Andet multimedie
bentjuul 3670
BMP eller JPG til ICO
Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 08-02-01 14:15

Findes der en nem måde, at lave en del af et BMP eller JPG billede om til et
ikon (ICO fil) ?

Michael
'

Fra : Niels Svendsen

Dato : 08-02-01 20:49

Prøv at downloade I-wiew, det er et gratis billedkikkerprogram. det kan gemme billeder som ico-filer.
Altså, klip det stykke ud, du vil bruge til ico, og gem det som ico-fil. Nemt ikke?

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 09-02-01 09:11

Nu har jeg fundet det.
Jeg har ikke været i stand til, at gemme som ICO fil.

Michael

Fra : Jan Langholm

Dato : 09-02-01 14:12

Gå ind på
http://www.all4you.dk/freeware/ENGELSKEGrafik.html
scroll ned til et program der hedder All Thumbs

...det kan det du forespørger!

Med venlig hilsen
Jan Langholm
www.all4you.dk (dansk og engelsk freeware)

Fra : Jakobsen

Dato : 09-02-01 17:54

> Findes der en nem måde, at lave en del af et BMP eller JPG billede om til
et
> ikon (ICO fil) ?

Du tager et stk. JPG- eller BMPbillede, beskærer det som du vil, laver
størrelsen om til 32*32 eller 64*64 pixels, gemmer det som en bitmapfil,
f.eks. bitmap.bmp og omdøber den så til bitmap.ico. Så har du dit icon!
(der er vist nogle regler om antallet af farver, men prøv dig lidt frem)

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-02-01 20:12

On Fri, 9 Feb 2001 17:54:28 +0100, "Jakobsen" <eusja@e-box.dk> wrote:

>JPG- eller BMPbillede [...]
>f.eks. bitmap.bmp og omdøber den så til bitmap.ico. Så har du dit icon!

Både ja og nej: det er ikke en ægte ikon-fil. Den accepteres som ikon
de fleste asteder, men ikke alle. Men som én skrev: IrfanView kan lave
den om til en ægte *.ico.

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/