Billig i forsikring???
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 24-05-02 14:07

Hej gruppe!!!

Jeg er lidt på udkik efter en kværn! Den skulle gerne være billig i
forsikring, men må også gerne være lidt kvik! Nu ved jeg godt at det ikke
hører sammen...
MEN ALTSÅ!!!
Jeg har ikke den vilde erfaring indenfor mc kørsel så det bliver min første
kværn!
Hmm... Nybegynder... -Kvik motorcykel... Hmmm....!!! Ved godt at det lyder
lidt dræstisk, det er simpelthen fordi at jeg ikke vil bruge penge på noget
som jeg bliver træt af efter en sæson!

Nogle forslag????

Med venlig hilsen:

Oliver "X-Ray"

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 24-05-02 14:13

> [...]
> Hmm... Nybegynder... -Kvik motorcykel... Hmmm....!!! Ved godt at det lyder
> lidt dræstisk, det er simpelthen fordi at jeg ikke vil bruge penge på

Honda CB 500
Suzuki GS 500 E
Kawasaki ER-5

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 24-05-02 14:15

> [...]
> Hmm... Nybegynder... -Kvik motorcykel... Hmmm....!!! Ved godt at det lyder
> lidt dræstisk, det er simpelthen fordi at jeg ikke vil bruge penge på

Hvor mange penge vil du da bruge?
En Hornet er (relativ) billig i forsikring da den er kategoriseret som en
touring-mc, men den er til gengæld ikke specielt billig i indkøb.
Erfaringen viser, at denne type indlæg ofte genererer flere spørgsmål end de
besvarer, så jeg tror du bliver nødt til at udspecificere dine ønsker lidt
mere...

/Jakob
Hornet

Fra : molnit

Dato : 24-05-02 15:10

> Hvor mange penge vil du da bruge?
> En Hornet er (relativ) billig i forsikring da den er kategoriseret som en
> touring-mc, men den er til gengæld ikke specielt billig i indkøb.

Nå ??? Den er på Runa's liste... så de er udelukket, og med 4-5 års
ancinitet... så siger Top DK 14,5K, Tryg 22K og de andre ville ha jeg skulle
blive 30 år først... så hvis du mener det er billigt, så vil jeg nødig vide
hva 1 års prisen er :(

En anden ting er så... er det som nybegynder maskine, og han køber en
med 16" hjul... de første årgang, så tror jeg han hurtigt blir bange for
den. og så er 98HK IKKE en begynder størelse.

VH
Lars Molnit
Som er på udkig til køb af en Honda CB 600 F aka Hornet, eller en RD
350...

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 24-05-02 15:29

> [...]
skulle
> blive 30 år først... så hvis du mener det er billigt, så vil jeg nødig

Bevarres......
Så er jeg måske bare ekstremt heldigt stillet. Min er ansvar- og
kaskoforsikret i Tryg (hvor der er placeret i deres touring/custom-gruppe
pga. den manglende kåbe) gennem Ingeniørforeningen til 5,6 K/år.
Jeg er 25 og har 3 års ancinitet.......

> En anden ting er så... er det som nybegynder maskine, og han køber en
> med 16" hjul... de første årgang, så tror jeg han hurtigt blir bange for
> den. og så er 98HK IKKE en begynder størelse.

Jeg udtalte mig med vilje ikke om Hornet'ens kvaliteter som begyndermaskine
og giver dig fuldstændig ret i at 98 HK er lige rigeligt at starte med. Man
kan jo til gengæld vælge ikke at give den fuld hane fra dag 1...
Hvis man ikke kan styre sig selv er den (og mange andre) udelukket, men jeg
vil altså ikke tilslutte mig den generelle holdning om at alle SKAL starte
på en GS/CB/ER 500 eller mindre.

/Jakob
Hornet

Fra : molnit

Dato : 24-05-02 15:53

> [...]
> kaskoforsikret i Tryg (hvor der er placeret i deres touring/custom-gruppe
> pga. den manglende kåbe) gennem Ingeniørforeningen til 5,6 K/år.

