Andet multimedie
bentjuul 3670
Thumbnails
Fra : Ivan G

Dato : 10-12-00 20:32

Jeg har en del billeder jeg gerne ville lægge på nettet. Men for at gøre det
hurtigere at overskue dem vil jeg gerne lægge thumbnail op.....men hvilket
program kan tage en bunke jpg-billeder og lave thumnails ud fra dem? +evt.
en lille forklaring.....

Ivan G

Fra : Thomas

Dato : 10-12-00 21:18

Ivan G <litz97(NOSPAM)@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:910m2e$s44$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> program kan tage en bunke jpg-billeder og lave thumnails ud fra dem? +evt.

Har du Photoshop eller adgang til det, kan den lave det hele for dig. Det
hedder webgallery. Jeg tror det kom med fra ver. 5.0 (ret mig lige, hvis jeg
tager fejl).

Du kan evt. se resultatet på min side (den øverste i min signatur), der har
jeg brugt funktionen til at lave thumbnails af vores undervandsbilleder fra
Egypten.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-12-00 21:22

On Sun, 10 Dec 2000 21:17:52 +0100, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

>Har du Photoshop eller adgang til det, kan den lave det hele for dig.

Sandt! Men hvis manden ikke har Photoshop eller x tusind ledige
kroner, klarer det gratis Irfan View opgaven - endda ret elegant

http://stud1.tuwien.ac.at/~e9227474/english.htm
--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : -= lauer =-

Dato : 10-12-00 23:46

> [...]
> hedder webgallery. Jeg tror det kom med fra ver. 5.0 (ret mig lige, hvis

Hvor er det lige du mener det er i programmet ?

> [...]
har
> jeg brugt funktionen til at lave thumbnails af vores undervandsbilleder

Ja det ser pænt ud. Men laver den også frem og tilbage ?

Venlig hilsen
Lauer

Fra : Søren Blom

Dato : 11-12-00 01:04

Med ACDSee kan man også lave Thumbnails og den kan lave web-sitet for en.
Programmet kan hentes fra nettet.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : emj

Dato : 11-12-00 02:49

Søren Blom skrev i <9115iu$qh1$1@news.inet.tele.dk>:

>Med ACDSee kan man også lave Thumbnails og den kan lave web-sitet for en.

Det kan Ifranwiev også og den er gratis
Hilsen emj

Fra : Thomas

Dato : 11-12-00 11:11

> Hvor er det lige du mener det er i programmet ?

File -> Automate -> Web Photo Gallery

> Ja det ser pænt ud. Men laver den også frem og tilbage ?

Den laver siden som du ser den, også med frem og tilbage.

Fra : N/A

Dato : 11-12-00 17:50

Fra : Thomas

Dato : 11-12-00 17:50

> Nej. Det kan jeg ikke... så det kunne være at man lige skulle prøve det.

Den sætter det selv ind automatisk. Skriv igen, hvis du får problemer.