Visual Basic + MySQL connect?
Fra : Morten Davidsen

Dato : 24-05-02 16:23

Er dette muligt .. og hvis ja .. nogen som har et eksempel på noget kode?

Mvh
/MD

Fra : Dennis T. Holm

Dato : 24-05-02 17:14

Øøøøhhh.. heheh kom måske til at maile til dig istedet.. ved det ikke lige..
Prøver igen

Det er muligt at lave MySQL DB adgang fra VB. Du skal blot downloade MyODBC
driveren på http://www.mysql.com/

MVH.. Dennis Taszarek Holm

Fra : Knud Rogilds

Dato : 24-05-02 23:46

Det er ikke noget problem. Som nævnt før, skal du downloade ODBC driveren
fra MySQL's site. Jeg har flere applikationer kørende. Jeg har haft nogle
problemer med mine kunders selvinstallerede firewall, så jeg er gået over
til at bruge maskinens lokale DNS, men før det konnektede jeg med den
følgende connectstring:

strConnect = "PROVIDER=MSDataShape;Data
PROVIDER=MSDASQL;driver={MySQL};server=<ServerName>;uid=<userid>;pwd=<passwo
rd>;database=<databasenavn>;"

Når du har MySQL driveren på plads er det nemt at lave et entry for din
database. Så er connectstring:

"DSN=<DNSNavn>"