What ???? ja, jeg er nu medlem af Ingeniør foreningen, så hvis dette
passer, så må jeg liiiige kontakte dem engang :) for da jeg tjekkede priser
hos dem omkring inbo osv... var det ikke så godt et tilbud :)

> [...]
jeg
> vil altså ikke tilslutte mig den generelle holdning om at alle SKAL starte

Jeg startede på en mindre... prismæssigt et kanon valg, køre
egenskabsmæssigt Den største fejl jeg har lavet... eftersom man er sku
hunderæd hver gang man skal dreje, nå ens maskine bare nægter at dreje med
bare lidt for høj hastighed osv... At jeg nu kender lorten ud og ind, gør at
jeg kan dreje ok med den...

Men hva med at købe en Hornet som begynder, og så sætte begrænser på,
sådan at man ikke drejer hanen i bund til at starte med, og når man så har
lært den at kende ok, så tage begrænseren af igen , og så har man det som om
man har købt en ny og støre maskine :)

Og hvor gammel er lige Oliver ??? er han gammel nok til at tage mere end
34HK :)

VH
Lars Molnit

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 24-05-02 16:15

> [...]
priser
> hos dem omkring inbo osv... var det ikke så godt et tilbud :)

Ja, gør det. Jeg har godtnok også indbo og bilforsikring hos dem, men det
burde ikke rykke voldsomt ved prisen.

> Jeg startede på en mindre... prismæssigt et kanon valg, køre
> egenskabsmæssigt Den største fejl jeg har lavet...

Præcis!

> [...]
> lært den at kende ok, så tage begrænseren af igen , og så har man det som

Super idé

/Jakob

Fra : Niels Porsbøl Jacobs~

Dato : 26-05-02 20:39

Ved du om studerende, der er medlem af IDA, også kan få mc'en forsikret til
de samme vilkår som almindelige medlemmer????

Så kunne det jo være man skulle melde sig ind i en frygtelig fart....!

M.v.h.

Niels
(Der iøvrigt har en CB 450 DX til salg!)

Jakob Brøndsted <mistabee@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aclit8$b1k$1@sunsite.dk...
> [...]
> kaskoforsikret i Tryg (hvor der er placeret i deres touring/custom-gruppe
> pga. den manglende kåbe) gennem Ingeniørforeningen til 5,6 K/år.

snip 8<

Fra : Kenneth S

Dato : 24-05-02 18:33

"molnit" <news@molnit.com> wrote in message

> Nå ??? Den er på Runa's liste... så de er udelukket

[snip]

Ikke altid. Har du kørt skadefri i en årrække, over 30, og kan tilbyde Runa
at forsikre mere end din MC, er de til at snakke med.

Ring og forhør, før du afviser dem, det kan betale sig.

Kenneth

Fra : molnit

Dato : 24-05-02 18:43

"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message

> [...]
Runa
> at forsikre mere end din MC, er de til at snakke med.
>
> Ring og forhør, før du afviser dem, det kan betale sig.

Har ringet... og som jeg skrev andet sted "og de andre ville ha jeg
skulle
blive 30 år først... " så jeg er klar over alderen... men som han selv
meldte ud hos Runa, over 30, bor på landet, osv. osv...

Og når man skriver begynder MC, går jeg ud fra han hverken har skadefri
år, eller er over 30 :)

VH
Lars Molnit

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 24-05-02 22:21

> Og når man skriver begynder MC, går jeg ud fra han hverken har
skadefri
> år, eller er over 30 :)
>
> VH
> Lars Molnit

Han kan da godt være 30 og have kørt bil skadefrit siden han var 18

Kenneth
R1

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 24-05-02 18:46

> Hmm... Nybegynder... -Kvik motorcykel... Hmmm....!!! Ved godt at det lyder
> lidt dræstisk, det er simpelthen fordi at jeg ikke vil bruge penge på
> [...]

yup, Danske Forsikring ( www.danskeforsikring.dk ) altså hvis du er kunde i
Danske Bank, og "snakker" godt med din bankmand.

/Rune

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 24-05-02 22:22

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse

> noget

Hvad med en mellem ting? GPZ 500 med sine 60hk er den kvik, men ikke for
kvik!

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/