Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta 9000 autofokus, hvorfor tager det ~
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 24-05-02 12:52

Hej alle

Jeg har fået et minolta 9000 med autofokus og det virker sådan set også fint
nok, og det tager sku nogle kanon billeder. Men jeg er meget træt af at det
tager så lang tid før det får stillet skarpt med autofokus. Det kører frem
og tilbage og frem igen, og når man står der og skal tage et billede af ens
søn der lige i dette sekund laver noget sjovt, så er det sku trælst.

Er der nogen der har samme erfaring som mig, og nogen der ved hvad der kan
gøres ved det tak.

Bo

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 24-05-02 15:23

On Fri, 24 May 2002 11:52:11, "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk>
wrote:

> Er der nogen der har samme erfaring som mig, og nogen der ved hvad der kan
> gøres ved det tak.

9000'eren er et gammelt kamera, med en meget tidlig generation af AF.
Den eneste mulighed er at skifte til et nyere kamera. Alternativt kan
du bruge manuel fokus og evt. (få) skifte(t) matskiven til en der er
praktisk ifm. det.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk

Fra : Renholt Foto - Konto~

Dato : 24-05-02 15:40

Hej Bo.

Minolta 9000 er af den første generation AF-SLR og er langsomt og upræcis.
Men erfaringsmæssig kan det hjælpe at sætte et af de nyere Minolta
objektiver på, da de generelt er hurtigere end de gamle. Et objektiv med en
større lysstyrke vil også forbedre 9000'erens fokusevne drastisk.

MVH
Lars Møller
Renholt Foto.

Fra : Bjorn Pedersen

Dato : 24-05-02 17:55

Renholt Foto - Kontoret <post@renholt.dk> wrote:

[...]

Det kan også hende at kameraet trenger en rens. AF'en blir meget upresis
dersom det er støv og rusk på AF-sensoren. Og en Minolta 9000 er jo ganske
gammel etter hvert...

-Bjørn
Bjørn Pedersen
Email: bp@omegav.ntnu.no

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 24-05-02 16:35

Hej Bo

On Fri, 24 May 2002 13:52:11 +0200, "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>og tilbage og frem igen, og når man står der og skal tage et billede af ens
>søn der lige i dette sekund laver noget sjovt, så er det sku trælst.

Du må jo huske på at Minolta 9000 hörer til de förste AFkameraer, der
er sket en hel del når dt gälder AF på de år som har gået siden
Minolta 9000 introduceredes 1987.

AF i 9000 er, i modsättelse til de senere modeller med AF, en enpunkts
AF som bare har et målefelt i midten af billedet.

Det kan jo også tänkes det er et spörgsmål om hvilket objektiv du
annvänder. Der kräver for det förste mere lys til den tids AF end til
dagens, og visse objektiver fungerer også bedre end andre.

Om du ikke er bange for at slå dig lös på engelsk findes der en
mailingliste for minolta användere, der findes også en hjemmeside for
minoltaanvändere. Begge steder kan du finde mängder af information om
din Minolta 9000.

Mailinglisten tilsluter du dig enkelst via dens hjemmeside, adressen
til denne er:

Hjemmesiden for Minolta användere findes på adressen:

http://www.35mm.freeserve.co.uk/mug/mug.html

Jeg er helt sikker på at du vil få megen gläde af din Minolta 9000,
jeg har väret en lykkelig Minolta ejer siden min förste Dynax 7000i,
nu er jeg en lykkelig ejer af en 800si..

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 27-05-02 10:48

Tak for alle jeres nyttige svar, jeg er blevet meget klogere.

Bo