Hvor lagrer IE filene?
Fra : Terje

Dato : 24-05-02 19:06

På min W2000 lagrer Internet Explorer websidene jeg leser i C:\Documents and
Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\.
Er det mulig å finne filnavn og bane til det dokumentet som IE viser i
aktivt vindu? Jeg ønsker at en VB dll kan hente opp denne fila og parse
html-koden. Når jeg velger View Source og html-koden åpnes i Notepad så ser
jeg at denne informasjonen sendes til Notepad. Noen som kan hjelpe meg med
dette?

terje

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 24-05-02 20:20

"Terje" <ILOVESPAMnidaros2001@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
ser
> jeg at denne informasjonen sendes til Notepad. Noen som kan hjelpe meg med

Hvis det du ønsker er å få tak i kilden til en adresse og få den frem i ditt
VB-program, så kan det enkelt gjøres ved å koble seg til hostingen og be om
å få sendt kilden.

La oss tenke oss ABC Startsiden sin forside. Da blir det :

Winsock.RemotePort = 80
Winsock.RemoteHost = www.startsiden.no
Winsock.Connect

Når man er tilkoblet sender man headeren :

Dim FileFromServer As String
FileFromServer = "/" 'Undermappe og eventuelt filnavn som skal hentes.

Winsock.SendData "GET " & FileFromServer & " HTTP/1.0" & vbCrLf & "Host: " &
Winsock.RemoteHost & "" & vbCrLf & vbCrLf

Hent ut informasjonen på vanlig måte fra Winsock. Minner om at HTTP-headeren
kommer før kilden.

Lykke til :)

--

Vennlig hilsen Erlend

erlendkb@online.no - ICQ: 42053660
http://www.kleggen.com/ - http://www.pizza.no/

Fra : Terje

Dato : 24-05-02 22:00

> [...]
&
| Winsock.RemoteHost & "" & vbCrLf & vbCrLf
|
| Hent ut informasjonen på vanlig måte fra Winsock. Minner om at

Takk for svaret. Det du beskriver er den løsningen jeg benytter pr. i dag,
dvs jeg bruker XMLHTTP fordi denne installeres sammen med IE (v.5+ tror
jeg). Men en mer elegant løsning ville være om jeg slapp å laste ned siden 2
ganger. Alt jeg ønsker er jo tilgang til den html-koden som IE allerede
viser. Så vidt jeg vet så lagrer IE først de filer den laster ned et sted
ala: Temporary InternetFiles\Content.IE5\. Deretter parser IE html-koden og,
så vidt jeg vet, tildels modifiserer den hvis IE mener at den ikke er
korrekt (eks: at tagger ikke er lukket). Derfor tror jeg det er greit å
hente opp råkoden. Jeg prøver å lese på nett om Internett Explorer sin
Object Model i håp om å finne en måte å hente filbane og html-kode, men har
ikke funnet noe som jeg kan bruke så langt.
terje