TeleFona: Rod i bogholderiet
Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 08-02-01 14:09

NB: Svar til denne meddelelse vil automatisk blive sendt til
nyhedsgruppen news:dk.teknik.telefoni.mobil (dvs. 'FUT:
dk.teknik.telefoni.mobil').

Hej alle!

Jeg vil hermed opfordre alle TeleFona-abonnenter til at kigge deres
regninger ekstra godt efter i sømmene! Jeg har nemlig tilfældigvis
konstateret, at de havde opkrævet et forkert (og selvfølgelig for
højt...) beløb på min mobiltelefonregning for perioden fra 16. dec. 2000
til 15. januar 2001.

Den 14. januar havde jeg heldigvis checket min kontostatus via e-mail -
og da denne status ikke stemte overens med den fremsendte regning, så
ringede jeg naturligvis ind for at høre, hvad der var sket. Det grublede
Rasmus i deres kundeservice længe over, og derpå måtte han have fat på
Hans i deres bogholderi. Efter et par timer ringede Rasmus tilbage og
forklarede, at det var på grund af nogle "ekstraordinære kørsler" (hvad
det så betyder...), at der var sket en beklagelig fejl - men at jeg
selvfølgelig havde ret. Han fortalte samtidig, at det havde været "et
stort problem" for dem - ikke særlig betryggende! Jeg bad om en ny og
rettet faktura, som de lovede at fremsende hurtigt.

I dag modtog jeg så "fakturaen" - et brev fra Hans i bogholderiet,
hvoraf det fremgår, at jeg "efter aftale" skal betale det oprindelige og
lavere beløb. Altså ikke en egentlig faktura, blot et brev med angivelse
af det samlede beløb. Jeg ringede straks ind til Hans for at bede om en
forklaring og for at bede om en rettet faktura - svaret var, at "det kan
jeg desværre ikke tilbyde".

Derpå spurgte jeg, om dette var et problem, som gjaldt for andre kunder
også, og det måtte han så bekræfte at det var. Jeg fik ikke noget svar
på, om de havde tænkt sig at gøre noget ved dét. Da jeg forelagde ham,
at jeg åbenbart udelukkende fik min ret på grund af, at jeg selv havde
opdaget fejlen, svarede han, at "det måtte han desværre give mig ret i".

Dette tyder for mig på, at jeg langt fra er den eneste, der har fået
forkert faktura fra TeleFona - og det lader ikke til, at de selv har
tænkt sig at rette op på miséren...

Retfærdigvis må jeg sige, at jeg har modtaget en meget venlig og
imødekommende service fra de to medarbejderes side - men det ændrer ikke
på, at der åbenbart er tale om et generelt problem i deres bogholderi!

Venlig hilsen
Erland Stig Bredgaard

Fra : martin molich

Dato : 08-02-01 14:27

Hvis du ikke havde ringet ind, havde de sikkert ikke konstateret fejlen.
Besynderligt (!) at sådanne fejl stort set altid er til sælgers fordel - her
tænkes også på fejlagtige kassebon'er fra diverse supermarkeder.

Fra : Nina

Dato : 08-02-01 18:13

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Nina

Dato : 08-02-01 18:14

Hvad var det helt præsist der var galt med din regning?
Priserne?
opkaldene?
abb?
eller noget helt andet?

Fra : John Frandsen

Dato : 08-02-01 18:48

"Nina" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

Kunne du ikke gøre os alle en tjeneste, og beskære lidt i dine indlæg.
Der er ingen grund til at bundcitere et langt indlæg blot for at stille
et spørgsmål.

--
mvh/regards John

Kom og tilmeld dit link på vores gratis Link-sider
http://fp.worldonline.dk/fpeisl27461 (u. pop-up)
http://go.to/agersoft (m. pop-up)

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 08-02-01 23:20

"Nina" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad var det helt præsist der var galt med din regning?

