Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor findes der test af Digitale cameraer
Fra : Inga og Hans Jørgen

Dato : 24-05-02 19:58

Er der nogen som kan oplyse om hvor man kan finde test af digital cameraer

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-05-02 20:00

"Inga og Hans Jørgen" <ioghjc@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som kan oplyse om hvor man kan finde test af digital cameraer

Hej!

www.dpreview.com
www.steves-digicams.com
www.imaging-resource.com
www.dcresource.com

Men du behøver ikke anmeldelser - køb dig et Sony DSC-F707. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : J@N

Dato : 24-05-02 22:16

"Morten Wartou" <donteventryspammingme@lokum.nu> skrev i en meddelelse
> Men du behøver ikke anmeldelser - køb dig et Sony DSC-F707. :)

Kan ikke ligge i en brystlomme - køb i stedet en Canon IXUS 330.

Jan

Fra : Lars

Dato : 24-05-02 21:43

> Kan ikke ligge i en brystlomme - køb i stedet
> en Canon IXUS 330.

Eller gå en klasse op i CCD - uden at gå på kompromis med brystlommen - med
f.eks. et Sony DSC-P5

(3,3 Mpixel, samme størrelse, mindre vægt - se forskellene via
www.dpreview.com)

Der er uendelig mange muligheder. Dog syntes jeg personligt at Canon tager
sig godt betalt for deres Ixus serie. Det er nogle dyre kameraer
specifikationerne taget i betragtning.

- Lars

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-05-02 23:32

"J@N" <itjf@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:acm725$crm$1@sunsite.dk...

> "Morten Wartou" <donteventryspammingme@lokum.nu> skrev i en meddelelse
> Kan ikke ligge i en brystlomme - køb i stedet en Canon IXUS 330.

Jo, til et lejlighedsbillede i ny og næ - seriøs fotografering, på begrænset
budget, så er det F707.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : U. Pedersen

Dato : 24-05-02 22:12

On Fri, 24 May 2002 20:59:57 +0200, "Morten Wartou"
<donteventryspammingme@lokum.nu> wroti:

>Men du behøver ikke anmeldelser - køb dig et Sony DSC-F707. :)
Ja, sådan en ville jeg også gerne ha.
Men må nøjes med min Sony DSC-S50

Men jeg kender en fotograf som netop har valgt en 707

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)
http://www.pbase.com/luf123/root

Fra : Lotte M

Dato : 24-05-02 23:49

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev :

> Men jeg kender en fotograf som netop har valgt en 707

Pudsigt, for det gør jeg også

Jeg har afprøvet en Coolpix 5000, Minolta D7, Fuji 6900z
og Sony 707.

Minolta'en er jeg ikke så vild med, men de andre er bestemt
ikke ringe - jeg er især imponeret over Fuji'en, som jeg synes
klarer sig fantastisk godt (er reelt "kun" 3.1 mio pix) i forhold
til de andre, både hvad angår billedkvalitet og funktioner.

Hvad angår Sony'en vil jeg fremhæve; at den kan fokusere
i mørke, at den indbyggede flash er overraskende god, at
batterilevetiden er fremragende, at den arbejder hurtigt (opstart,
zoom, fokus og lagring) og har et godt objektiv.

Sony'en har et mærkværdigt design, jeg vil gå så vidt at sige
den er grim, men den ligger fantastisk godt i min hånd.

Hvis alt går vel kan jeg hente den på onsdag
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Mikkel Bech-Petersen

Dato : 25-05-02 11:02

Lotte M wrote:

> [...]
> batterilevetiden er fremragende, at den arbejder hurtigt (opstart,
> zoom, fokus og lagring) og har et godt objektiv.

Nu nævner du fokus - generelt synes jeg de digital-kameraer jeg har
prøvet har været for langsomme på dette punkt. Langsomme nok til at det
har været det afgørende argument for ikke at købe en.

Jeg har dog ikke prøvet de nyeste digi-kameraer, som du nævner, men jeg
er meget nysgerrig efter at vide hvor hurtigt de fokuserer i forhold til
gode spejlreflekskameraer.

MVH

Mikkel

--
Mikkel Bech-Petersen
stud.scient, Department of Computer Science, University of Aarhus,

Fra : Lotte M

Dato : 25-05-02 11:41

"Mikkel Bech-Petersen" <mikkelb@daimi.au.dk> skrev :

> Jeg har dog ikke prøvet de nyeste digi-kameraer, som du nævner, men jeg
> er meget nysgerrig efter at vide hvor hurtigt de fokuserer i forhold til
> gode spejlreflekskameraer.

Det er længe siden jeg har haft et spejlreflekskamera i hænderne,
så den sammenligning må andre give et bud på - Niels?

På gamle kamera (Olympus 2500L) har den langsomme fokusering
været et irritationsmoment. Af de kameraer jeg har prøvet for nylig
vil jeg fremhæve Fujien og Sonyen, hvor jeg ikke oplever hastigheden
som værende et problem. Den sløvende faktor har snarere været, at
jeg ikke har lavet optagelser nok, til at være fuldt fortrolig med
kameraerne - det skal jo helst være sådan, at jeg slet ikke tænker
på om jeg zoomer, fokuserer osv.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 25-05-02 07:40

> [...]
> www.imaging-resource.com
> www.dcresource.com
>
> Men du behøver ikke anmeldelser - køb dig et Sony DSC-F707. :)

Vær i den forbindelse lige opmærksom på at prisen for Sonys digitale kort
(memorysticks) er noget højere end det andre kameraer bruger. Hvis I ikke
skal tage mange billeder, kan det være ligemeget, men ellers bliver
hukommelseskortene hurtigt til en ret seriøs prisforhøjelse, da de er ret
meget dyrere end f.eks. CompactFlash kort, som bruges i de fleste andre
kameraer.

Hilsen,
Per Madsen

Fra : U. Pedersen

Dato : 25-05-02 10:48

On Sat, 25 May 2002 08:40:28 +0200, "Per Madsen"
<per_madsen(nospam)@vip.cybercity.dk> wroti:

> [...]
>hukommelseskortene hurtigt til en ret seriøs prisforhøjelse, da de er ret
>meget dyrere end f.eks. CompactFlash kort, som bruges i de fleste andre

Hej Per.

Købt de rigtige steder, så koster en 128 MB Memory Stick ikke mere end
du giver for et Sompact Flash kort.

Fra : Ghetto Svend

Dato : 25-05-02 14:22

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 25 May 2002 08:40:28 +0200, "Per Madsen"
>
> Købt de rigtige steder, så koster en 128 MB Memory Stick ikke mere end
> du giver for et Sompact Flash kort.
> --
Hvor er de rigtige steder? I flg. edbpriser.dk koster Memory Stick det
dobbelte af CF-kort.

Svendemand

Fra : U. Pedersen

Dato : 26-05-02 02:12

On Sat, 25 May 2002 15:22:01 +0200, "Ghetto Svend"
<svendjensen@get2net.dk> wroti:

>"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en meddelelse

>Hvor er de rigtige steder? I flg. edbpriser.dk koster Memory Stick det
>dobbelte af CF-kort.
>
>Svendemand

Hej svendemad

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men der er noget der hedder, at
man prutter om prisen

Fra : J@N

Dato : 26-05-02 19:01

> [...]
> <svendjensen@get2net.dk> wroti:

> Hej svendemad
>
> Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men der er noget der hedder, at

Så kan du vel også prutte et cfkort ned til det halve af et sony stick.

Jan

Fra : Uni Bull

Dato : 24-05-02 20:01

www.dpreview.com

--
Uni Bull
København K

Fra : Frank Andersen

Dato : 25-05-02 10:47

On Fri, 24 May 2002 20:58:25 +0200, "Inga og Hans Jørgen"
<ioghjc@mobilixnet.dk> wrote:

>Er der nogen som kan oplyse om hvor man kan finde test af digital cameraer

http://www,megapixel.net

/Frank

Fra : Frank Andersen

Dato : 25-05-02 10:52

<ioghjc@mobilixnet.dk> wrote:

Er der nogen som kan oplyse om hvor man kan finde test af digital
cameraer

http://www.megapixel.net

/Frank

Fra : U. Pedersen

Dato : 25-05-02 11:54

On Sat, 25 May 2002 11:52:27 +0200, Frank Andersen
<franka@e-privat.dk> wroti:

> [...]
><ioghjc@mobilixnet.dk> wrote:
>
>Er der nogen som kan oplyse om hvor man kan finde test af digital

Hej Frank, se op i samme tråd, så finder du masser af mulighedder

Fra : Frank Andersen

Dato : 25-05-02 18:48

On Sat, 25 May 2002 12:54:13 +0200, U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk>
wrote:

>On Sat, 25 May 2002 11:52:27 +0200, Frank Andersen
><franka@e-privat.dk> wroti:

>Hej Frank, se op i samme tråd, så finder du masser af mulighedder

Prøv lige at se, hvad inlægget går ud på. Det er ikke mig, der
spørger, jeg giver blot en link til, hvad jeg mener er en af de bedste
sites med reviews. De kender endog de europæiske betegnelser for
kameraer, som sælges i USA under en anden modelbetegnelse men ellers
er identisk (eks. Olympus D-520Z = C-220Z).

/Frank

Fra : Alan Thwaites

Dato : 25-05-02 14:23

"Frank Andersen" <franka@e-privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.megapixel.net
>
> /Frank
> Hvis ens engelske kundskaber ikke rækker er der.-
www.digit.no/Tester med anmeldelser på norsk. >
Alan. (dog ikke på højde med dpreview)

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-02 21:27