.

handskere hvis de er af læder plejer jeg at tage på vaske hænder på normal
vis med håndsæbe og evt en neglebørste....derefter lader jeg dem tørre lidt
så de kun er fugtige...os så giver jeg dem rigeligt med læderbalsam eller
læderfedt...så er de rene og dejlig bøde bagefter

Lasse
RS154

Fra : Ole Baun

Dato : 25-05-02 16:38

"Jesper Rune Larsen" skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg kan snart ikke holde stanken i hjelmen ud.
> Så, hvordan gør man sin hjelm ren?

Jeg har købt, og med stor tilfredshed anvendt, en spraydåse Helmet Care
produceret af et firma der hedder Motorex.

Du får lige et uddrag af teksten på dåsen:
"Motorex hjelmrens. Renseskum og plejemiddel til indvendig hjelmpolstring
og -skål. Effektiv og hurtig. Fjerner lugt. Frisker farverne op. Skåner
overfladen.
Anvendelse: Grov tilsmudsning fjernes manuelt. Dåsen rystes godt. Påfør
skum. Lad skummet virke kortvarigt. Tør af med en tør klud".

Den kostede kr. 56,- hos Special MC i Aalborg, for et par år siden.

Ole Baun

Fra : TA

Dato : 28-05-02 00:37

> [...]
> Så, hvordan gør man sin hjelm ren? Jeg har også et par læderhandsker som
> trænger til en omgang. Hvordan skal man gøre det?

Til hjelmen kan også anvendes interiørrens eller indtræksrens
(auto-tilbehør) eller tæpperens (byggemarked).

Hvis handskerne også ligefrem stinker kan du købe en sæbe beregnet til læder
i en heste/hundesportsforretning. Vask efter anvisningerne på pakken - evt
med foeret udvendig.

Læg handskerne til tørre på aviser eller håndklæder i nogle dage. Handskerne
må ikke tørre i direkte sollys eller på radiatorer ol. Tag evt handskerne på
inden de er helt tørre for at strække læderet i facon.

Efter en uges tid (når handskerne er tørre) kan du give dem læderolie.
Læderolien trænger dybt ind i læderet og gør det vandtæt. Evt kan sluttes af
med et tyndt lag læderfedt (gerne m/bivoks).

--
TA

Fra : Armand

Dato : 20-06-02 21:42

TA <not@active.dk> skrev i en news:acufqq$11nt$1@news.cybercity.dk...

> Til hjelmen kan også anvendes interiørrens eller indtræksrens
> (auto-tilbehør) eller tæpperens (byggemarked).

Endsamt "møbelskum" !

--
Armand.
(der endnu ikke har testet rengøringstrick'et #1: Barberskum, indvendigt