Der var det galt med min regning, at jeg blev opkrævet for næsten
dobbelt så lang samtaletid, som jeg havde brugt. Den 14. januar var der
registreret, at jeg havde brugt 38 minutters samtaletid (dvs. jeg skulle
så betale 'ekstra' for 8 minutter, da jeg har et FastPris30-abonnement).
I stedet blev jeg opkrævet for sammenlagt 52 minutter udover de
forudbetalte samtaleminutter. Da jeg var sikker på, at jeg ikke havde
haft telefonen tændt den 14. og 15. januar, kunne der umuligt være
kommet yderligere samtaler på end dem, som var registreret den 14.
januar - hvilket de også gav mig ret i efter min henvendelse. Men havde
jeg ikke selv opdaget fejlen, havde jeg bare fået lov til at betale det
opkrævede beløb.

Mvh.
Erland

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-02-01 00:46

Hej...

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@bredgaard.net> wrote:

>Jeg vil hermed opfordre alle TeleFona-abonnenter til at kigge deres
>regninger ekstra godt efter i sømmene!

De 2 medarbejdere du har talt med har uden tvivl ret - Man kan læse
flere steder i dagspressen idag at Fona har store økonomiske problemer,
med et underskud på kr. 100 Millioner, bla. hidrørende fra meget store
vanskeligheder med indkøring af et nyt edb system, og iøvrigt fra deres
teleselskab TeleFona.
--
M.v.h. Ole

Fra : Henrik Vest

Dato : 09-02-01 12:28

> vanskeligheder med indkøring af et nyt edb system, og iøvrigt fra deres
> teleselskab TeleFona.

Deres problemer med EDB systemet vedrører, så vidt jeg husker indførslen af
et SAP system - bare spørg B&O, Lego o.m.a som har haft lignende problemer -
men det har vel næppe noget med afregningen overfor TeleFona's kunder at
gøre ....

Mvh
Henrik

Fra : R. Ilsøe

Dato : 09-02-01 22:04

> Dette tyder for mig på, at jeg langt fra er den eneste, der har fået
> forkert faktura fra TeleFona - og det lader ikke til, at de selv har
> tænkt sig at rette op på miséren...

Hold fast, så kan jeg bedere forstå at min regning var på 1600 for en måned.
Så meget mener jeg da ikke jeg havde snakket! Hvor kan jeg tjekke det henne?

R. Ilsøe

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 11-02-01 00:50

"R. Ilsøe" <maa@no-spam-vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> Hold fast, så kan jeg bedere forstå at min regning var på 1600 for en
> måned. Så meget mener jeg da ikke jeg havde snakket! Hvor kan jeg
> tjekke det henne?

Det bliver nok svært at bevise noget, hvis du ikke i løbet af perioden
selv har tjekket din kontostatus. Men du kan evt. prøve at ringe til
TeleFonas kundeservice. Af en eller anden grund havde deres kundeservice
i mit tilfælde nemlig registreret mit forbrug rigtigt, mens
bogholderiets registrering var forkert - til stor forvirring ikke mindst
for dem selv...

Mvh.
Erland

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-02-01 11:06

Hej er der ingen af jer der gerne vil have et abbonomang til 0 kr om måneden
og aften priser til0,95 øre i min. dagspriser tl 1,89 sms til 40 øre og så
kan man ringe fra udlandet det er værd at tage med.. ikke

johnny@zybermail.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-02-01 13:15

"Johnny Nielsen" <lolo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der ingen af jer der gerne vil have et abbonomang til 0 kr om måneden
> og aften priser til0,95 øre i min. dagspriser tl 1,89 sms til 40 øre og så
> kan man ringe fra udlandet det er værd at tage med.. ikke

Nu er det kun 3. gang jeg ser dette på ganske kort tid.
Og du mener vel ikke at man kan ringe for 0,95 øre om aftenen?
Men kunne du ikke skrive det lidt om - til et mere forståeligt sprog?

--
Mvh. Morten Fruergaard, som har disse 2 biler til salg. Tlf.: 21230025
Fiat Uno 70 SXie, '90, grå, 100T km, el-ruder, c-lås, tågelygter, sænket