blæserstyring på asus 7700
Fra : Eivind Andreassen

Dato : 24-05-02 13:01

Jeg har sat en Thermaltake Blue Orb på mit Asus 7700 geforce2 gts
grafikkort. Den er på 26 db og jeg vil prøve at sætte en modstand på
den for at få den ned på ca 20 db. Jeg har tænkt at købe et potmeter,
men hvad skal det være på og hvor mange watt skal det kunne klare?

Chippen er i øvrigt næsten 60 grader varm nu iflg Asus smartdoctor,
uden overclockning, hvor meget kan det klare? Måske skal man investere
i en slotblæser til det.

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-05-02 14:15

> [...]
>
> Chippen er i øvrigt næsten 60 grader varm nu iflg Asus smartdoctor,
> uden overclockning, hvor meget kan det klare? Måske skal man investere

Næh du, drop 'Blorb':
http://www.overclockers.com/tips465/

Og slib så lige din GPU plan før du monterer en gammel
tykbundet socket 7 køleprofil med en stor propel!

Bliv inspireret af:

http://www.tweakmax.com/html/fanmod/fanmod-3.cfm

http://www.rage3d.com/radeon/cooling/

http://www.virtual-hideout.net/articles/2cooltek_vidcard_cooling/index.shtml

Se GPU på http://www.vr-zone.com/guides/a7m266/

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 24-05-02 15:55

On Fri, 24 May 2002 15:14:39 +0200, "Villy Jensen" <vje@e-mail.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.overclockers.com/tips465/
>
>Og slib så lige din GPU plan før du monterer en gammel
> tykbundet socket 7 køleprofil med en stor propel!

Disse drejer sig jo om mb'et og ikke grafikkortet?
Det er måske ligemeget, men blot inspiration?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten

Dato : 24-05-02 17:36

> [...]

> Chippen er i øvrigt næsten 60 grader varm nu iflg Asus smartdoctor,
> uden overclockning, hvor meget kan det klare? Måske skal man investere

Jeg har samme kort. Den originale blæser døde forleden, og jeg satte en
Crystal Orb på (26 dB). Jotak, det er som at sidde ved en støvsuger.
Jeg lavede 7V-tricket, så nu støjer blæseren kun svagt mere end den
originale gjorde, og er til at være i stue med.
http://81.19.225.251/howto/5-7-12volt/1.htm

Hvis man kan stole på SmartDoctor bliver kortet 52 grader varmt ved
almindelig brug og, lidt overraskende, efter en times Max Payne.
Jeg kender ikke faregrænsen. Finder du en temperaturskala for kortet,
må du meget gerne lægge den i denne tråd

Mvh.
Morten