Andet multimedie
bentjuul 3670
et godt logo?
Fra : merlin

Dato : 24-05-02 18:25

Hej,

Min far kom forleden og spurgte mig om jeg ikke kunne lave et logo til hans
firma.
Jeg sagde da jo det kunne jeg da godt prøve.

Men måske var det alligevel en for stor mundfuld jeg tog i munden.

Hvad er et godt logo?
Hvordan laver man et logo?
Er der nogle guider tutorials eller lign.?

Med venlig hilsen
Thomas

--
Klip det bort der ikke svares på,
og svar under det der citeres

Fra : FeZ

Dato : 24-05-02 21:24

"merlin" <merlin@merlin.sprex.dk> skrev i en meddelelse
> Men måske var det alligevel en for stor mundfuld jeg tog i munden.
>
> Hvad er et godt logo?

Et der bliver godkendt af kunden
Seriøst - et godt logo i mine øjne er primært
et der passer til firmaets profil og gerne til den
branche man er i. Men der er ingen endegyldig
sandhed.
Jer foretrækker logoer der er holdt så simple
som muligt uden overdreven brug af effekter -
men igen hænger det meget sammen med
hvorledes det er udført, og om logo og firma
"passer sammen"
Men vigtigst af alt: Det skal selvfølgelig være pænt og se
professionelt ud.

> Hvordan laver man et logo?

Tjah, det er ligeledes svært at svare på - men
hvis man har besluttet sig for de grove snit i logoet
så åbner man sit grafikprogram og går igang.
Lav logoet i vektor-format - så er der mere fleksibelt
idet det bliver skalerbart uden tab af kvalitet (dvs
i eks. Adobe Illustrator, Corel Draw el. lign.).
Derved kan det bruges til alt fra tryk af store
skilte til små logoer på brevpapir.

> Er der nogle guider tutorials eller lign.?

Det er der sikkert - men det kommer jo helt an på hvad
det er for et logo du vil lave. Lav nogle skitser på papir
og arbejd udfra det. Det er primært et spørgsmål om at have
grafiske talenter - har du ikke det tror du skal overveje at
få andre til at lave det, især da det er til en virksomhed.
Programmerne kan stort set alt, men hvis
ikke man har sans for det hjælper det ikke en hujende
papfis

Ikke for at fornærme dig, men ud fra de spørgsmål du stiller
virker det ikke til at du har meget erfaring med grafisk arbejde.
Det at lave et logo drejer sig ligeså meget om at gøre forarbejdet
ordentligt og få bygget en eller anden idé ind i det som skal vise
folk hvad det er for et firma man har med at gøre. Et dårligt udført
logo kan være med at til at give indtryk af at det ikke er et særligt
professionelt firma man har med at gøre.
Og igen: Grafiske evner er nøglen til det hele !

Nu har jeg indviet dig i hvorledes jeg arbejder, men der
vil sikkert være mange andre bud.
Just my 2 cents
--
FeZ