Info på en VF400F - 1985 model ...
Fra : Lasse Madsen

Dato : 24-05-02 20:58

Hej alle sammen

Jeg har fundet en rigtig "fed" mc på nettet og kigget lidt rundt omkring
efter information omkring denne men jeg har ikke rigtigt kunne danne mig et
helheds indtryk af cyklen og håber derfor at få nogle
?ejer erfaringer?

Der er tale om en Honda VF400F m. kåbe fra 1985 der har kørt ca 62000km med
følgende annonce tekst:

<annonce tekst>
God begynder cykel, lille, hurtig, og lethåndterlig topfart 185km/t. 55 hk,
indkapslede skivebremser for og bag, næsten nye for- og bagdæk, samt
bremseklodser, servicetjek d.1/3. Starter og kører godt

bilde: < http://www.mc-basen.dk/images/kunde_billeder/123330.jpg >
</annonce tekst>

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor lang levetid sådan en motor typisk har
og om der er nogle klassiske problemer der opstår hen ad vejen med den model
motorcykkel ?

Ydermere kunne jeg godt tænke mig at høre om det kan ladesig gøre at drosle
denne mc ned til lille kørekort ?

Og så lige det klassiske spørgsmål er den dyr i forsikring

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 25-05-02 10:11

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> og om der er nogle klassiske problemer der opstår hen ad vejen med den

Alt hvad jeg har hørt om den cykel og 500 modellen (bl.a. fra en Honda
forhandler) er at den efter max. 40.000 km går i stykker for et godt ord! Og
at den er dyr at reparere på. Hold dig hellere fra den.

Mvh.
Asger
ZX-10

Fra : Richard Pade

Dato : 26-05-02 19:28

Lasse Madsen wrote:

> [...]
> og om der er nogle klassiske problemer der opstår hen ad vejen med den model

www.vfr.dk finder du sikkert en eller flere med erfaring, men ellers: De
første årgange - 82-83 - sled knastaksler pga for svag olietilførsel til toppen
især på cykler, hvis ejere fedtede med omdrejningerne. Det burde være lavet på
84-modellerne (pas på: Produktionsår, ikke første indreg.år); det er det i det
mindste på de større 700/750/1000/1100-motorer. Til de fleste af disse motorer
kan man købe et såkaldt oil-mod, et uoriginalt kit der forøger olietilførslen.
Det er sikrest at chekke knaster og vippetøj visuelt for slid, inden du køber.
Med fornuftig kørsel holder knasterne let 50-60 kkm, resten af motoren
formentlig det tredobbelte uden problemer.

> Ydermere kunne jeg godt tænke mig at høre om det kan lade sig gøre at drosle
> denne mc ned til lille kørekort ?

Der er firmaer i D, der laver drosselkit til stort set alle cykler, selv
Hayabusa, men spørgsmålet err, om de danske myndigheder godkender det. Spørg evt
Færrdselsstyrelsen, hvad deres krav til dokumentation er.

Richard
'85 VF750S Veffer Dancer