Medarbejderbredbaand.dk
Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 24-05-02 12:59

(Hvis det er et FAQ, så henvis mig endelig videre!)

Jeg har forsøgt at nærlæse www.medarbejderbredbaand.dk men der er noget jeg
ikke helt kan blive klog på:

Jeg (vi) er interesserede i at bruge den såkaldte bruttolønsordning, så det
ikke koster min arbejdsgiver noget, men jeg sparer i skat. (Og det er jo
ikke at kimse af )
Det kan man læse lidt om her:
http://www.medarbejderbredbaand.dk/main.asp?meID=4&miID=11#brutto

Spørgsmålene kommer så på denne side:
http://www.medarbejderbredbaand.dk/main.asp?meID=5&miID=15

Betyder det at kan rent faktisk kan lade hele sin telefonregning betale før
skat, hvis ens ADSL faktureres over telefonregningen? (Som det faktisk gør
med TDC-BredBånd, modsat NetExpress og mange andre)
Det lyder jo næsten for godt til at være sandt??

Der står godt nok:
a.. skattefritagelsen gælder også, selvom den egentlige dataforbindelse
anvendes til telefoni (så som ISDN eller IP telefoni, m.m.)

En analog telefonforbindelse kan jo også bruges til dataforbindelse, fx.som
backup til sin ADSL forbindelse, så jeg tvivler på at de kan stille krav om
at det er ISDN.

Jeg ser følgende muligheder:
1) Lade hele regningen (telefonabb + telefon forbrug + ADSL) betale før
skat.
2) Skifte til ISDN, og så gøre som nr. 1
3) Manuelt lade ADSL delen af regningen betale af arbejdsgiver
4) Vælge et nyt ADSL abb hvor fakturering sker særskilt.

Hvad skal/må jeg gøre?

Mvh
Peter

Fra : Jensen

Dato : 25-05-02 22:54

"Peter D. Jørgensen" <pdj@hotKILLTHISmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3) Manuelt lade ADSL delen af regningen betale af arbejdsgiver
> 4) Vælge et nyt ADSL abb hvor fakturering sker særskilt.

Vi har det sådan i mit firma

Firmaet betaler bredbåndet
Vi bliver beskattet kr 250 om måneden for "fri telefon"
Vi kan trække HELE telefonregningen fra i skat og det er altså alt
mobil, taletidskort, fastnet whatever

Her i huset har vi vel tlf for ac 5000 om året så denne ordning er skattefri
for mit vedkommende

Jensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-02 06:40

"Jensen" <jtn@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi bliver beskattet kr 250 om måneden for "fri telefon"
> Vi kan trække HELE telefonregningen fra i skat og det er altså alt

Vel kun op til 250 kr om måneden ?

Du kan da ikke få penge tilbage i skat hvis du snakker for mere end 250 kr.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Claus Plougmann

Dato : 27-05-02 09:02

Christian B. Andresen wrote:
> "Jensen" <jtn@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Vel kun op til 250 kr om måneden ?
>
> Du kan da ikke få penge tilbage i skat hvis du snakker for mere end
> 250 kr.

Han bliver beskattet af bredbånd, hvilket af Told og Skat regnes som
fri telefon. Fri telefon omfatter også alle andre tele udgifter i hele hus-
standen, dvs mobil, ISDN, ADSL også for hjemmeboende børn. Disse
kan derfor trækkes fra i skat. Den er god nok

MVH CP

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-02 09:18

"Claus Plougmann" <ewarp@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> standen, dvs mobil, ISDN, ADSL også for hjemmeboende børn. Disse
> kan derfor trækkes fra i skat. Den er god nok

Vil du så mene at hvis han har en mobiltelefonregning på 400 kr om måneden,
så kan man trække
12 * 400 = 4800 kr fra i skat, hvorimod han bliver beskattet af 3000 kr, det
vil sige at han får 1800 tilbage ?

Jeg troede at man max. kunne trække det fra som er lig med det man bliver
beskattet af (er det ikke ca. 3000) ?

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Claus Plougmann

Dato : 28-05-02 14:08

> [...]
>
> Jeg troede at man max. kunne trække det fra som er lig med det man
> bliver beskattet af (er det ikke ca. 3000) ?

Det er skam ikke noget jeg "mener", det står på told og skats egen side.
Det er også blevet bekræftet på 2 forskellige skatteforvaltninger, iforb
at jeg fik fri telefon. Dog betaler jeg 250,- til firmaet pr md, så jeg
derfor ikke beskattes yderligere. Firmaet betaler også ADSL, men
gjorde de ikke kunne jeg trække det fra i skat istedet for.

MVH CP

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-05-02 02:05

Claus Plougmann wrote:

> Det er skam ikke noget jeg "mener", det står på told og skats egen side.

Kan du ikke være så flink at give os et link til den pågældende side?

--
Kim Ludvigsen

Fra : Jensen

Dato : 30-05-02 22:22

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-05-02 01:35

Jensen wrote:

> www.medarbejderbredbaand.dk

Det, der blev efterlyst, var et link til den side hos Told og Skat,
hvoraf det skulle fremgå, at man kan tjene penge på at have
arbejdsgiverbetalt telefon. Det blev påstået, at hvis ens telefonregning
(mobiltelefon, en ekstra telefonlinie mm.) var større end beskatningen
af fri telefon, så ville man få forskellen udbetalt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 31-05-02 04:41

Claus Plougmann wrote:

> [...]
> derfor ikke beskattes yderligere. Firmaet betaler også ADSL, men
> gjorde de ikke kunne jeg trække det fra i skat istedet for.

Kan du som lønmodtager trække noget fra ?

Du bliver beskattet af mindst 250 kr / mdr, hvilket du kan reducere
med egen betalte tlf udgifter, men ikke udover nul.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-02 07:36

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du bliver beskattet af mindst 250 kr / mdr, hvilket du kan reducere
> med egen betalte tlf udgifter, men ikke udover nul.

Det er det jeg mener, jeg formulerede mig åbentbart ikke ordentligt.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-02 07:39

> [...]
> derfor ikke beskattes yderligere. Firmaet betaler også ADSL, men
> gjorde de ikke kunne jeg trække det fra i skat istedet for.

citat fra medarbejderbredbaand.dk:

Modregningsadgang
Modregningsadgangen betyder, at medarbejderens egne samlede
husstandsudgifter til telefoni kan modregnes i arbejdsgiverens udgift eller
maksimalt Ligningsrådets sats på 3.000 kroner om året.

citat slut.

Man kan kun trække max 3000 fra, som jeg allerførst mente.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239