/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Hvad nu hvis....
Fra : BB


Dato : 24-05-02 15:29

en CPU køler (som man selv har monteret korrekt) går i stykker og ødelægger
CPU'en og der er garanti på begge, men er købt to forskellige steder.
Hvem skal betale for CPU'en?

VH
BB
København


*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.



 
 
Peter G C (24-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 24-05-02 15:31

BB <BB@tdcnospamadsl.dk> skrev:

> en CPU køler (som man selv har monteret korrekt) går i stykker og
> ødelægger CPU'en og der er garanti på begge, men er købt to forskellige
> steder. Hvem skal betale for CPU'en?

Principielt skal producenten af køleren betale.

Der er vel tale om produktansvar....?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Sebastian (24-05-2002)
Kommentar
Fra : Sebastian


Dato : 24-05-02 16:39

Hvad nu hvis...

> en CPU køler (som man selv har monteret korrekt) går i stykker og
ødelægger
> CPU'en og der er garanti på begge, men er købt to forskellige steder.
> Hvem skal betale for CPU'en?

Jeg går ud fra der er tale om skade som følge af overophedning pga. en
defekt blæser.
Mit svar har ingen juridisk værdi eller opbakning, men det er hvad er hvad
jeg har erfaret som sælger i EDB-branchen.

Producenten eller forhandleren af blæseren skal betale, alt efter hvem du
taler med.
Ingen af dem er særligt villige til det, selvom man hiver paragraffer frem
om produktansvar.

Der har i hvert fald aldrig i praksis været tale om at forhandleren af CPUen
skulle erstatte.

/ Sebastian



Henning (24-05-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 24-05-02 20:31


>Der har i hvert fald aldrig i praksis været tale om at forhandleren af CPUen
>skulle erstatte.
>

Korrekt - er der tale om en "følgeskade" er det bare ærgerligt!


Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Sebastian (24-05-2002)
Kommentar
Fra : Sebastian


Dato : 24-05-02 22:51


> Korrekt - er der tale om en "følgeskade" er det bare ærgerligt!

Både og. Virksomhedens advokat gjorde faktisk os sælgere opmærksomme på der
var noget som hed produktansvar, men at det skulle vi ikke følge med mindre
kunden virkelig gik amok.

Er der nogen med kompetence og lyst til at finde paragrafferne frem om
produktansvar?

/ Sebastian




Kristian Storgaard (25-05-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 25-05-02 05:07

On 24.05.2002 23:50, in article
3ceeb539$0$11932$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Sebastian" <casm@mail.dk>
wrote:

> Er der nogen med kompetence og lyst til at finde paragrafferne frem om
> produktansvar?

Orker det ikke lige nu (se på tiden for indlægget), men gå ind på
retsinfo.dk og søg på produktansvarsloven som populærnavn. Så finder du
loven. Den ridser nogle linjer op, men den er suppleret af en række uskrevne
regler, som også er gældende ret.

/kristian


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste