|
| Hvad nu hvis.... Fra : BB |
Dato : 24-05-02 15:29 |
|
en CPU køler (som man selv har monteret korrekt) går i stykker og ødelægger
CPU'en og der er garanti på begge, men er købt to forskellige steder.
Hvem skal betale for CPU'en?
VH
BB
København
*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.
| |
Peter G C (24-05-2002)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 24-05-02 15:31 |
|
BB <BB@tdcnospamadsl.dk> skrev:
> en CPU køler (som man selv har monteret korrekt) går i stykker og
> ødelægger CPU'en og der er garanti på begge, men er købt to forskellige
> steder. Hvem skal betale for CPU'en?
Principielt skal producenten af køleren betale.
Der er vel tale om produktansvar....?
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Sebastian (24-05-2002)
| Kommentar Fra : Sebastian |
Dato : 24-05-02 16:39 |
|
Hvad nu hvis...
> en CPU køler (som man selv har monteret korrekt) går i stykker og
ødelægger
> CPU'en og der er garanti på begge, men er købt to forskellige steder.
> Hvem skal betale for CPU'en?
Jeg går ud fra der er tale om skade som følge af overophedning pga. en
defekt blæser.
Mit svar har ingen juridisk værdi eller opbakning, men det er hvad er hvad
jeg har erfaret som sælger i EDB-branchen.
Producenten eller forhandleren af blæseren skal betale, alt efter hvem du
taler med.
Ingen af dem er særligt villige til det, selvom man hiver paragraffer frem
om produktansvar.
Der har i hvert fald aldrig i praksis været tale om at forhandleren af CPUen
skulle erstatte.
/ Sebastian
| |
Henning (24-05-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 24-05-02 20:31 |
|
>Der har i hvert fald aldrig i praksis været tale om at forhandleren af CPUen
>skulle erstatte.
>
Korrekt - er der tale om en "følgeskade" er det bare ærgerligt!
Henning
hsb@FJERNESimage.dk
| |
Sebastian (24-05-2002)
| Kommentar Fra : Sebastian |
Dato : 24-05-02 22:51 |
|
> Korrekt - er der tale om en "følgeskade" er det bare ærgerligt!
Både og. Virksomhedens advokat gjorde faktisk os sælgere opmærksomme på der
var noget som hed produktansvar, men at det skulle vi ikke følge med mindre
kunden virkelig gik amok.
Er der nogen med kompetence og lyst til at finde paragrafferne frem om
produktansvar?
/ Sebastian
| |
Kristian Storgaard (25-05-2002)
| Kommentar Fra : Kristian Storgaard |
Dato : 25-05-02 05:07 |
|
On 24.05.2002 23:50, in article
3ceeb539$0$11932$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Sebastian" <casm@mail.dk>
wrote:
> Er der nogen med kompetence og lyst til at finde paragrafferne frem om
> produktansvar?
Orker det ikke lige nu (se på tiden for indlægget), men gå ind på
retsinfo.dk og søg på produktansvarsloven som populærnavn. Så finder du
loven. Den ridser nogle linjer op, men den er suppleret af en række uskrevne
regler, som også er gældende ret.
/kristian
| |
|
|