Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
pc billede på tv ser meget sløret ud
Fra : Rabbit HGC

Dato : 07-12-00 10:31

Hej alle

Jeg har lige smidt et svhs kabel fra grafikkortet til scartstik + et stik
fra lydkort til scartstik. Scartstik sidder i b&o fjernsyns scart indgang.
Det virker fint, både lyd og billede er på tv skærmen. Men det er simpelthen
så sløret at det næsten ikke kan ses.

Grafikkortet er et creative nvidia geforce ddr med 32 mb ram, svhs udgang.

Venligst

Bo
sofus@post1.tele.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-12-00 11:47

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra lydkort til scartstik. Scartstik sidder i b&o fjernsyns scart indgang.
> Det virker fint, både lyd og billede er på tv skærmen. Men det er

Billedet bliver aldrig så godt som på en monitor.

Hvis du vil kunne se teksten på ikoner mv skal du
indstille din windows til at bruge nogle større typer
(det er i hvert fald min erfaring).

Kablerne/omformeren kan også have noget at sige -
kvalitetskabel er aldrig nogen dårlig ide.

Du kan evt. prøve at beskrive nærmere hvordan
dit billede ser ud - hvilke ting det kniber med at
se.

Alternativt kan du investere i en ekstern vga -> tv omformer.

Har selv lige købt en Trust Televiewer - den sparker r** og
billedet står meget skarpere end med mit TNT2Ultra kort.

--
Peter J

Fra : Rabbit HGC

Dato : 07-12-00 12:41

Det drejer sig mere om dvd film.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 07-12-00 12:36

> Det drejer sig mere om dvd film.

Hvis du skal bruge det til bare lidt, så skal du have en Matrox Dualhead
kort i, det er det eneste med en god tvudgang.

\MK

Fra : Martin Liversage

Dato : 07-12-00 20:24

"Morten Klostergaard" <Morten@Klostergaard.dk> wrote in message
> Hvis du skal bruge det til bare lidt, så skal du have en Matrox Dualhead
> kort i, det er det eneste med en god tvudgang.

Hvad med et ATI Radeon All-In-Wonder? Jeg har hørt at det har en meget godt
video-del, men jeg har ikke selv tjekket det. Havde du også det i tankerne
da du skrev at Matrox var det eneste som duede?

--
Martin (e-mail: martin @t liversage d0t com)
Der findes tre slags mennesker: dem der kan tælle og dem der ikke kan

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 19:02

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-12-00 19:02